Baş Örtme ve Kur'an Şiiri - Durmuş Karab ...

Durmuş Karabulut
65

ŞİİR


2

TAKİPÇİ

Baş Örtme ve Kur'an

Bas ortme ve Kuran

>yazarin kendi gorusleri degistirlmeden iletilmistir...
>
> Baş örtmenin Kuran'da yer alıp almadığı konusunda yazdıklarınızı teyid eden yeni
> bir kaynak yayını bilginize sunmak isterim. Hem bu defaki 15nciYY.dan da değil,
> günümüzden.
>
> Kitabın adı: Evrensel
> ÇAĞRI
> KUR'AN MEÂLİ
>
> Hazırlayan: Mustafa SAĞ
>
> Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
> (Yüksek İslam Enstitüsü Mezunu)
> Bilimsel Araştırma Analisti
>
> ISBN: 975-98565-1-4
> Nisan 2006 İstanbul
> Baskı Cilt: Özener Matbaası
> Davutpaşa Cad. Kale İş Merkezi No: 201-204 Topkapı
> Tel: 0212 481 97 88
>
> Dağıtım-Pazarlama: Final Pazarlama
> Göztepe Mah. Tarhan Sok No: 2 Mahmutbey-Bağcılar
> İstanbul
> Tel: 0212 445 80 00
>
> Mustafa Sağ'ın Kitabının 372nci sayfasından aynen aktarıyorum:
>
> Nur Suresi 30 ve 31nci Ayetler
> 30.'Ey Muhammed! Erdemli erkeklere söyle, kadınlarla bir aradayken,
> gözleriyle kadınları rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar
> ve kişiliklerini edeplerini korusunlar. Bu onlar için daha temiz bir davranıştır.
> elbette Allah yaptıklarından haberdardır.'
>
> 31.'Ey Muhammed! Erdemli kadınlara da söyle, erkeklerle bir aradayken,
> gözleriyle erkekleri rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar, kişiliklerini
> edeplerini korusunlar ve doğal olması gereken yerler dışında, göğüslerinin üzerini
> örtüleriyle kapatsınlar. Ziynetlerini göstermesinler/Başkalarını cinsel tacize yol
> açacak ve tahrik edecek davranışlardan sakınsınlar. Ancak kocaları,babaları,
> kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin
> oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, diğer kadınlar, cinsel iktidara sahip olmayan
> erkek hizmetçiler, kadın hizmetçiler ve kadınların cinsel yerlerini henüz anlamayan
> çocukların yanlarında, istedikleri gibi giyinip davranmalarında bir sakınca yoktur.
> bunların dışındakilerin yanında, cinsel tacize yol açacak, tahrik edici yerlerini açıp,
> dikkat çekici davranışlarda bulunmasınlar/ ayaklarını yere vurmasınlar. Ey inananlar,
> -erkek, kadın-hepiniz Allah'a yöneliniz ki, mutlu olabilesiniz.'
>
> Mustafa Sağ'ın Bu ayetlerle ilgili olarak kitabının 373 ncü sayfasında yer alan açıklayıcı
> 417 no.lu dip notu da aynen şöyle:
>
> ' 24:31 Bu surenin 11nci ayetinde açıklanan, Peygamberimizin eşine iğrenç iftirayı
> yapan çetenin uzantılarının uydurdukları, çelişkili rivayetlerden hareketle, kur'an öncesi
> cahiliye Arap toplumunun kadına bakış açısını, Kur'andaki örtünme ile ilgili ayetlere de
> yansıtmışlar ve o bakış açısı doğrultusunda ve erkekler lehine yorumlamışlardır.
> Kur'an'ın mantığı ve bu surenin bütünlüğü içinde baktığımızda, kadınlarla erkeklerin
> toplum yaşamında yan yana olmak zorunda olduklarını, böyle bir çalışma ortamında,
> birbirlerine karşı davranışlarında olsun, giyimlerinde olsun ölçülü olmaları, dostane
> olmaları, aşırıya kaçmamaları öğütleniyor.Zaten, aile ve akrabalar arasında bir
> kısıtlamanın olmayıp, özgürce hareket edebileceklerini aynı ayetin devamı açıklıyor.
> Kaldıki Kur'an ayetinde 'baş örtüsü' diye bir kelime geçmemektedir. Buna rağmen,
> tüm Kur'an tefsirlerinde ve çevirilerinde Kur'an ayeti 'baş örtüsü' olarak
> çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen 'HIMAR' kelimesi 'baş örtmek' anlamına değil,
> sadece'örtmek' anlamına gelmektedir. Eğer herhangi bir şey örtülecek ise, o şeyin
> vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa
> kelimesinin gelmesi gibi, baş örtüsü dendiği zaman da 'örtmek' 'hımar' kelimesinin
> yanına 'baş' 're's' kelimesinin 'hımarü-re's' şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki
> 'hımar' 'örtü' kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime 'cuyub' kelimesidir ki
> 'yaka' veya 'göğüs' anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime 'cuyub' bir başka ayette
> (28/32) Hz. Musa'nın 'güğsüne/koynuna elini soktuğu' şeklinde geçer. Yani 'cuyub'
> kelimesi, 'hımar' örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman,'bihumûrihinne ala
> cuyubihinne' başını örtmek değil,'göğsünün üzerini örtmek' anlamına gelmektedir.
> Geleneksel tüm yorumcular, Kur'an ayetini bilimsel bir bakışla değil de,birbirlerini
> taklit edip, 'Baş örtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler' diyerek,
> 'felyedribne' fiillini de 'örtsünler' diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular
> 'DaReBe' kökünden gelen bu kelimeyi burada ' Baş örtülerini.... örtsünler' derken
> bir başka yerde aynı 'DaRaBe' kelimesini 'Kadınları DÖVÜN' (Bak.4/34) diye çevir-
> mişlerdir. Özetle, Kur'an'ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal
> kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan baş örtüsü, Kur'an'ın değil,
> geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleştirilmesinden kaynaklanmaktadır.'
>
>
>

