İNANÇ ŞİİRLERİ

İNANÇ ŞİİRLERİ

İsmet Bulan

..!


Ey yağmuru müjdeleyen şimşek
Ey sevgiyi haber veren yürek
Ey meyve'ye namzet çiçek
Dünyanızda dikenler yeşermesin
..

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

İnsanlar Hüsranda Mı?

“Andolsun zamana ki, insan gerçekten ziyan içindedir. ﴾ 1-2﴿ Ancak, iman edip de sâlih ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler, birbirlerine sabrı tavsiye edenler başka (Onlar ziyanda değillerdir) .﴾ 3﴿ ” Asr Suresi; 103
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#103:1

Okunuşu; “Vel asr. İnnel insane le fi husr. İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr.....”
Asr suresi beni çok etkiler; Mealde “Ziyan” olarak verilmiş, surede “Husr” Hüsran olarak geçer. “Hüsran” ile “Ziyan” arasında ince bir ayrıntı var!
..

Devamını Oku
Gassan Satar

Ulke yikik
Ulke dusman icinde
O yurekte inanc atesi ile yasiyordu
Safi inancti
`Geldikleri gibi giderler` derken
Ve safi yurekti
`Muhtac oldugun kudret damarlarindaki asil kanda mevcuttur` derken
..

Devamını Oku
Mehmed İhsan Uslu



(Tercüman Gazetesi, 'Okuyucuların Forumu'
köşesinde neşredilmiştir.)

Her şeyden önce 'Okuyucuların Forumu' köşesini açmak suretiyle halkın istek ve tenkidlerini dile getirmesine zemin hazırlayan Tercüman Camiasını gönülden tebrik ederim.

..

Devamını Oku
Bayram Kaya

Laiklik, halkların iç barış mantığı, toplumların bilim üretiş mantığıdır. Toplumsal açıdan toplumun üretiş ve yönetiliş mantıkları, kendi ilişkiselliğinin güncel ve değişken dinamık oluşla işleyiş kutsallığıdır. Değilse varsanılı bir kutsallığın buyurmasına göre gerçeklenen değişmezliklerin yada kutsallıkların olmamasıdır. Halk bağlamında ele alındığında, halkın özel inançlarını uygulamada akılcılıktan çok, imanın esaslarını ön kabul alır. Yani mümin inancı içindeyken laik olamayabilen, bir gerçekçi yapısı vardır. Burada iç barışın mantığı hoşgörüdür.

Laiklik, toplumların yönetim ve üretişlerinde aklı ve bilimi ön esas almaları, din işlerinin, devlet anlayışında ayrı ve halkçı bir alan yapısı içinde gözetilmesidir. Hukukun üstünlüğünü kabulle etmekle ve beşeri hukukun egemenliğini sağlamaktır. Ve kitlelerin yönetime katılması mekanizma ve inançlaşmasını insanlara kazandırmaktır. Yani, inançların 'ulul emre itaat edin' deyişiyle kişilerin sorumluluğu bir başkasına atması kolaycılığından, kişilerin kendi sorumluluğunu kendisinin taşır olmasıdır. Eş deyişle yönetimin boynunuzda boza pişirmesine hukuk içinde izin vermez olmanızdır.

Tarihi süreç içinde sosyal birlikçi yapıdan toplumsal yapıya totem tabu anlayışın otoritesi ile gelindi. İnsanlığın totemci tabu anlayışları, insanların anlama ve eylemlerinin meşruca olumlanma aidyet çekimleştirmesi olarak tarih sahnesine konan nesnel tabu ve totemcilik olgusunun otorite gücüdür. Totem ve tabu kutsiyetli inançsal tekli anlayışa dayalı otoriter mantık, toplumsal yapı içindede karşıtına doğru yavaş yavaş dönüşmesi çok uzun yıllar sürdü. 1789 hareketi ile bu egemenlik kırıldı. Ve totemci tabu olumlama meşruiyet anlayışı ve kavratılışı yerini akla, çoklu ve deneysel olan mantığa, kuşkuculuğa dayandıran, 'laiklik' dediğimiz otoriteye yerini bıraktı.

Aynı halk, dış sokak davranışında, farklı inançlardaki insanlarla, tutumsal girişmeleri vardır. Halkın bu girişmelerinde, diğer insanların, farklı inançları, vicdani kanaat özgürlüğü içinde, seçme hakkına saygı duymasıdır. Böylelikle halk laik benimsemeyi mantıklaştırmak zorundadır.Başkasının inançlarına anlayışla davranırken, kendi inançlarınada saygı gösterilmesini bekler.
..

