-sevdiğim şairler için-
bilmenizi isterdim doğrusu: ben sizde
çok eski hüzünleri özlemeyi öğrendim
dil içinde kaç dil olur, bilmezdim,
dilimin altındaki gizli dili öğrendim
güzel ayrılmayı, tutkulu kavuşmayı,
Çocukluk, o derin ırmak çağrısı
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Devamını Oku
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
NEREDESİNİZ EY YÖNETİM?
DİNE, İMANA SÖVMENİN YASAK OLDUĞUNU BİLMİYOR MUSUNUZ?
BU DİNSİZ VE DENSİZ TERÖRİST PROVAKÖTÖRE GÖZ YUMARSANIZ HEM KENDİNİZİ HEM DE SİTEYİ SUÇLU DURUMA DÜŞÜRÜRSÜNÜZ BİLMİŞ OLUN!
kurtlar sofrasına atılacak bir şiir değil... canı yanar...canı acır...öylece kalsın...
...bazı şiirlere gerçekten acırım... çünkü aksayan her bir yeri sızım sızım sızlamaktadır... kımıldayamasa bile yürümek ister ya...o da bir şeydir...
İman yoksa, hiç kimsedir her adem
Hakka tapan, kimliğine kavuşur
Adın Ahmed ve bizdensin sen madem;
Kimliğini bab-ı Hak'tan bulbuşur!
Müsebbibi olmaz fani sonsuzun
Çünkü göçer aramızdan ansızın
Bakileşmek istiyorsan gerçekten;
Eşiğine ser postunu sonsuzun!
İlah dersen 'İda' denen saneme;
Dostum diye hiç uğrama haneme!
Çünkü yolun, putperetlik yoludur;
Bu isimle müşrikliği deneme!
İlah tektir, tanrıçaya yok geçit!
Bir Allah'a, her tarafta çok geçit!
İstiyorsan hakikaten felahı;
Hak yoludur, şu arzuna tek geçit!
hele hele günümüzde.. bilgiye ulaşımın tık ötemizde olduğu çağda..
eskisi gibi ansiklopedileri üstüste yığmak.. didaktik öğretici şiir yazacağım.. bilgi birikimimi gözler önüne sereceğim.. efendim bir kaç şiirde sizi filozof yapmazsam namerdim.. bakın ben size bugün esamenin kısas mukayese metodunu anlatacağım.. rasyonel akıl yürütme ile edinemediğiniz bilgiyi beş duyu organındamı almıyor ey necip milletim gel gel.. sonuçta gerçek bir türk interlligentsiyası aydın münevveri yetişecek ülke sizle gurur duyucak.. evladınıda al getir.. dersane yok spor kompleksi istemez beden eğitimi yok.. yabancı dil kursu hepsi bu kullan at kollej seti içinde..
gel vatandaş alın size dünyadan ana başlıklar efendim endonezyada deprem oldu himalayada lamalar köy bastı.. vay okyanus dibinde sekiz ayaklı su ineği yaşıyormuş.. işte şuda ırmak tavuğu deniz hindisi diye arka arkaya öyküleri sıralamak gerekmiyor.. yırtın yırtın nereye kadar..
gir gugıla kopi past sayfalarca veriyi topla.. üstüste dize gibi yığ.. al sana şerbest vezin şiir..
karıştır tdk sözlüğünü.. seç ordan asortik göz alıcı ışıl ışıl parlak renkli kelimecikleri.. bul deyim gurup tamlamaları.. ard arda speys tuşu. ard arda entere bas.. şiir gibi diz getir.. sanat bu edebiyat bu işte..
noolucek canım aramızda yabancımı var.. şurda kırk kişiyiz biz birbirimizin ne mal olduğunu biliriz.. permatik gibi kullan at kullan at devrinde.. kaliteyi arayan gitsin pariste yapsın alışverişini.. var orda marka satışları..
hee.. sanki açtık tiviiğyi tam ağzımıza göre dizi çıktı.. ne güzel senaryo yazıyorlar ne enfes skeçler ne tatlı filimler.. tam bize göre yarışma tartışma bulduk.. açtık gazeteleri.. yediği içtiğini yazmıyor yazar taifesi.. nerde kaça alışveriş yapmış onu yazmıyor.. şarap meşe kavında kaç gün dinlense şarap olurmuş demiyor..
eğitici bilgilendirici edebi açıdan şaheser gibi makale yazıyor da.. biz gibi sıradan vatandaşın şiir yazacağı kaldı.. kullan at kullan at çorabın kullan at kullan at çakmağın kullan at kullan at şarkıcı sidiğ klip çağında..
aslında şiir mutfak peçetelerine hani o rulo şekline el kurulama havlularına yazılmalı.. nasıl takvim yaprağı kopardık o gün doğan erkeğe ne isim vericez.. o gün doğan kıza ne ad takıcaz.. hangi ağacın aşı zamanı.. takvim nasıl bilgilendirir..
