Aşk Mektubu VIII Şiiri - Yorumlar

Bahaettin Karakoç
126

ŞİİR


337

TAKİPÇİ

Ben sevda bölüğünde kıdemli bir askerim
Hizmetim sanadır ey tacidarım
Canı bir emanet bilir taşırım
Bir ırmak delirir geceleri
Bir yıldız kayar ötelerden
Bir bulut geçer Ay’ın önüne
Birden üşürüm

Tamamını Oku
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 16.05.2022 - 10:39

    Aşk-ı ilahi denen bir şey ne ayette geçer ne de hadiste. Sevda tabiri de öyle. Çünkü bunlar sıhhatli bir sevgi türü ve sevme tarzı değil, hastalıklı kalplerin ve marazlı ruhların dine, imana, tıbbı gerçeklere, fıtrata, akla ve mantığa uymayan ifratane sevme tarzlarıdır. Dinimiz her konuda vasatı, normali, fıtrata ve akla uygun olanı tavsiye eder. Yani Rabbimiz, yapılan şey ibadet ve dua bile olsa ifrat ve tefritten uzak durmamızı söyler ve "ALLAH ASLA HADDİ AŞANLARI SEVMEZ" buyurur. Vasat, normal, fıtri ve makul sevmenin adı ise, "Hub" ve "Muhabbettir".

    "FANİYİM FANİ OLANI İSTEMEM. ACİZİM ACİZ OLANI İSTEMEM. İSTERİM FAKAT BİR YAR-İ BAKİ İSTERİM. BİR ZERREYİM LAKİN BİR ŞEMS-İ SERMED İSTERİM. HİÇ ENDER HİÇİM AMA UMUM MEVCUDAT YETMEZ, AHİRET YURDUNDAKİ BAKİ CENNETİ VE ONDA MÜNDERİÇ BULUNAN SAADET-İ EBEDİYEYİ DE İSTERİM." -Kelam-ı kibar-

    "MARİZ BİR ASRIN, HASTA BİR UNSURUN VE ALİL BİR UZVUN REÇETESİ: İTTİBA-I KUR'ANDIR." -Kelam-ı kibar-

    Cevap Yaz
  • Naki Aydoğan
    Naki Aydoğan 16.05.2022 - 09:08

    Duygu yoksa bu bir aşka, aşktır.
    Aşka, aşk mantıkla yola çıkar.
    Mantıklı ol der.
    Kişi kendine.
    Düşüncesinde dolanır gelir işte.
    Gök tanrı olur yeryüzüne meydan okur.
    Sonra itaat eder gök tanrının oğlu,
    Yer tanrısı annesine.
    Aşk, sevgiliye bir vuslat esip gürlemektir.
    Esti gürledi işte.

    Cevap Yaz
  • Haki Gökhan
    Haki Gökhan 09.08.2015 - 20:45

    ... Ve gülümserim dişçinin elindeki demir kerpetene Biraz daha fazla bakabilmek için yüzüne...benim senden öte gerçek yarim yok...Aşkı AŞK'a Benzetmiş. aklıma HZ Ali, Hallacı Mansur ve Şemsi tebrizi (Şemsüddîn Muhammed bin Alî bin Melikdâd Tebrîzî) geldi. şairin duygularını anlıyorum fakat bu duygular sadece kendine ait farklı yerlere çekmemek gerekir ve hüsnü zanda bulunmak lazım...güzel şiir.

    Cevap Yaz
  • Doğa Fendi
    Doğa Fendi 29.05.2015 - 15:50

    adeta bir şiir şeyhi ve dil kuyumcusu.. harika!!!

    Cevap Yaz
  • Mehmet Özden Biçer
    Mehmet Özden Biçer 11.04.2013 - 15:06

    Bahattin KARAKOÇ usta bir şair ve bu şiiride çok güzel, duyguyu ilmek ilmek işlemiş, birden vermemiş liseli çocukların yazdığı şiirler gibi, bu yüzden anlamak için derine inmek lazım çünkü mana derinlerde,Hakk aşkına yazılmış bu şiir, ilahi aşkı somutlaştırarak anlatıyor,bu mu postmodern, saygılarımı sunuyorum. Üstada.

