Büyüyorum Şiiri - Yorumlar

Yılmaz Erdoğan
68

ŞİİR


779

TAKİPÇİ

Büyüdükçe,
sentetik zamanlara
kangren ayaklar bastım,
izi kaldı
ömrümün...

Kara çaldılar yüzüme

Tamamını Oku
  • Tuna Kafkas
    Tuna Kafkas 22.03.2026 - 01:05

    üstadım

    geçiyor günler hicrî, miladî,
    ve rumî takvim takvim,
    ki yine tebessümlüsündür etrafına zahir,
    ve sana mütebbessimdir olduğun yerler,

    muhtemelen hava meydanlarında,
    garlarda ve terminallerde,
    seyahat öncesinin insan yüzlerinde,
    buluyorsundur illa bir miz/ah unsuru,

    yana yatık yaşamaktan yana hayatın,
    ayazını kesen,
    lapa lapa yağan karsın vesselam
    mîrim…,

    kuyu çıkrığı,
    kuyudan her su çekişinde,
    kovasına bağlı zinciri nasıl sarıyorsa kendine,
    işte ben de öyle çekerek ciğerimden hasretini,
    sarıyorum yine ıssız kalmış nefeslerime…,
    azadeyim mevcudiyetinden ama,
    özgürlüğüm sende kaldı,
    anlıyor musun;
    sonbaharım...,

    ah üstad;
    bu sonbahar resmindeki,
    ruhuma dökülen ıslak, sarı, kızıl yapraklar,
    örtmüyor sevdalı çınarımın üstünü,
    kanadı kırık kollarımı talan ediyor hüzün...,

    ah sevgili hocam, sonbaharım...;
    kuru yaprakların uçuştuğu göğün harasında,
    ak yeleli bir burak koşturur...,
    yorgunmuş, gözlerine sis çökmüşmüş,
    ne münasebet,
    ve yüzümün kan çanağına,
    durgun aksin yansıyor…,

    pür dikkat ve halka halka gözlerin ve,
    harf harf, hece hece, tane tane ama karmaşık
    tam üç dilde hatırıma gelen sözlerinle,
    aklımın bulanık suyu çekilirken,
    kalbimin bypa/ss izleri kıyıya vurur,
    buruk bir tebessümün,
    umur görmüş omuzlarından kayan;
    parka misali…,

    susması rahmet,
    konuşması zahmet lisanımın;
    eflatun bir gülüşün
    gözleri yumulu olur,
    ve kenarında bir kardelen uyurmuş,
    mukaddes sonbaharım...,

    solgun bir söğüt,
    dallarını yüzüme eğmiş
    ve yapraklarının;
    yanık bir şiir dizesi gibi,
    yürek patikasına düştüğü bu demde,
    akıp giden zaman şırıl şırıl,
    gözlerimin kenarına,
    sensiz çizikler atar…,

    ah üstadım,
    gözlerinden inciler dökülse,
    sağnak sağnak nola kalbimin kuytusuna,
    ağlamaklı bir susuş kadar
    üşümezdim belki o dem,
    son yaprağı da düşen dalın
    gün batımı gölgesinde...,

    güzel kardeşim,
    sevdayı bilir misin…,
    var mıdır çekmişliğin…,
    o halde ağlamayı da bilirsin...,

    hayat, sunulmuş bir armağan mıdır
    kullara tamamen acaba,
    ve acaba kalbimdeki dönme dolap durdu da,
    başladı mı dönmeye atlıkarınca,

    bak dostum,
    ömrüne vurduğun kilit kadar özgürsün
    ve aşkın kadar prangalısın gerçek hayata
    unutma, ki tutsaklığınca yudumluyorsun
    sevdayı…,

    ki üstadım; ciğerimin köşesi,
    sana bağlaya bağlaya umutlarımı
    tutunuyorum hayata...
    /unutma bunu/
    parantezli ve hicaplı bir iç ses daha işte,
    ah;

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 22.03.2025 - 09:34

    Daha önceki yıllarda da günün şiiri seçilen bu serbeste, biz o zaman gereken yorumu yapmışız ve dediklerimizin aynan arkasındayız vesselam.

    Cevap Yaz
  • Ahmet Erdem
    Ahmet Erdem 22.03.2025 - 01:16

    Şair harika bir şiirle selamlarken bizi üvercinkayı tırnak içine alarak Cemal Süreyayı da hatırlattık.

    Şiir kısa ama çok etkiliydi.

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 22.03.2024 - 10:47

    "SAKIN ZAMANA TA'N ETMEYİN (SÖVÜP, SAYIP, HAKARET ETMEYİN!) ÇÜNKÜ, ZAMAN DEMEK, BEN DEMEKTİR. (ZAMAN DENEN ŞEY, SADECE BENİM EMRİME UYAN BİR KULUMDUR.)" -Hadis-i kudsi-

    Allah'ın en değerli nimetlerinden birisi olan zamanı, yerinde ve doğru kullanmasını bilmeyenler, ettikleri cürümlerin vebalini ya onun üzerine, ya da kaderin üzerine atarak, aklanıp paklanmak isterler ki, bu yanılgıların en büyüklerindendir.
    Ne mutlu, bu büyük nimeti kendi lehine kullanarak, onu kendisine baki cennetleri ve ebedi saadetleri kazandıran bir vesileye döüştürenlere.

    Cevap Yaz
  • Ünlü Şair
    Ünlü Şair 28.07.2015 - 15:59

    cemal süreya güzelleme :D

    Cevap Yaz
  • Hande Karataş
    Hande Karataş 14.06.2011 - 10:35

    Yılmaz Erdoğan zamanlara hitap edecek bir şairdir. Bu şiiri de fevkalade güzel.

    Cevap Yaz
  • Mustafa Taş
    Mustafa Taş 12.01.2008 - 11:37

    Bir duygu ancak bu kadar güzel anlatılır
    Bir şiir ancak bu kadar yaşatılır
    Yılmaz Erdoğan sana ne ne yazsak az
    Sen ufkumuzu açan bir üstad Saygılarla

    Cevap Yaz
  • Cesur
    Cesur 24.10.2006 - 21:57

    Yilmaz erdoganda Olmazssa... Cok Guzel bi Siir

    Cevap Yaz
  • Işıl Başer
    Işıl Başer 02.03.2006 - 10:01

    sana da imkansızlık yakışıyo
    ne diyeyim
    sen benim olmasan da
    hatta
    varlığımı da bilmesen
    sevmek yakışıyo bana
    sevilen sen isen

    Cevap Yaz
  • Yusuf Barış Bakırcı
    Yusuf Barış Bakırcı 16.03.2005 - 15:58

    ''ağlarsam kızma''

    yazmak nasıl yakışıyor bazı adama..........

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 11 tane yorum bulunmakta