ucunda boşluk sallanan gecelerden bir gece
- düştü benden gözlerin..
ki sen görmedin..
kanadı beyza..
oysa kanamaktan utanırken yaralanan bucaklar
maviydi bepuk kuşları hala,
Şenlik dağıldı bir acı yel kaldı bahçede yalnız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
Yalnız kederli yalnızlığımızda sıralı sırasız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Devamını Oku
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
Yalnız kederli yalnızlığımızda sıralı sırasız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
''şimdiyse bepuk kuşlarının gömülme zamanıdır;
toprak yataklarına usulca.. ''
acaba???
Mırin piroze,ku ecel buha vere...
.....
El değdiğinde cana ,yakar canı da cananı da....
Güzeldi...saygılarımla.
Şiir: iki kardeşin biribirlerine olan güvensizlik yüzünden, genç yaşta, birisinin ölümünü, diğerinin kardeş katili olmasını anlatan trajik bir öykü.
Şairi bu emeğinden dolayı kutlarım.
Benim değinmek istediğim noktalamalar:
Gereksiz yerde kullanılan noktalı virgül, üç nokta, hiçbir anlamı olmayan iki noktalar, '...,' akabinde kullanılan 've' kelimesi.
Bu şekilde yazılan noktalamalar bizi yanlışa itmez mi? Ayrıca, şiirin yanlış anlaşılmasını sağlamaz mı?
Ne tevafuk Allah ım
Daha dün gördüğüm
Hekimbaşı nda
Üstüne güller
Karamfiller
Bırakılmıştı o tümseğin
Tarihini görmeseydim
Bu şiir bu Beyza için yazılmış
Diyecektim.
Çok güzel efendim tebrikler.
Baş tarafındaki
teneke levhada
20 altında
Beyza yazıyordu.
bir yığın kuş ismi bilirdim de;hiç duymamıştım 'pepuk kuşu'nu, itirafımdır...şimdi öğrendim,kazancımdır...
şairin,bir iki şiirini daha okudum...dikkatimi çeken bir şey oldu...'çokca' sözcüğündeki yanlış,öteki şiirlerinde de var...şimdi diyeceksiniz ki; 'sen bardağın boş yanına bakıyorsun,biraz da dolu yanına baksana!..'bakarım tabii de,boş yanı varsa eğer, dolu görünmez ki bardak!..şairden özür diliyorum.
bu arada,sayın Bekar'ın yorumu çok yerindeydi ve de güzeldi...teşekkür ediyorum kendilerine,kendi adıma...
günün şiirini yazan şairi de kutluyorum..sonuçta güzel şiirdi..saygılarımla...
çok güzel.. Bu şiir bir tren gibi yolculuk yaptırıyor ruhunu insanın. ellerine sağlık Gazel Umut Balan
'bepo-keko
kam kişt
mı kişt
kam şüt
mı şüt
kam kınıt
mı kınıt''
bepo-keko
kim öldürdü
ben öldürdüm
kim yıkadı
ben yıkadım
kim gömdü
ben gömdüm..............................................
ki hikayesi kendisi kadar güzeldi şiriin...
çok beğendim.
işitmiştik de evvelden ya;
- ince bir sızıdır,uçurumda yaşam tutkusu..*
yani işte yeni değil bu sevda soyuntusu!
benim yanım yörem yangın kokusu...
seninse gözlerinde
maktulsüz bir cinayetin kaçınılmaz korkusu..
......................
Şiirse şiir, öyküyse öykü işte...
Beğendim günün şiirini ancak şairin kadına dair sıralı şiirlerini daha çok beğendiğimi söylemeliyim keşke onlardan biri de...
sevgiler şaire...NurdanÜnsal
vakitler geçtikçe üstümüzden başımızdan
aklımın yandığı dizlerinin yamacında...,
tutuştu beyza..
Eh... Bepuk ne imiş anladım. Beyzanın da isim olmadığına (Bu şiirde kendisine hitap edilen ikinci tekil şahıs olmadığına) karar verdim. Çok beyaz, temiz anlamındaki bu kelimenin şiirde masumiyet ve / veya saflığı, kanaması - kararmasının ise bu masumiyet ve saflığın aldığı yaraları temsil ettiğini düşündüm. (yani ben öyle algıladım işte.)
Ama kalanını anlamak için alttaki hikayesini okumak gerekiyorsa bu kabul edilemez. Şahsi kanaatim odur ki, şiirin hikayesi bölümü (ciddiyet isteniyorsa elbette) kaldırılmalıdır. Çünkü hiçbir şiir hiçbir yere hikayesiyle gitmez, anlaşılması için hikayesine ihtiyaç olan şiir tamam değildir.
Üzgünüm, ama ben bu iki kelimenin dışında fazla bir şey anlamadım. (Onu da doğru anlamışsam) bu masumiyetin nasıl yaralar aldığı yönünde hayalimde bir tablo beliremedi.
Şart mıdır? Yoo. Değildir. Şairin tam olarak ne kastettiğini her tür şiirde anlamayabilirsiniz. Ama şairinkiyle örtüşmese de gözlerimizin önünde bir tablonun şekillenmesi gerekir.
Nihayet, bir gayret, emek var, paylaşım için teşekkür ediyor, başarılar diliyorum.
Bu şiir ile ilgili 47 tane yorum bulunmakta