Başım dertte seninle benim
Nasıl da özlerim
Kargaşanı,kalabalığını
Kaldırımlarını,martılarını
Gökyüzüne saplanan minarelerini
Ah İstanbul ah
Kaprisleri bitmeyen
tozlu bir şemsiye durur
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Devamını Oku
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
ruhi sizlere ayrılırken allaha ısmarladık edemedim hakkınızı helal edin allaha emanet olun hasan akar
Şiirinizi ve sizi tebrik eder ...başarılar ve şiir dolu günler diler ...saygı ve hürmetlerimi sunarım....Mehmet Karlı
İstanbul gençleşiyor gibi geliyor bana
Biz mi acaba eskiyoruz.
bu şiiriniz şiirden cok bir anlatim gibi ve kalıpsızlık var ve şiirin sonunda sanki tarihini bir öykü gibi anlatmışsın.
başarılar. Aydın yüzgüleç
bu şiiriniz şiirden cok bir anlatim gibi ve kalıpsızlık var ve şiirin sonunda sanki tarihini bir öykü gibi anlatmışsın.
başarılar. Aydın yüzgüleç
Şiir bana göre oldukça rutin ve olagan. Hatta pek çok yer şiirden öte manzume havasında. Bununla birlikte bir akıcılık da görübüyor.
Öncelikle
'Ah İstanbul ah' ifadesi gereğinden fazla gibi.
Aşağıda belirttiğim şu dizlerdeki ifadeler de ise şiir sesi ve dili açısından ciddi sorunlar var gibi.
'Başım dertte seninle benim
Nasıl da özlerim
Kargaşanı,kalabalığını
Kaldırımlarını,martılarını'
Mesela burada ve buna benzer diğer dizelerde yaratıcı söylem pek hissedilmiyor.
Bir de şiirde geçen 'gibi' ifadeleri şiir sesini bozuyor gibi.
Dizeler, öyle bir kaleme alınmalıki, bence, istanbul üstüne yazılan diğer şeyleri anımsatmamalı. İşte şairin otantikliği ve bakirliği bu noktada ortaya çıkmaktadır.
İfadeler bakir olmalı, eğer bakir ifade yoksa o şiir değerli değildir. Bunun için de özgün mecazlar, özgün teşbihler, özgün imgeler yaratmak gerekiyor.
Bana göre vasatı tutturmakta zorlanan bir şiir, ama üzerinde çalışılırsa şair(e) kendini zorlarsa, farklı söyleme kaygısıyla farklılık yaratırsa, hayal dünyasının engin zenginliğine ulaşabilirse, kısaca istanbulu betimlemek yerine istanbulu anlamaya çalışırsa ve onu herkesten farklı anlamaya çalışırsa, daha hoş daha güzel daha otantik dizeler ortaya çıkacaktır.
Dizeler mısra tekniği açısından da gözden geçirilmeli.
mana biraz örtülmeli, okuyucu doğrudan anlamamalı sadece derin bir kavrayışa sebep olan bir sezgi ile sezebilmeli.
Başarılar dilerim.
Asım Yapıcı
Bu şiir ile ilgili 6 tane yorum bulunmakta