Ey Gönül!
Sakala indirger İslâm Dini'ni,
Mânâya kördüler dindâr dinsizler;
İslâm'a yamıyor şahsi kinini,
Ümmeti gerdiler dindâr dinsizler..
Ey Sâlik!
Dünya yalan deyip deyip taptınız,
Nefisti derdiniz dindâr dinsizler;
Kurân varken şeyhe, şîha saptınız,
Putlara vardınız dindâr dinsizler..
Ey Yobaz!
Slogan atmak mı müslümanlığın?
Riyâkar, münâfık şov mu dindarlık?
Nefsin varken kime de düşmanlığın?
Onu bunu her ân kov mu dindarlık?
Ey Gönül!
Geleneksel inanç İslâm'ı geçmiş,
Ekranlarda şova dönmüş dindarlık;
Anlamadım acep yobaz ne içmiş?
Sarığa cübbeye inmiş dindarlık..
Ey dindâr dinsizler!
Dinini bilmeyen dindâr dinsizler,
Gelenek görenek bakarsın dine;
Aklı teslim etmiş ey beyinsizler!
Şîh denilen putlar sokarsın dine..
Ey Zelil!
Kutsâl değerleri hep kullandınız,
Sizi gidi sizi din tüccârları;
Doğruyu söyleyen kim çullandınız,
Sizi gidi sizi din tüccârları..
Ey fâni sevgili!
Aldım ele kalem, kağıt,
Sözde şiir yazam diye;
Mısra mısra çıktı ağıt,
Hece hece dizem diye..
Ey fâni sevgili!
Âşık mı dayanır bu kadar naza?
Yaşım geçti gayrî al diye diye;
Şâire döndürdün yır yaza yaza,
Dilimde tüy bitti gel diye diye..
Ey Sâlik!
İslâm'ın yobazı hepsinden beter,
Hakîkati desem münkir diyorlar;
Bağnazdan milletin çektiği yeter!
Önüne gelene kâfir diyorlar..
Ey fâni sevgili!
Seni gördüğüm o ândan beri duy,
Leylâ'sını bulan Mecnûn'a döndüm;
Âşıklık ne güzel, târifsiz bir huy,
Baştan ayağıma derûna döndüm..




-
Hasan Türkyılmaz
Tüm Yorumlarhocam selamlar saygılar.. sanıyorum antolojide ilk defa gerçek bir şaire denk geliyorum. sanatınıza ve eserlerinize hayran olmamak mümkün değil.. Allah yolunuzu bahtınızı açık etsin.. kaleminizin mürekkebi hiç bitmesin..