Durmuş Karabulut
Kayıt Tarihi : 2.2.2008 22:06:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Havva Şenol
    Havva Şenol

    Aydinlatma gayreti gösterdiginiz icin sagolun, tesekkürler. Celiskiler zinciri sürüklüyor bu toplumu, bakalim nereye....??? Dilerim sonu hayirli olur!
    Kim kendini nasil rahat hissediyorsa öyle giyinsin, ancak bu gibi basit konularla gündemde olmak niye??? KaFaNiN üstündeki deyil önemli olan iCiNDEKiDiR.

    Cevap Yaz
  • Ahmet Emer
    Ahmet Emer

    Kuran' ın ne dediği falan önemli değil ki şu anda! Belki o yalancı,sahtekar,alçak,iki yüzlü, çıkarcı, yobaz,dalalet ve hıyanet içinde olanlar da biliyordur bunu. Ama önemli olan:'BİR ÖZGÜRLÜK MASALI'
    adlı şiirimde ve 'İSLAMIN ŞARTI' şiirimde anlattığım anlamdadır bu yahudi dönmesi yadigarı çaput olayı.Saygılarımla.

    Cevap Yaz
  • Celil Çınkır
    Celil Çınkır

    Paylaşım için teşekkürler üstadım.
    Yüreğine sağlık. Allah razı olsun.
    Saygımla

    Cevap Yaz
  • İbrahim Kosovalioğlu
    İbrahim Kosovalioğlu

    Israrla türbanı savunanlara:
    Kuran Allah'ın kitabı olduğuna göre okadar surenin içinde her hangi bir ayette (kadınların başlarını örterken saçının bir tek teli görünmemesi gerekir) demek çokmu zor. Kuran'da böyle net bir ifade olmadığına göre hala bu iddianın arkasında durmak sadece dinimizi kendi çıkarları doğrusunda kullananlara hizmet etmek ve toplumu ikiye bölmekten başka bir işe yaramaz.

    Ülkemizde namazı, orucu, haccı, zekatı tartışan varmı? Lütfen birde bu açıdan bakalım.

    Cevap Yaz
  • Mevlüde Demir
    Mevlüde Demir

    size çok teşekkür ediyorum..kuranı okuyanlar
    bu yazınızın doğruluğunu teyit edeceklerdir.
    ama kuranı okumayanlar örflerine ve adetlerine göre konuşup cahilliklerini ortaya koyuyorlar.
    kuranda belki bin yerde özünüze döndürüleceksiniz diyor.Allah kimsenin giydiğine bakmıyor,
    özüne benliğine bakıyor.ama insanlar hala
    kaç öksüzü doyurdun diye sormuyorda,
    çulla çaputla uğraşıyorlar.
    ben sizi duyarlılığınızdan dolayı alkışlıyorum
    şair arkadaşım...selam ve saygılarımı gönderiyorum

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (35)

Durmuş Karabulut