Devamını Oku
Gözde Hatiboğlu

Gücünü tüketmeden, acıyan yerleri görmeden, sabahsız gecelerde parça parça olsan da her yeni günde var olabilmek.. Bu mu mesele? İçindekileri sakla dur, duyguları uzak tutmaya çalış gözlerden. Sonrası zaten tek başınalık. Yalnızlık belki çoğu kez. Herkes var en yoksun misali, dahil olamadığın yabancı yüzler, içi boş sohbetler. Ruhun sıkışmış kalmış. Çık çıkabilirsen işin içinden.

Kırılıyorsun sonra farkında olmadan. Birileri üzerken seni sende aynısını yapıyorsun. Üstelik en çok sevdiklerinden çıkıyor acısı çoğu kez. Yanlış anlatıyorsun kendini, hoyratça kullanıyorsun sözcükleri. Sonrası hüznüne eklenen yeni hüzünler. Daraltan bir duygu içinde duvarlar bile üstüne gelir oluyor. Huzur sallantıda. Gitti gidiyor her yeni gün inancına dair bir şeyler. Zaman diyorlar sonra sana. Sen de zaman diyorsun, zamana da.

Kimler gitti de sen kaldın geriye yüreğimde. Öğretilenleri sıfırlamalı mı yoksa baş edebilmek için bu oyunla? Geride kalanlara tutunmaktan vazgeçip, sıradan ve ne yaşadığını bilmeyen ötekiler gibi farkındalıksız mı olmalı? Yok.. bu bana göre bir şey değil. Değerse aynı değer, inançsa aynı inanç. İstersen sev, istersen sevme, bilirim sen de ben gibisin özde, yürekte güç yok korkulardan fırsat bulup çıkabilsin gerçeğe.

Vazgeçmedim ben. Ne yaşarsan yaşa, kaçınılmaz dönüşlerle dolu yollardan geçebilecek misin. Sevmek ya da gitmek değil asıl olan. İkisinde de sen bahanemsin aslında. Sevmeyi bilmediğinden sevişmelerde aramaya çalıştığın duygular, çoğu kez yabancılaşmanın varlığına teslim ettiğin, içine akıttığın yaşlar var senin. Kal orda. Uzaklığını yakın yapmam, aldanmışlık sayarım sadece yaşanmışlıklarımızı. Gözlerden geçerken duygular, sadece benim gördüğüm belki de, savunmasızlığının şahidiyim aşktan geçemediğin günlerde.
..

Devamını Oku
Hayrettin Taylan

Ego,sendikalıdır. Eyleme geçirir, yetkinleşirtirir, seni istendiklere götürür. Bu, dünyada en fazla üyesi olan sendikadır ego…Herkes dolaylı, dolaysız üyesi, eylemcisi, mitingcisidir.
-Her duygu bir eylemdir, her eylem yeniden yeni duygulara salar bizi.
Özümüzün ilahi çekirdeği atmaktadır… Kendimizi bulduğumuz zamanla, kendimize bulamadığımız zamanların atlasındayız aslında.
-Her insan, bilinç öncesi ve sonrası olmak üzere ikiye ayrılır.Egonun eyleme başladığı günden itibaren itibarımız şekil bulur.Biz, davranışlarımızın toplamıyız. Her olumlu, olumsuz davranış karakter atlasımızın rengidir.Olumlu iletiler ehil egolara teslim olurken,negatifler hastalıklı ego olarak içimizde kalır. Onları doyurma zamanla olmayınca içimizdeki çocuk aç kalır, hayatımızın her aşamasında karşımıza çıkar.

Oysa evrensel ve mutlak programlarla yüklü dünyamız var.Gerçek olanı verince bilinçliğe ulaşmak daha kolay olur.Bu bilincin farkında olmayış farklı bir karaktere sığışmış bir insan yaratır. Anne-baba; inanç, ilim, sosyal algı, ruhsal iletişim, içselleri doyurma etmenlerini bilmiyorsa, geleneksellere çocuk yetiştirmişse ego haritasında mutlaka yakılmış, hastalıklı egolara teslim edilmiş şehirler vardır.Bir insanın içi bir devlet gibidir.Her duygunun bir şehri vardır.Bu şehirlerin hepsi sosyal ve modern şehir değilse ego sorunlarımız, bilinçaltı kirliliği, gibi içsellik kirliliği sürer.

..

Devamını Oku
Seyfi Karaca

Her kisiyi herkese ve bir seyi herseyin yerine soyutlayip dayatan direten basitlestirme sanal sanayi insan sirketlestirmeciligi, ciraktan ustaliga el alip el veren huy hüner manevra cark tezgah dümen dalavere oyun icinde oyun cevirip kivirmada kendinden baska kimseyi üstün görmeyen marifetiyle, her kodlanmis yikim yagma talan rant caka calim cafcafa tantana güc hirs gösteris bayiciliginin hem yöresel hem de küresel baglamda bütün cok tarafli kullanisar vadeler boyunca tedavülü uygun niteliteki en etkin ve yetkin (kafadan secilmis begenilmisler arasindan) iktidar edilip irade sahibi yapilanidir.
Özellikle özel…
Önceligi daima gerek yelisi gerek uluslararasi hainligin kahpeligin soygunun tacizin sömürünün talanin vurgunun usakligin dalkavuklugun haysiyetsizligin tecavüzün isgalin acimasizligin zulmün kisiliksizligin karaktersizligin yagmanin haksizligin hukukszlugun kendi özel ortak cikarlarina korkuyla kusatilmis hayatin her yerine ilgisizligi itibarsizigi kacagi sapkinligi güvensizligi siddeti nefreti saplantiyi karanligi yozlasmayi kültürsüzlügü bilgisizligi sevgisizligi iletisimsizligi kullugu köleligi yayip iktidar ederek,bütün insanlik ölmüslügüyle örülmüs donanmisligin terkedip teslim ettigi yasam dünyasini kendine sorgusuz sualsiz özellestirip (cullanip ganimetlendikleri hayat alanlarina sadece yayilip yerlesmekten baska hic bir zahmet gösterisinde bulunmayacak olanlarin) secip begenip cikarina göre uygun vadelere tayin ve tedarik ettikleriiktidar ve irade sahipliligidir bir seyi her seyin yerine koyan Bop gayrimenkul kalabaligi devlet millet ve insan kabala götür hesap kitapciligi..
Yasayarak yeryüzü hayat hikayeciligini her yasadigindan edindigi ilim bilim emek sarfiyat cesaretlilik fedakarlik kazanimlarindan edindigi birikimlerle anlamlarin kavramlarin yasam dolu icerikliligini dil tarih cografya sanat edebiyat hak hukuk kültür felsefe deriliklerinden besleip büyütüp en kolayca kendini ifade edebildigi ve en kolayca yasadigi hayata iletisim kurup edindigi tüm zenginlikleri huzur sukunet sakinliginde kullanabilecegi (TÜRKCE baglaminda sekiz kelime gurubunun bütün eleman öge ve unsurlarini) hayata gecirip islerlik saglamanin öncesinde bile, insan in midir, cin midir, iblis midir, dost mu, alim mi, zalim mi…..tuttugu yolun tarttigi fikrin tasidigi düsüncenin veya güttügü niyetin özüne icerigine göre ttum durus tavir sergileyerek(kizarak köpürerek somurtarak siritarak gülerek kasilarak kizararak bozararak homurdanarak sinsileserek domusarak kas egdirip göz pörtletip endam kirittirip kalca kasnak kivirtirken bile kisiliginden ve kimliginden karaktrlilik arzeden belirgin bilinirligi ortaya koyup ifade ederken…
Kime rast gelirse `elhamdülillah müslümanim` deyip sürüp savusup gecmeyi herhangi bir gümrük kapisina, polis kimlik kontrolünde, vergi dairesinde, okul kayidinda, muhtarlik ilmuhaberliginde, alim -satimda, posta yahut banka islemlerinde, tatil veya yolculuk siparislerinde, mahkeme veya muhasebe bildirimlerinde, kefalet- vekalet durumlarinda, is-güc kayit yazim siliminde, evlenme bosanma alacak verecek defter cüzdan noterliginde, kayip yitik ilanlarinda, devir teslim hak hukuk düzenlemelerinde, hastalik ölüm dogum hallerinde……..kisacasi kisiyi bütün bilgi beceri huy soy boy ve agirligina varana kadar aidiyet devlet millet göc yahut ikametgahliliginin her türlü hirli hirsiz fedakar cefakar ilim irfan inanc yer yöre ten göz aile sülale en ufak ayrintisini toplayip özetleyen bütün bilinmesi gerekenlerini yalnizca kendine özgü hak sahibi kilip ve yalnizca kisiyi kendisinden sorumlu tutan yükümlülügünün anlam tanim ve kavram karsiligini `elhamdülillah müslümanim ` deyip gecistirmeye kalkismak, olsa olsa kendini en genis taninmasi bilinmesi zor kalabaliklarin icine karistirip saklayip gizlemeye heves ve caba güden cürüm ve sabika sahipliliginin gayret güdücülügünden öte gelen hassasiyettir..
Kaldi ki `biz sizi kavimlere ayirdik ki bilip bilinesiniz diye ´ …vurgusuyla Müslümanligin din iman ve inanc kitabi hicbir insanin bir digeriyle ayni tektiplilikte ve kaliplarda dogmadiginin herkesin ancak kisiligini en belirgin vasif sifat irade bilinc davranis tutum bildirimlerle temsil ettigi farkliligini ortak bütünlügünden koparip ayirmayan birlikte yasam dünyasi aidiyetliligine toplumsallasarak kendini degerli kilacaginin önemini anlamini icerigini ilmini hassasiyetini ve itibarliligini dillendirip ortaya koyarken…her vasif huy soy tanim tarif ve niteligini hice sayip hicbirseysizligi herseye denk gördügü (tutar eder saglam ve kalici degerde özgüven eksikliginin) kendi yoklugunun defter yoklamaciligini yaparcasina ve kendine varip dokunup kisiligini kimligini insanlik meydanina cikarmaktan yüksünür cekinir üsenir yozunur darlanir zorlanircasina icinde saplandigi eziklik yokluk ve eksikligi GENELGECER herkesin arasindaki hickimse umum kayyumuna ihrac ve havale etme yeltenisleri, aslinda islamiyetin birinci (kaliciligina inanip sapasaglam sapmaz sarsilmaz iradelilikle temsil ettigi kisiligi karakterinde özümseyip benimseyip en belirgin bilinirlige tanitan ve tarif eden kismlige ve kisilige özgürlesememis yitik ve kayiplilik) derecede ele aldigi insanlik sorunudur.
Bu yüzden KUDÜS MERKEZLI kutsallari kurtarmak adina ` TANRI ADINA ` diyip en azgin kiyametlerin her türlü talan taciz tecavüz haram haydutlk isgal saldiri yagma zulüm cark cevrim dümen yalan dolan carmihlari yüklenmis zirhlanmis insanlik canavarlasmasi, yoluna düsürülüp seferci kilindigi MANYAK sovalyeciligin bütün huy ve hünerlerini önüne gelen her caresizlige sunup sergilerken, birbirine `iyi hristiyan kötürüm hristiyan `nispetinde rekabetcilik ettikleri katilligin hirsini yaristirip bütün sahsina ait kisilik ve kimligini yazili kayitlardan silip süpüren `TANRI ADINA` sorgusuz sualsiz suc ve cinayetler islemenin adeta sabikasi arttikca aklanip arindigina ibadet edip inanarak (kendine hristiyanim deyip gecmekle hayattaki herseyin karsilini kendinde dengeledigini sanan avuntuyla) kendi kafasi kiyaginca kutsanmis sabikaliligini yerine getiriyordu.
..

Devamını Oku
Naime Erlaçin

81. Yılda başım yine dik! ... Ülkemizi yoktan var etmiş olan Cumhuriyet Kuşağı’nın bir evladı ve gazi torunu; o düşünceyi devam ettirmekten, Atatürk’ün izinden yürümekten daima gurur duymuş bir Türk vatandaşı olarak Cumhuriyet’imizin yeni yılını en içten dileklerimle kucaklıyorum.

Bugüne dek hata ve eksiklerimiz olmadı mı? Oldu elbet. Yeri geldi eleştirdik veya düzeltmeye çalıştık. Ancak Türk Ulusu’na ve Türk gençliğine olan güvenimizi – hangi görüş, din, inanç ve etnik kökene mensup olursa olsun Türk vatandaşlığını bir onur madalyası gibi taşıyan kişileri kast ediyorum – asla yitirmedik...

Bizler vatanımızı ve bayrağımızı canımız gibi sevdik. Gün geldi büyük acılar çektik. Gün geldi şehit ve gaziler verdik. Kimilerimiz canlarıyla, kimilerimiz fikir ve kalemleriyle savundu ülkemizi. Buna rağmen verilen emeklerin, dökülen kan ve terin değdiğine bütün samimiyetimle inandığımı belirtmek istiyorum.

Bu çok özel günde tüm bilinç, birikim ve aklımızla Türkiye Cumhuriyeti’ne sahip çıkmanın gereğini bir kez daha vurgulamak ve Ulusal Bayramımızı gönülden kutlamak istiyorum…
..

Devamını Oku
Sevinç Kavuk

En güzel sözü, en güzel düşünceyi, en güzel bakışı
Şiir her yürek, onurlandırmak hür olanağı
Her gün bir mısra olsun kazandırmak emeğe başarı
Allah güzel demektir, güzelliği güvenle aşılamalı…

Güzel bakış bütün emeklerin en son ilk hedef durağı
İnsan davranışı, yüzünün hatları, berrak şeref aynası
..

Devamını Oku
Mehmet Tevfik Temiztürk

Haksız yere öldürdün, merhametli değilsin…
Cinayet işliyorsun, farkında değil misin?

Biçare bir canlıyı, sahipsiz mi zannettin?
Sahibi Rab’bimizdi, merhametsizlik ettin…

Vicdandan anlamayan, inancın inanç değil,
..

Devamını Oku
Sevinç Kavuk

Hep adımlarım sana yönelik
Hem tüm benliğimle üstelik
Ben kimim ve sen kim olabiliyorsun ki hâlâ
Daha birbirimizi anlayamadık isek...

Mart 2006
dünya varlığının sağlığı bize muhtaç
..

Devamını Oku
Mehmet Tevfik Temiztürk

Ruhun, nefsin düzensiz, bâtılın izindesin,
Ne zaman kışkırtılsan, kargaşa peşindesin…

Yakıp, yıkıp yok etmek, negatiflikten gelir,
Onarıp ıslah etmek, bozgunculuk giderir…

Hakikat dinlenilse, bozgunculuk hoş değil,
..

Devamını Oku
Mehmet Tevfik Temiztürk

Daha tam yok olmadı, son gayret gerekecek,
GDO’lar, hormonlar, toprağı yok edecek…

Oysa Dünyamız cennet, batıl engellese de
Bencil nefislerimiz, Hakk’ı istemese de…

Hakikat apaçık net, ardında Rab’bimiz var,
..

Devamını Oku
Mehmet Tevfik Temiztürk

Değil iki satırla,
Veya dörtlükler ile
Hiç boşuna zorlama,
Rab'bin dilemesiyle…

Müminler bunu bilir,
Kulları hiç zorlamaz,
..

Devamını Oku
Mikdat Bal

Canımıza kast ettiler malımızı gasp ettiler
Neslimizi hapsettiler acımasız bu zalimler

Karıştırıp aklımızı suçlu sayıp haklımızı
Dini kisve şeklimizi, tartışıyor şu alimler

İbadet yok yüzde doksan barış huzur yerle yeksan
..

Devamını Oku
Mehmet Tevfik Temiztürk

Mantığına uydu mu?
ALLÂH(c. c.) ’ın ikiliği,
Hayaline girdi mi?
Cehennem sıcaklığı…

Neden şirk koşuyorsun?
Bu inanç çirkinliği…
..

Devamını Oku
Mehmet Tevfik Temiztürk

Batıl bataklığında,
Bidatler edinmişsin,
Batıl bir hastalıktır,
Sen inanç zannetmişsin…

Kur’an ve sünnet varken;
Şeytana inanılmaz,
..

Devamını Oku
Mehmet Tevfik Temiztürk

Bir iman meselesi,
Kulun şahsi sırrıdır,
Kalben tasdik etmişsen,
İmanın mutlak vardır…

İmanı ALLÂH(c. c.) görür,
İnanç gibi değildir,
..

Devamını Oku
Mehmet Tevfik Temiztürk

Ceza caydırmıyorsa, çok bilekler kesilir,
Yapılan vicdansızlık, istense halledilir…

Ahlaki değerlerle, dinî önlemler olmalı,
Yasal düzenlemelerle, Rable uyarılmalı…

Hırsızsa usul koymuş ve ceza uygulamış,
..

Devamını Oku