zz 3. Der misin? Şiiri - Yorumlar

Mehmet Çoban
1967

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

Avuçlarımda yanağım
Düşüncelerimde anılarım

Ey inandığım Allah’ım
Kalbime sevgi koyansın
Bana aşkı anlatansın

Tamamını Oku
  • Hande Caner
    Hande Caner 22.10.2007 - 19:00

    Kuralı koyanda, aşkı verende sensin
    İkisi arasında çelişkiler içinde misin?

    Ben ulvi yol olan aşkı seçtim
    Verdiğin aşkı inkâr eder misin?

    Verdiğin aşkla ben yanarken
    Aşk yolunda kural tanımazken
    Bana yoldan çıktın der misin?



    çok güzel dizeler gene sizden sevgili MehmetÇoban ,
    aşk olsunda gerisi ne olursa olsun...)
    tebriklerimle

    selam ve saygılar

    HANDE

    Cevap Yaz
  • Pınar Önalan
    Pınar Önalan 22.10.2007 - 16:37

    Ancak günümüzde Allah sevgisinden söz edip, Allah’ın emirlerini yaşamaktan utananlar çoktur.

    NE KADAR DOĞRU BİR TESPİT...

    ZATEN YAŞADIĞIMIZ PEK ÇOK ŞEY

    SAMİMİYETSİZLİĞİMİZDEN KAYNAKLANIYOR...

    YÜREKTEN KUTLUYORUM...

    NE İYİ ETMİŞSİNİZ BU SERİYİ BAŞLATMAKLA...

    Cevap Yaz
  • Mehmet Fafal
    Mehmet Fafal 22.10.2007 - 16:29

    Ben ulvi yol olan aşkı seçtim
    Verdiğin aşkı inkâr eder misin?

    Verdiğin aşkla ben yanarken
    Aşk yolunda kural tanımazken
    Bana yoldan çıktın der misin?

    22.10.2007 - İzmir

    Mehmet Çoban

    Aşkta ulvidir sevğinin aşkın istikametidir insanı bir yerlere götürür iman sevğisi en üst düzeyde olur tebrikler .Selamlar

    Cevap Yaz
  • Bayram Kaya
    Bayram Kaya 22.10.2007 - 16:19

    Bu çalışma ilk 2 ye bağlı gibi isede bağımsız bir ünite gibi duruyor. Bu nedenle yorumlanabilir buldum.

    Aşk (sevi) çok genel içerikli bir kavram; Tanrı sevisinden tutunda yurt sevisine... Çevre sevisinden tutunda, insan erdem aşkına değin onlarca sevi vardır. Sevinin bir yanıda sex tir. Sevi bir türden olmayınca belirimi (tezahürü) de bir türden (monopolit) değil.

    Genel bazlı seviyi ilgiler arasındaki önemsediğimiz yönelim olarak temellersek. Şairimiz şiirde sex tabanlı platonik seviyi irdelemiş.

    Çok temelli değinmelerle konu çok boyutlanmış. üstelik özne etkenlikle psi etkenlik temelleri duygulanım olarak çok iyi demelerle ifadelenmiş eğer okur sapla samanı karıştırmazsa şairin dediği çok iyi anlaşılır.

    Çok nesnelci temellerle ve gerçekçi ifadelerle oluşturulan çalışma aynadaki yansısına bakan insanın, kendini korkmadan ifadesine benziyor. En güzeli kendi ile Tanrının hesaplaşması ve kendine galiplik verir oluşu. Çalışma da değerine buralarda otumuş. Tam puan desteğimle kutlar, selamlarımı iletirim

    Cevap Yaz
  • Fikret Oğuztürk
    Fikret Oğuztürk 22.10.2007 - 15:16

    Kuralı koyanda, aşkı verende sensin
    İkisi arasında çelişkiler içinde misin?

    Ben ulvi yol olan aşkı seçtim
    Verdiğin aşkı inkâr eder misin?

    Verdiğin aşkla ben yanarken
    Aşk yolunda kural tanımazken
    Bana yoldan çıktın der misin?

    ŞİİRİN FİNALİNİ OKUMAYANIN YANLIŞ YORUMLAYACAĞI NEFİS BİR ŞİİR.

    TEBRİKLER ÜSTADIM.

    SELAM VE DUA İLE.

