Bir çocuk ağlar bahçemde,
Kan kırmızı saçlarıyla güller İçinde.
Öyle masum öyle içten.
Coşkulu. bakışlarla hıçkırır derinlerde.
Gül acıtmıştı canını,yakmıştı körpe yüreğini.
Güle kızılırmıydı kızıyordu işte acıtmıştı canını.
Çocukluk, o derin ırmak çağrısı
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Devamını Oku
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Kimseye baş eğmek istemez onurlu yüreğim.
Neden,nasıl,niçin der kabul etmek istemez.
İsyanım kendime duygularla savaşa devam.
Kendi içimde kral benim,hükmederim ben duyguları.
Bir karınca misali,eşelerim ya duyguları.
Güle kızılırmıydı kızıyordu işte acıtmışmıydı canını?
Canını acıtan insanlar ;acıttıklarını sanırlar.
Oysa canı acıyan eğer duygularına hakimse,canı acıdığını hissetmiyebilir.Duygularına hakimdir.
Ama bu durumda çok az insan vardır ve bu o kadar da kolay değildir.
Kalemin daim olsun.
Saygılar selamlar yolluyorum
Hamiye Alkış
Tebrikler güzel bir şiir olmuş artık çocuklar ağlamasın kalemin daim olsun yüreğine sağlık.
MUHTEŞEM olmuş...
Sevgili kardeşim : Serdal Mert
Şiirinizi dikkatli bir şekilde inceledim, Tabi bu da şiiri bir kaç kez okumamı gerektirdi... Duygular mısralara ustalıkla taşınmış. ve şiirin bütünlüğüne olan hakimiyetinizi kutluyorum. Pek çok yorumumda belirttiğim bir husus vardı. Bu tip duygu ağırlığının kendini hissettirdiği şiirleri bekleyen bir tehlike var diye. O tehlike de şudur: Şiirin bazı mısraları aşırı duygu yüklenimi ile donanırken bazı mısralar duygu yoksunu hatta içi boş sıradan cümlelere dönüşür. Kafiye ve hece sayısını tutturmak uğruna bazan duygu fakiri mısralar şiirde yer alır. bazan da hiç gereği yokken zorunlu olarak şiirin akıcılığını bozan ekler istenmeden ilave edilir...
Şiiri yazanın bilgi birikimi ve tecrübesinin yanında; ayrıca doğuştan da gelen sezgi ve var olanı daha iyi bir şekilde ifade edebilme yeteği gerekir. Şiir hiçbir zaman şairi hükmü altına almamalıdır yoksa kendi kendini yazdıran bir şiir ortaya çıkar ki böyle bir şiirde bu yapısını şairin bütün çabasına rağmen gizleyemez. Şiirin ilk giriş mısraları şiirin tamamını okutacak şekilde davetkar olmalı, son kıtalar, özellikle final mısraları da kendini unutturmayacak bir donanım ve fonetiğe sahip olmalıdır.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda:
Şiir üzerindeki hakimiyetinizi ve şiire yön verişteki ustalığınızı kutluyorum... Sonuçta nefis bir şiir ortaya çıkmış. Beğenerek ve saygı duyarak okudum.
Tebrik eder başarınızın devamını dilerim. Bu güzel şiirinizi ve şiirdeki ustalığınızı Tekirdağ'dan gönderdiğim İkinci Tam puan ile selamlıyorum.
Sevgi ve saygılarımla.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Dr. İrfan Yılmaz. - TEKİRDAĞ.
tebrik ederim serdal kardeşimi
Çok duygulu ya mükemmel ötesi. ağlattınız beni kaleminize sağlık ne olur özelime yanıt verin
daha estetik olmuş
Bu şiir ile ilgili 6 tane yorum bulunmakta