şair de tarihten yaprak ara boşluklarda pehlişvan tefrikası.. bbugün ne pişirelim gibi konuları manzum yazı kıvamına getirmeli.. ilerde bunları kırpıp kırpıp kösele yaparsak geri dönüşüme kazandırırsak.. edebiyat sanat şiir bütünü ile ayağa düşmez.. geri dönüşüm havuzlarında.. bu kağıtları tuvalet kağıdı olarak değerlendirmelidirlerdir..
hem kim karar vericek neyin kaliteli neyin kalitesiz olduğuna.. şiir bilgi tabak gibi ortada.. teknik alt yapı ben kırk tilkiyi kafamda birbirine sürtüştürmeden dolaştırıyorum diyen çıksın ben onu göreyim..
siz gider akademisine.. elektrik eğitimi alır.. gider pafta ile diş açar sıva üstü enstrüman mufu bağlar boru içi kablo geçir kes tavadan kablo aşır.. pano bağla alçak gerilim yüksek gerilim yaparsınız.. ama su tesisatı şişersiniz.. fayans yapamaz duvar öremezsiniz.. o konu ayrı uzman şart..
şiir öyle değil.. şair baştan başa bin kalem teknik bilgi ile.. duvarı örecek ince kaba sıvayı yapıp fayans ile yerlere gre duvara desenli ayı maymundeve.. kiraz vişne süslü süsü seramiği oturtacak şakül tutup terazi sarkıt.. efendim avizeyi tak pencere aç kapı oturt.. alt yapı bilgi kültür.. yetmez.. şiiri şiir yapan.. binbirinci sırrı keşfet.. şah damarını kopart şiirin.. zor iş.. en güzeli.. git üniversiteye bitir iki diploma al.. yığ üstüste veriyi.. yemişim şekilini.. muhteva var ya.. mansiyon pansiyon ödül mödül bilmem ne bilmem ne bilmem ne.. şurda yabancımıyız kırk kişiyiz.. emek var çaba var tabak gibi ortada.. bilgi var kültür var.. tabak gibi ortada.. şiirmi şiir.. bu kadar basit işte.. bin yıllık kültürel birikim.. estetik.. sanat.. maaşallah.. kullan at kullan at.. seri üretim.. yemişim lüksünü.. şurda yabancımıyız üç beş kişi kendi kendimizi ağırlıyamadıkmı.. insan nefsini az terbiye etmeli.. her zaman doğru olmalı.. her doğru her yerde söylenmemli.. ülkemde demokrasi var.. uzayda hayat.. bu şiir çok güzel.. üretime katkısı olmayanların eleştirme hakkı yok.. yüreke sağlıok kalem daim olsun.. çok şey ööğrendim bu şiirden çok şey aldım.. bilgi paylaştıkça çoğalıyor.. bunu öğrendim.. öğrenmiş öğretmiş olduk.. dağ yolunda büyüde yapınca rüzgara.. bu şiir bu şiir kullan at kullan attanda çıkacak bence.. kırpıp kırpıp..granül hale getirip.. toz tutkal ile harman eyleyip.. macununu.. kalıplarda presleyip.. kösele etmeye.. penbçe çakmaya hacet yok bence.. bu muhteşem sanat eserini mükerrer kez kutlar.. başarılar devamın diler.. gerekli ilgi alakayı sunmadık şiir dostlarına teessüf ederim.. kaleminiz hiç susmasın.. çok güzel olmuş çok..
Evet kültür birikimi dizelerde kendini gösteriyor.Hani şu tutturanlar varya şiir yazmak engin kelime dağarcığı ve kültür birikimi gerektirir diye. Evet doğru amma ve lakin her birikimde o kelimeleri bir araya getirip bir resim çizerken insanı yoruyorsa usandırıyor sa işte orada da herhalde bir şeyler eksik diye düşünüyorum.