    Cevap Yaz
  • Çiğdem Çakır
    Çiğdem Çakır 22.10.2007 - 13:58

    Yürek dolusu bir eser.Kutluyorum sizi.......

    Cevap Yaz
  • Berkay Kur
    Berkay Kur 22.10.2007 - 12:31

    Ey inandığım Allah' ım
    Kalbime sevgi koyansın
    Bana aşkı anlatansın

    Bölüm 3, şiir yavaş yavaş kalıbına otumaya başlıyor.Bu emeğinize minnettarım hocam, bu kadar bir şiire emek vermek her babayiğidin harcı değil,tüm kalbimle kutlarım, ellerinize, kaleminize ve o kocaman yüreğinize sağlık.tam puanımı,sevgi ve saygılarımı gönderiyorum.- Berkay Kur.

    Cevap Yaz
  • Ercan Kurt
    Ercan Kurt 22.10.2007 - 11:16

    (Bugün ki kıssanın Kahramanı'na)
    .
    Okunandan anlaşılabildiği kadarı ile,

    Kıssamızın pek muhterem kahramânı evlidir ve maalesef ki 1 yasak aşka düşmüştür...

    Çevresinin 'haklı' gerekçelerle ona '-Dur!' demesine içerler ve 1 çıkış yolu arar...

    Ama o,kendince;itikâdından ve içindeki sâffiyettende pek emindir(!)...

    Tasavvuruna,bu yanlışa (kendince doğruya) düşmezi evveli gelmemiş;dâhiyane 1 çıkış yolu gelir;'Aklı'...Doğru ya,onun saf ve temiz 1 aklı vardır ve o aklı,ona;doğruyu ve 1 çıkışı elbet ki gösterecektir(!)...

    Kendi kendine hayıflanmaya ve konuşmaya başlar...Nitekim,muhterem;kendini de aşar(?) ve başlar Rabbine söylenmeye;
    .
    ''Ben artık aşkın peşindeyim(!)
    Kalbime aşkı koyan sensin
    İlahidir kalbimdeki sevgim(!)
    Aşk ve sevgi yolunda erdim(?!?)
    Aklımı kalbime verdim(?)
    Ayetlerinin gerçeğini bildim(???)
    Sözlerinin asıl gerçeğine geldim(!)
    Görünenden görünmeze erdim(???)
    Büyük aşkın önünde eğildim;
    Artık kurallarından bana ne?'' (?!?)+(Tövbeee...)
    .
    Sıyırtmanın zirvelerinde sörf etmektedir artık...Aşkı-aklı ve Allah'ı (ve O'nun kuralları) arasında kalmıştır,zihni muğlakoğlu muğlaktır...3'ünü 1 araya getirmektir gayesi ve şeytanın oyuncağı olduğunun farkına ise (ne yazık ki(?) varamamaktadır...Küfrün şâhikalarına doğru tırmanıştadır artık,tutamaz o kahrolası dilini ve devam eder;
    .
    ''Bana sevmeyi öğrettiysen
    Bana aşkı, aşk olmayı öğrettiysen
    Aşk yolunda günahtan sevaptan bana ne?''
    .
    -Artık onu durdurabilene aşk-olsundur;
    .
    ''Bak dinine, kural kurallar
    Onu yapma, bunu yapma sınırlar
    Kurallarını âşık olmayanlar yapar
    Aşk, âşık kendi kurallarını koyar
    Ey Allah’ım kural aşktan ne anlar?

    Kuralı koyanda, aşkı verende sensin
    İkisi arasında çelişkiler içinde misin?''
    .
    -Kahraman Efendi Hazretleri,artık; kulluğunu da-var sandığı muhterem aklını da yitirmiştir;-
    .
    ''Ben ulvi yol olan aşkı seçtim
    Verdiğin aşkı inkâr eder misin?''
    .
    -Artık o tam 1 meczuptur ve kendi fermânına mührü gene kendi elleriyle vurur;
    .
    ''Verdiğin aşkla ben yanarken
    Aşk yolunda kural tanımazken
    Bana yoldan çıktın der misin?''
    .
    -Sonrasında daha neler demiştir ya da diyebilmiş midir bilemiyoruz...Çünkü,Mehmet Abinin yazdığı şiir;burada bitiyor...Ama şunu az-biraz biliyoruz ki;şiirinde tasvir ettiği Zât-ı Muhterem tövbeye gelmez ve söyleminde devamda ısrar ederse;(Allah bilir) o efendinin hali mutlak perişanlıkdır...

