Ekin ektim yarın gözlerine
Zehmerinin soğunu kıran.
Rüzgar saçını savurmaz
Sürme gözünü kavurmaz.
Esmeri ala kaçmayan yanaklar.
Nemruttan hava almış
Kleopatra'dan deva.
Ninova'dan toz kokan
İrem bahçelerinden rayiha.
Nippur çarşısında
Nippur'un en ilkiyim diye
Enlil eda ile sarkaç eden
Ur Nammu'ya kaş ederken emaneti
Zigguratlarla heybeti
Başını dokurken felekler
Mabed orospularından yemliydi
Anaç İnanna kudreti ölümle
Sanmayın söndü kartya
Parladı gözleri iklimle Partya.
Boşa ıstırap göz yaşı dökme Ea (Enki)
Sahibi değil miydi Enlil, bir ihanetle
Kurtardın Şuruppak'lı Ut-Napiştim'i
Asur'da yazar Ziusudra'yı ya
Dilmun'da kasra ikame.
O kuruldan iki zıtlaşmıştı
İşte o soyluluktu yardaki.
İki göğüs arası muazam*
Gezerim birinden diğerine.
Biri evvel biri ahirdi
Birine ulaştınmı tutunamazdın diğerine.
Verimlilik Enlil'in hüneri
Hangisinden emsem ANADOLU çıkar
Gümrah gümrah.
Baştan sona gezinen kimlik
Kavak ağacından tüysük pamuk
Kabuslardan daralmış sıkletim
Eytişimden buyurun,derdim ama
Ansızın buyurdu
Gece geldi oturdu rüyama.
13.09.2007
Dilmun: Sümerde tanrıların yaşadığı ülke. Güneşin doğduğu yer. Cennet, cennet bahçesi
Enlil: Sümer'de insanı yaratan tanrı. Anumun oğlu yeryüzü tanrısı.
Enki:Mezopotamya'da bilgelik ve su tanrısı. Şuruppak'ta duvar gerisinde Ut Napiştimle konuşur.
İnanna: Aşk ve güzellik tanrısı Venüs Yıldızını simgeler. Kutsal aşk ve evlilik tanrısı. Kutsal fahişe.Sabah tanrı, akşam tanrıça sayılmış.
O dörtten iki: Karabaşlar ülkesinde (Sümerde) Yer. gök, su ve hava tanrıları yaratıcıdır. Diğerleri hizmet ve yönetici tanrılardır.
Kayıt Tarihi : 14.9.2007 13:09:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Şu anda süren uzun bir çalışma. Sondan1.ve 2. bent buranın değil. Sadece başlık bağlamı için monte edildi, çalışma kısa tutulu hali ile verildi. Bu Anadolu konulu ikinci çalışmam, Aslında sürecin Anadolu'ya olan basıncı konu edilecek. İlki biraz daha soyut. Henüz yayın sırasına girmedi. Bu çalışmayı, okurken, kuruluktan kurtarmak için, özellikle Sümer meselelerini farklı bir yöntemle, okunur kılmaya çalıştım. İlenç gibi anlatım, aslında tamamen sevgidir ve nazire olarak yazıldı. Burada bize batan iğneler var. En acı ve hüzünlendiğim kısım, Sümer'e söylediğim güya ilençtir. Çayırda kuzuları zıplamayan Sümer, boğazıma yumruk oldu. Sümeri, ötüşmeyen kurbağalarla yan yana getirmek beni çok zorladı. Şunu da biliyordum ki ömrünü tamalayan uygarlık bir şekilde tarih sahnesinde çekilecekti. Bu çekilmeyi bilerek nesnel temellere oturtmadım. Sadece, güya, ilahlarına saygısızlıklarda, hak edişli bir sebepmiş gibi, çok çok zımni, sezdirimli, kendi edebiyatları ile, yok oluşu işledim. Sümeri biraz derinlikli özellikle çalıştım. Anadolu kısmını, bu kadar uzun tutmayacağım. Sümer sonrası anlatımda, kuruluğa, yer yer düşmek zorunda kaldım. Bu olayın kısa tutulma kaygı ve ırasından kaynaklanıyor.
Zehmerinin soğunu kıran.
Rüzgar saçını savurmaz
Sürme gözünü kavurmaz.
Esmeri ala kaçmayan yanaklar.
Nemruttan hava almış
Kleopatra'dan deva.
Ninova'dan toz kokan
İrem bahçelerinden rayiha.
Nippur çarşısında
Nippur'un en ilkiyim diye
Enlil eda ile sarkaç eden
Ur Nammu'ya kaş ederken emaneti
Zigguratlarla heybeti
Başını dokurken felekler
Mabed orospularından yemliydi
Anaç İnanna kudreti ölümle
Sanmayın söndü kartya
Parladı gözleri iklimle Partya
böyle güzel dizeleri kaçırmış olmdan dolayı hayıflandım...
güçlü kalem,güçlü anlatım,zengin içerik..
kutluyorum...HANDE..10 puan
İki göğüs arası muazam*
Gezerim birinden diğerine.
Biri evvel biri ahirdi
Birine ulaştınmı tutunamazdın diğerine.
Verimlilik Enlil'in hüneri
Hangisinden emsem ANADOLU çıkar
Gümrah gümrah.
Şiiri sunuş o kadar emek dolu ki yavaş yavaş ve sindire sindire okumak istiyor insan... Şiir üzülmesin yazan hakkını alabilsin diye...
ANADOLU yar dolu, tarih dolu, şan dolu....
Kutluyorum sizi.. Saygılar...
TÜM YORUMLAR (19)