Bencillik kişi ile birlikte kişi içinde başlayıp; kişi ile biten bir yapı kuvvetti. Bencilliğin etki mesafesi bu kadardı. Kişinin dışında, kişinin bencilliği oluşamıyordu. Kişi dışına bencil yönelimli, bencil davranışla eğimdi. Bu inşa değil eylemli bindirişti. Kişinin bencilliği kişiden fazlasını bencil eden girişme değildi.
Kişi kendi bencilliğine sağlama yapmadan, kişisi bencillik diğer bencilliklerle uzlaşır durumla bir arada olma eğiliminde değildir. Bu durumda bencillik dışta benzer olgu olayı iten, dışlayan bir eğilimdir.
Şu halde kişiler nasıl bir aradaydı? Bencilliğin dağıtan kuvvetine karşı, bencillikleri bir arada tutan kuvvet neydi? Doğa belli şartlardaki "benzer özellikle tekrar süreçleri" ayrı düzey ve düzlem içindeki apayrı koşul durumların belirlisi bir yol araç kopyaları olmalarıyla yineler.
Nasıl nükleer çekim kuvveti ancak atomik düzeyli bir mesafe içinde etkileşen, bir kuvvet olmakla atomun kalbi olan enerji düzeni ise; bencillik te yalıtımlı hayatın içi olan mesafe de etkileşmekle yaşamın kalbi olan moleküler düzeyli kişi özne bilinci olmakla "bilen bendi, korunan bendi. Eylemli özneydi".
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta