Ey fâni sevgili!
Karlı dağlardan da başım serindi,
Mecnûn edip çölü gez deme bâri;
Düştüğüm gözlerin nasıl derindi,
El mi olduk şimdi? Siz deme bâri..
Ey Gönüldaş!
Nefsin senin tek düşmânın,
Bilmelisin demedim mi?
Rehberidir Aşk ummânın,
Dalmalısın demedim mi?
Ey halkım!
Güvenme gel siyâsiye,
Sahtekârdır demedim mi?
Meyletme otokrasiye,
İntihârdır demedim mi?
Ey kavmim!
Atalar dinini bırakın gayrı,
Kurân'la bir bağı yok demedim mi?
Hanginize kalmış söyleyin hayrı?
Ekleme, hurâfe çok demedim mi?
Ey fâni sevgili!
Herkes ben mi kine kıymet bilecek?
Gel yüzünü açma yâr demedim mi?
Sanma en güzelim, zaman silecek,
Havalardan uçma yâr demedim mi?
Ey Gönül!
Bir varmışsın bir yokmuşsun,
Dünya ândır demedim mi?
Ya açmışsın ya tokmuşsun,
Dünya handır demedim mi?
Ey fâni sevgili!
Elâ gözlerinde Hakk'ı bulduğum,
Yüzünü çevirme gel demedim mi?
Yokluğunda tâze iken ulduğum,
Hayat kaynağımsın al demedim mi?
Ey Gâfil!
Dindar görünümlü çıkarcı millet,
Nefsinizi güyâ yendiniz demek;
Nereye kadar de sürecek zillet,
Benlik eşeğine bindiniz demek..
Ey Gönül!
Mûminlik nefsine gâlip gelmektir,
Nefsinin esiri, oldum demesin;
İblis'in yolundan benlik çelmektir,
Habire ben diyen öldüm demesin..
Ey Gönül!
Düşmanın sözleri kimin umrunda?
Dostun suskunluğu yaralar demi?
Oysa neler neler çektin uğrunda?
İnsan ne vefâsız, karalar demi?




-
Hasan Türkyılmaz
Tüm Yorumlarhocam selamlar saygılar.. sanıyorum antolojide ilk defa gerçek bir şaire denk geliyorum. sanatınıza ve eserlerinize hayran olmamak mümkün değil.. Allah yolunuzu bahtınızı açık etsin.. kaleminizin mürekkebi hiç bitmesin..