..akşam kafeyi on dakka sonra kapatıyoruz.. toparlanın denince.. bu şiiri bu ırı yeterince tebrik edip kutluyamadım..
her tarafından derinlik fışkıran derin ır olduğu belli sığ ır olmadığı belli bu muhteşem çalışma.. elbette literatürümüzde layık olduğu yeri edinecek.. kuşaklar boyu..içten samimi.. sade ve yalın anlatımı ile.. nice yıllar dimdik ayakta kalacak bir çalışma..
üç ayların içine girdiğimiz şu günlerde.. ısrarla ben almayım yemeyim diyenler elbette çıkacaktır.. ancak şunu belirtmekte yarar görüyorum ki.. ır okumak şiir okumak bildiğim kadarı ile orucu bozmaz.. haa yokmu göz zinası dil zinası.. kulak zinası.. rabbim hepimizi bu tür müstehcen.. çalışmalardan.. edep çizgisi dışına çıkmış.. muzır ırlardan.. sığ ırlardan korusun..
sığ ır denince.. şüphe yük.. yazan şairine göre.. elbet onunda bir derinliği vardır.. ancak okuma tekniğini kavrıyamaz.. yada yeterince akıcı bulmaz.. anlatım manada yüzeysel kaldığını düşünürsek sığ diye niletediğimiz bu ır bu şiirler.. en azından derin olduğunu düşündüğümüz ırların şiirlerin kıymetini anlamamamızda rehber kılavuz olacaktır.. olacağı unutulmamalıdır..
tıpkı iyinin kıymetinin kötü ile.. güzelin değeri çirkine düşünce anlaşılacağı gibi bence..
bu ile birlik beraberlik içre bu ile beraber.. sanatın yegane kaygusu estetik güzellik olması sebebi münasebeti ile.. şiir imal edim emektarı.. şiir yapım adamı.. çaba adını verdiğimiz.. potansiyelinde barındırdığı tüm imkanları seferber edip.. en güzeli yazmaya gösterdiği performansı derinliktende esirgememeli.. 3. boyut.. dördüncü boyut plazma verebilmeli..okura ki..
geçmişte mektup ile iki satır yeterken bugün telefonla hal hatır kesmiyor emesenle görüşmeli imkan istiyorsunuz.. yakında hologram tekniği yanımda gibi olsun diyen okura.. şiir adamı en az rüyasında gördüğü kadar renkli yada siyah beyaz olsa bile okur gözünde anlattığını canlandırabilmeli onu bir filim seti içre çekmeli.. ır görüntü kalitesi ses kalitesi ve mana değeri ile mevcut piksel desibel değerleri üzerine çıkıp.. tasavvufun önde gelmiş ismi olarak şıhından el almış biri olarak ır yapım emekçisi ön pilana çıkabilmelidirlerdirler..
fakat kere fakat..
bilmeseniz de olur, hiç kimsenin biriydim,
çok var ki hiç kimsenin biri oldum sizde!
.. biçeminde vurucu dizeleri ile bile.. ben ben değilim bir ben var bendende içre..ben beni buldum sizin sayenizde ve siz sebeb ben biri oldum.. diye derinlik boyutunu 3d gözlüksüz verebilen bu baş yapıt.. hem şiirin ustalarına.. layıkı ile hakkını verirken.. hem kendisi ne kadar mütevazi kalma çabası sarfetse bile.. gerek derinliği ile gerek akıcılığı gerek anlatım ifade sadeliği yalınlığı.. ile başlı başına bir ekol.. başlı başı şahsiyet.. başlı başı bir yapıt olan bu eser.. mekteplerde hocalara baş öğretmenlik sıfatının uygun görüldüğü şu günlerde.. başşair olmaya aday.. muhteşem ötesi bi çalışma..
ben bu güzelötesi müthiş baş yapıtı kutluyor kaleminiz daim olsun yürek sesiniz susmasın diyor seçici kurulu tebrik ediyor.. layık olduğunu düşündüğüm övgülerini esirgemiyeceğini umduğum yorumcuları alkışlıyorum..iyi ki varsınız yüreğinize sağlık..
bana şiir zevki tattırdınız.. sarsıldım etkilkendim müteessiroldum.. duygu seli gark oldum.. kalem daim olsun..
tutup bir dağın eteğini yeryüzüne
dağıtmayı, iki semender arasına uzanarak,
çakıllı ırmak yatağında böğürtlen dalına
sarılıp uyumayı ay altında, ölümü ...
güne düşen katreyi kıskanmadan kutlamakta bize düşer...
evet ne güzel okuyup şiirde kendini bulmak. tadını lezzetini duymak her şiir bir emek. bazı şiirler tadına duymalz lezzeti ile hep okunur doyasıya.
sevmediği.. beceriksiz.. mıyır mıyır.. şairlere değil.. sevdiği pırıl pırıl.. gürül gürül.. kaleminden aşk damlıyan.. meşk fışkıran.. fışkırtan..şairlere ithaf etmiş şair..
ancak ve ancak.. gibi gibi sanki..
