Bulsam Şiiri - Yusuf Ziya Ortaç

Yusuf Ziya Ortaç
9

ŞİİR


40

TAKİPÇİ

Bulsam

Bulsam, bir sihirli anahtar bulsam,
Toprak kilidini açsam dünyanın,
Çözsem düğüm düğüm muammasını
Ölüm denen sonsuz, büyük rüyanın!

Gelse bahçe bahçe mevsimler dile,
Ağaçlar, çiçekler konuşsa biraz:
Kimdir şu dallarda kızıl gülleri
Böyle alev alev yakan sihirbaz!

Bulsam, bir sihirli anahtar bulsam,
Ne yıldızlar için, ne güller için!
Alnı eşiğinde bekleyenlere
Açılmak bilmeyen gönüller için!

Yusuf Ziya Ortaç
Kayıt Tarihi : 28.11.2012 10:55:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • İdris Akmetin
    İdris Akmetin

    Bulsam, bir sihirli anahtar bulsam,
    Toprak kilidini açsam dünyanın,
    Çözsem düğüm düğüm muammasını
    Ölüm denen sonsuz, büyük rüyanın!

    Gelse bahçe bahçe mevsimler dile,
    Ağaçlar, çiçekler konuşsa biraz:
    Kimdir şu dallarda kızıl gülleri
    Böyle alev alev yakan sihirbaz!
    Muhteşem bir şiir.

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    Şairin ilk kıt'asındaki sihirli bir anahtar bularak dünyanın toprağındaki vehmi kilidi onunla açıp(kendisini ve kendisi gibi Kur'anın beyanlarına bigane yaşayanlara göre) bir muamma olan ölümün sırrını çözmeye niyetlenmesi, tıpkı Firavun'un Haman'a bir kule yaptırıp onun üstüne çıkarak alemlerin Rabbi olan Allah'ı görmek istemesine benziyor. Halbuki hayatın ve ölümün ne manaya geldiğini ve bunları kimin yaratıp bizleri onlarla kimin muhatap ettiğini Kur'an-ı Hakim yüzlerce ayetinde ve Resulullah-s.a.v.-,de onlarca hadisinde herkesin anlayacağı bir tarzda ve lisanda izah etmişlerdir.

    2. kıt'adaki mısralardaki kiraz ve sihirbaz mevzusu da aynen öyle. İlim irfan sahibi bir şairin sihirbazların göz boyamalarını gerçek zannedip onlar hokus pokuslarına inanırken Kainatı ve kendisini yoktan var edip, yarattıklarını sonsuz ilmi, hikmeti ve kudretiyle idare edenin eşi benzeri olmayan Allah-c.c- olduğunu bilmemesi ya da bilmezden gelmesi, akla mantığa ziyan şeylerdir. Bunun manası, o dönemdeki aşırı batı hayranlığı neticesinde oluşan bir acayip kanaatin tesiriyle Kur'anı ve Peygamber-s.a.v-,i hafife alıp onların sarih beyanlarına iltifat etmemeleridir.

    3. kıt'adaki manalar da, maalesef ve maalesef 1. ve 2. kıt'aların tıpkısının aynısı bir garabet arzetmektedir. Burada da ne yazık ki, Allah'ı yok saymak ve de ona ibadet edenlerin ettikleri duaların boşa gittiği anlatılmak istenmiştir. "Alnı eşiğinde beklenen" tek zat Allah'tır zira. Şair, burada-haşa- Allah'ın kendisine secde edenlere acıyıp merhamet etmediğini ve onlara insaflı davranıp, kendisinden her isteneni isteyenlere vermediğini ima etmiş. Yani dünyamızı ısıtan ve ışıtan güneşi inkar etmek gibi bir hamakat içerisine düşerek, Allah'ın kainatta ve dünyada yaşayan kullarına gösterdiği güneşten daha parlak şefkat ve merhamet hakikatini inkar etmiştir.

    Cevap Yaz
  • Kılıç Ali
    Kılıç Ali

    ''Gelse bahçe bahçe mevsimler dile,
    Ağaçlar, çiçekler konuşsa biraz:
    Kimdir şu dallarda kızıl gülleri
    Böyle alev alev yakan sihirbaz!''

    Bu dörtlüğün son dizesine takılmayın; şair zaten yaratıcıyı kabul edip
    hayranlık duyduğunu ifade ediyor.

    Şiir olarak da fena değil 7 puan

    Cevap Yaz
  • Bedri Tahir Adaklı
    Bedri Tahir Adaklı

    Kainatın tılsımını açan yegane amil
    İlahi kitaplardır. Fakat o kitaplar da
    muammalar vardır. Evvela o anahtar
    hükmündeki sırlar açılmalıdır ki kainatın
    muamması çözülsün. Mesela beşer kelamı
    gibi görünse de beşerin takati dışındadır.
    insanların hepsi bir araya gelse bir
    benzerini yapamaz. Bu araştırılmalıdır.
    TEŞEKKÜRLER ŞAİRİM. TEBRİKLER

    Cevap Yaz
  • Perihan Pehlivan
    Perihan Pehlivan

    saygılar

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (18)

Yusuf Ziya Ortaç