    -Niye mi?

    -Çünkü,Hz.Allah(c.c):

    biz kullarına ''şu aklı'',

    ''SADECE''

    emir ve kurallarına ''riâyet'' etmek için vermiştir;

    ''yorum'' yapmak için;''değil!''...
    .
    Şiir hikayesi kısmındaki uzunca metne ise tek cümle ile bizde 1 ilave de bulunmak isteriz;

    -RABBİM 'BİLİR';'DİYEN' BİLMEZ!..

    -ÇOKÇA BOŞUZ,HİÇ 1 ŞEYİ;BİLMİYORUZ!..
    .
    1 Ga'rip......Vesselam!








    Cevap Yaz
  • Mehmet Asisa
    Mehmet Asisa 22.10.2007 - 10:58

    Üstadım toplumun genel yargısı gerçekleşiyor.

    'Aşkın gözü kördür. Kulağı sağırdır. Aşk akıl dışıdır. '

    Bu ifadeler toplumun genel yargıları. Aşkı dengeye oturtmuş. Veya aşkı henüz tatmamış. Hayatını görerek, duyarak, akıl ederek, bilgi ve bilinç üzerine yaşayanların yargıları..

    Sonra aşk geliyor bunları silip süpürüyor.

    Ve 'Aşkın gözü kördür. Kulağı sağırdır. Aşk akıl dışıdır. '

    Bu ifadeler..

    Allah'ın bakara suresindeki ,

    'Onların gözleri kör, kulakları sağır ve kalpleri mühürlüdür' ayetinin özüne.

    Kuranın değişik yerlerinde sürekli söz edilen,

    'Onlar, görmezler, duymazlar, akıl etmezler, düşünmezler, gerçekler üzerinde hüküm (fıkh) etmezler'

    Ayetlerine ne kadar çok benziyor değil mi?

    Üstadım elbette bilgi ve bilinç ötesi yaşamı insan hayatına sokan her türlü duygu, söz, düşünce, davranış yoldan çıkma olarak öne çıkar.

    Düşünebiliyor musunuz?

    Birisi çıkacak, benim karıma aşık olacak. Sonra ben aşık oldum diye bütün kuralları çiğneyecek. Karımı yoldan çıkartmaya çalışacak..

    Ne yaparım? Ne yapar insanlar?

    Valla aşk maşk dinlemez, alnı kabağına kurşunu yapıştırırlar.

    Var mı öyle, milletin karısına, kızına, erkeğine, adamına, aşık oldum ben kural dinlemem diye sarkıntılık yapmak. Allah allah.. Manyak mı bunlar?

    Üstadım kusura bakma.. İnsan bu tür saçmalıkları aklına getirdirince gerçekten çok rahatsız oluyor.

    Üstelik etrafımızda o kadar deli saçması duygular, düşünceler, söylemler var ki?

    Hepsi, aşk, sevgi sözleri altında, insanların canavarca ruhlarını tatmin etmek için ortaya konuluyor sanıyorum.

    Çalışmanız insanları bilgiye, dengeye çağırıyor. İnşaallah faydası olur üstadım.

    Gerçi ben faydası olacağına inanmıyorum. Zira azmışlık, saygısızlık, bencillik aşk ve sevgi sözleriyle kamufle edilip öne çıkarıldığında, ortaya sadece sapıklık çıkıyor. Ne yazık ki bu dengesizlikte çok.

    Cevap Yaz
  • Vasfiye Çetin
    Vasfiye Çetin 22.10.2007 - 09:51

    Duygular vardır fakat mantık da vardır.Ne sırf duyguyla hareket etmeli ne de sadece mantığı kullanmalıç Her ikisini de dozunda yerinde kullanabilenlere aşkolsun derim.
    'Ne sevginiz, ne nefretiniz, ne de korkularınız sizi adaletten uzaklaştırmasın...Rabbiniz sizi sevsin. Rabbiniz zulüm edenleri asla sevmez.'
    İnsanız biz ve mükemmel insan yoktur. Var mıdır etrafınızda?

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 26 tane yorum bulunmakta