..şair yerine kitapta olabilirmişti.. bir.. bir ansiklopedi.. yahut ne biliiim..hüzünlü bir keman taksimi sunar virtüöz başta olmak üzre..
hatta ve hatta.. aynı ile vaki ve aynı zamanda.. tiyatora oyuncularına.. ve filim aktristlerine de ithaf edilebilir..
dil bilgisi öğretmenlerine eğitim emekcilerine basın mensuplarına köşe yazarları..
ve bilcümle.. şiirin balından ağılar ve ölümcül ağılardan.. panzehir üreten laborant kimyager tıp mensubu.. aziz ve necip milletimizin yetiştirdiği..
güzel ayrılma kültürünü yayan.. yaşatan.. kolluk kuvvetleri.. emniyet güçlerimiz..adliye mensubu mubaşirler.. boşanma davalarına bakan avukat.. hakim.. savcılık kalemi..
yine tutku ile kavuşmayı şairimize öğreten.. üstüne kurulduğumuz koltuk.. uzandığımız kumanda.. hararetimizi almaya tutku ile aday dudağımıza vurgun..serin limonata..
bunlar bunlar.. şairler kadar olmasa bile.. hayat okulundan mezun edip.. hayat okulu diploması verecek denli.. bilgi kültür zerk enjekte ..angaje.. bağlamı az şeylermi.. ithaf edilebilimişti..
..bursa kılıç kalkan ekibi folklörümüzü.. devlet demiryolları mensuplarımız sağolsun.. değişik yerlerini görmeyi yurdun.. pastacılar odası farklı lezzet seçeneklerini.. gezelim görelim porogramı yapımcıları değişik diyarlar değişik insan seçeneği sunmuyorlarmı.. onlarda paylarına düşeni almalı..
ben sendeeey üüülkemiii sevdiiiim.. ben sendeeey sevmeeeeyiiiiy öğreendiiim .. tım tım tınınım tınınım.. dımbır dımbır..
..şeklinde fondan verilen bağlama sesi ile.. bu şiir.. hattü zatında.. hakettiği değerinin de.. çok çok üstünde hak ettiği değeri bulacak kuşku yok..
iki semenderin arasına uzanarak.. efendim iki mezar arasında yatanlar bilirler.. gece her ikiside adamı tedirgin eder.. gel benim misafirim ol.. diğer mezardaki mevt israr ile hayır benim misafirim ol der.. en iyisi gidip tek mezarın kenarına kıvrılmak..
peki şairimiz neden iki semender arasına.. niçin iki tatlı su kertenkelesi arasına uzanmayı tercih ediyor.. çünkü dağın eteği denilince bizim aklımıza.. koruluk geliyor.. halbuğsem dağın eteği semenderin altında.. ve şair iki semender arası girip dağı dağıtma arzusu taşıyor.. dolayısı ile bir nevi çağdaş ferhat.. işte.. şiir böyle bir eyüp sabırı.. onlarca meşakkati göze alma..
siz iki yaka denince.. birbirine bitişik gömleğin sağ ve sol yakasını anladınız dimi .. halbu ki şair.. orda 24 mubadelesini.. kalbim egede kaldıyı terennüm etme istiyor da olabilir..
netekim kazdağı diye bildiğimiz idanın idaios gibi iki oğuldan biri olduğunu hatırlatır.. bu öğrendim der iken bir anlamda öğretmeyi misyon edinmiş.. bu bu.. kumsallarda mavi otlu çiöeğe dönüşebilen.. kendinide kurutan güzide şairimizi kafe kapanıyor.. sabah ziyadesi ile alkışlarım.. bu enfes.. bu aradığım şiiri bana tattıran bu duyarlı kalem bu yürek sesiniz daim olsun.. seçici kurula teşekkürler.. yürek sesiniz hiç susmasın derim.. ben bu gece uyuyamam kafe kapanıyor benim yara kapanmaz.. beni kendime getirdi titretti sarstı etkiledi bu mu ihtişam çalışma kutlarım..
Bu şiir ile ilgili 22 tane yorum bulunmakta