    Cevap Yaz
  • Mehmet Özden Biçer
    Mehmet Özden Biçer 11.04.2013 - 14:55

    Bu güzel şiire puanım 10 tam puan.

    Cevap Yaz
  • Arap Naci
    Arap Naci 08.07.2012 - 22:55

    'Gönlüm bir şahindir takarım peşine
    Bulur seni saklandığın yerde
    Tutar elinden – eteğinden
    Bana getirir'

    üstad allaha bu kadar postmodern bir hitapta bulunmuşsa şayet ona da pes derim..

    elini sıkar susarım

    Cevap Yaz
  • Arap Naci
    Arap Naci 08.07.2012 - 22:55

    'Gönlüm bir şahindir takarım peşine
    Bulur seni saklandığın yerde
    Tutar elinden – eteğinden
    Bana getirir'

    üstad allaha bu kadar postmodern bir hitapta bulunmuşsa şayet ona da pes derim..

    elini sıkar susarım

    Cevap Yaz
  • Arap Naci
    Arap Naci 08.07.2012 - 22:34

    'Ben sevda bölüğünde kıdemli bir askerim'

    şiir bu komutla başlamış..

    okuyucu ee şimdi napıcaz gibi bir duyguya kapılıyor daha baştan..

    ilhamın şaire geliş şekli biraz askeri olmuş sanki..()

    sonraki kıtalar tamamen ayrı zamanlarda yazılmış ve sonra birleştirilmişler hissi uyandırıyor..

    şiirin duygusal bir bütünlüğü olmadığı için okuyucuda da algısal bir bütünlük oluşturamıyor olması çok doğal..

    ancak şiirdeki hitabın Allah'a olmadığı kesin..

    ikinci okumamdan not olsun istedim..

    iyi akşamlar herkese

    Cevap Yaz
  • Feyzi Kanra
    Feyzi Kanra 08.07.2012 - 19:54

    Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın Adıyla

    Zâtında, sıfatlarında ve fiillerinde hiçbir dengi ve benzeri bulunmayan Ferd. Varlıklara hayat verip canlandıran, Kendi hayatı ise zâtî, ezelî ve ebedî olan Hay. Varlığıyla bütün varlıkları düzenli bir şekilde ayakta tutan; fakat Kendi varlığı hiçbir varlığa bağlı olmayan Kayyûm. Haklıyı haksızdan ayıran, her şeyi hikmetle, belirli bir maksada göre ve faydalı ...bir şekilde yaratan Hakem. Kâinatı ince hesaplarla yaratan, her varlığın bütün ihtiyaçlarını adaletle veren ve haksızları cezalandırıp iyileri de mükâfatlandıran Adl. Hiçbir şekilde hiçbir noksanı olmayan, sapıtmışların Kendisi hakkında yakıştırdıkları batıl düşüncelerden münezzeh olan, kâinatı dâima temiz tutarak güzelleştiren Kuddûs.

    “Allah Peygamberine emniyet ve rahmetini indirdi.” (Tevbe: 40). “En büyük korku olan kıyâmetin dehşeti onlara üzüntü vermez.” (Enbiyâ: 103). “Onlar, Rablerinin nîmetleriyle rızıklanırlar ve Onun bağışladığı nîmetlerle sevinç içindedirler.” (Âl-i İmran: 169-170). “Onlara rahmet sahibi Rabbin söylediği, selâm vardır.” (Yâsin: 58). “Ey ateş, serin ve selâmetli ol! ” (Enbiya: 69). “Kur’ân imân edenler için bir hidâyet rehberi ve bir şifâdır.” (Fussilet:44). “Biz Kur’ân’dan mü’minler için bir şifâ ve rahmet olan şeyi indiriyoruz.” (İsra: 82).

    İman ve Kur’ân için; madenler ile madenlerden hasıl olan canlı-cansız bütün varlıklar ve onların özellikleri, meyveleri ve faydaları sayısınca âlemlerin Rabbi olan Allah’a hamd olsun.
    .Alıntıdır

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 21 tane yorum bulunmakta