Zülfü Kimi Ayağın Koymaz Öpem Nigârum Şi ...

Fuzuli
77

ŞİİR


881

TAKİPÇİ

Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum

İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum

Bildi temâm-ı âlem kim derd-mend-i ışkam

Tamamını Oku
  • şevki halim karaveli
    şevki halim karaveli 05.02.2025 - 08:58

    sadece su kasidesi bile şaire hayran olmaya yeter
    Allah rahmetiyle muamele etsin inşallah

    Cevap Yaz
    Cihat Şahin

    Senin "Su Kasidesi" dediğin şeyin içeriği gayr-i dini (Kur'an'a uymayan) ve gayr-i ilmi şeylerle dolu. Yani tam bir tarikatçı tasavvurundan ibaret şeyler. Adam, Allah'ın, İsra suresinin ayetleriyle yalanladığı uydurma miraç masalını gerçek gibi anlatıyor ve Allah'ın son Resulü Muhammed-s.s.v-'e Allah'ın vermediği bir unvanla (Habibullah-Allah'ın sevgilisi) diyerek hitap ediyor ki, bu hem Allah'a iftira hem Kur'an ayetlerini inkar hem de Resulullah'a bühtandır.

  • SALİM ACAR
    SALİM ACAR 05.02.2025 - 08:27

    SİZ BİLSENİZ BU CİHATIN KİMLERİN NERELERİN İÖPTÜĞÜNÜ ŞAŞARDINIZ

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 05.02.2025 - 06:31

    SENİN, BİZİMLE MUHATAP OLABİLMEN İÇİN, ÖNCE BUKELAMUNLUK YAPMAKTAN VAZGEÇİP GERÇEK BİR İNSAN GİBİ DAVRANMAN VE GERÇEK HÜVİYETİNLE SİTEYE VE SAYFAYA GİREREK FİTNECİLİK YAPMAKTAN VAZGEÇMEN GEREKİR EY KEFERE RUMUZLU MEÇHUL MAHLUK! SONRA DA ONUN BUNUN YAZDIKLARINA MAYDONOZ OLMAK ULUP, MÜDAHİL AVUKATLIĞA SOYUNMAK YERİNE, YAZILAN ŞİİR HAKKINDA KENDİ GÖRÜŞ VE DÜŞÜNCELERİNİ EDEBİNLE ANLATMAN LAZIM! SEN BU FİTNECİ TAVIRLARINA DEVAM ETTİĞİN SÜRECE BİZ, HER ZAMAN DEDİĞİMİZ GİBİ "İT ÜRÜR KERVAN YÜRÜR" ATA SÖZÜNÜ HATIRLATIP YOLUMUZA DEVAM EDECEĞİZ!

    Cevap Yaz
    Gregor Samsa

    yaptığım eleştirilerin doğruluğu karşısında diyecek hiçbirsey bulamayip hedef şaşırtıp, mahlasıma yuklemelerde bulunuyorsun ama inan umrumda değil ((:
    her günün şiiri köşesine, kişisel mastürbasyon yapıp ego orgazmindan yaşadığın cenabetleri akıtmaktan vazgeç artık çarıklı müslüman. burası şiir sitesi, dindarlığıni göstermeye çalışacağın bir mecra değil.. ki dahasi git Allah'a göster dindarlığıni, bize insanlığın lazım; tabi o da kaldıysa :p

    bana bukelemun diyene kadar sen dön de kendi bukelemunluklarina ve omurgasizliklarina eğil. bir daha yorum yapmicam diye söyledin , sonra sözünü yeyip yorum yapmaya devam ettin isim değiştirerek , dansöz gibi kivirmaya çalıştın üstelik , ahh ahh :)

  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 05.02.2025 - 06:25

    SEN DOYA DOYA ÖPEBİLİRSİN EY ÇAKMA RUMUZLU SAHTE YORUMCU YARATIK. BİZİM PEYGAMBERİMİZ BİLE, DEĞİL AYAĞINI, ELİNİ BİLE ÖPTÜRMEMİŞTİR. AMA SENİN GİBİ SİTEYE MİKROPLUK YAPMAKİ İÇİN GİREN FİTNECİ PROVOKATÖRLER ÖYLE KUDSİ KISTASLARI BİLMEZLER VE HEM KENDİLERİNİ HEM DE KENDİ GİBİ CÜHELALARI BU GİBİ ZİLLETLERE MAHKUM ETMEK İSTERLER.

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 05.02.2025 - 06:20

    Daha önceki yıllarda da günün şiiri yapılan bu şiire gerekli yorumu yapmışız ama kendisine kefere ismini ya da rumuzunu layık gören "Gregor Samsa" rumuzlu nadan, kendince bize reddiyede bulunup akıl vermeye kalkmış. Senin aklın ve şuurun olsaydı kendine önce bir İslami isim ya da rumuz bulurdun bay bukalemun tabiatlı fitneci/provokatör mahluk!
    İkincisi: cüz'i bir haz ya da menfaat için fanilerin ayaklarını öpen o kadar çok din bilmez cahil var ki, saymakla tükenmez.
    Üçüncüsü: Sen gerçek ve edepli ve de ahlaklı bir şair ya da eleştirmen olsaydın, başkalarının yazdıklarına müdahil avukatlık rollerine soyunmak yerine, kendi görüşlerini/yorumlarını yazardın ama daha önce de defalarca dediğim gibi sen, normal bir insan değil, fitne ve fücur yapmak için eğitilip buraya gönderilmiş bir provokatörsün! Allah senin ve senin gibi davranışlar sergileyen tüm mikropların layıklarını versin amin!

    Cevap Yaz
  • Sev Kardeşim
    Sev Kardeşim 05.02.2025 - 01:12

    Faninin ayağını öpmekten şikayet edenlere tavsiyem, onların da eğilip karşı cinsten birinin ayağını öpmeleri olacaktır. Hemcinslerinden hoşlanıyorlarsa onun da ayağını öpebilirler elbet. O ayak öpmenin zevkine vardıklarında dünya gözü ve üçüncü gözleri açılmakla kalmayacak aynı zamanda cennet kapıları da açılacaktır.

    Cevap Yaz
    Cihat Şahin

    SEN DOYA DOYA ÖPEBİLİRSİN EY ÇAKMA RUMUZLU SAHTE YORUMCU YARATIK. BİZİM PEYGAMBERİMİZ BİLE, DEĞİL AYAĞINI, ELİNİ BİLE ÖPTÜRMEMİŞTİR. AMA SENİN GİBİ SİTEYE MİKROPLUK YAPMAKİ İÇİN GİREN FİTNECİ PROVOKATÖRLER ÖYLE KUDSİ KISTASLARI BİLMEZLER VE HEM KENDİLERİNİ HEM DE KENDİ GİBİ CÜHELALARI BU GİBİ ZİLLETLERE MAHKUM ETMEK İSTERLER.

  • Osman Akçay
    Osman Akçay 05.02.2025 - 00:49

    Muhteşem bir eser. Şiirin sadece ilk beyti hakkında yorum bırakmak istedim.

    'Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
    Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum'

    Zülfü o kadar uzundur ki ayağını öpüyor, yani zülfü topuklarına kadar uzanıyor. Zülfü gibi âşıkının da ayağını öpmesine izin vermiyor. Zülf 'kıl' demektir. Yani şair sevgilinin yanında kıl kadar değerim yoktur demektedir.

    Şair, sevgili yerine nigâr sözcüğünü kullanmıştır. Nigârın bir anlamı da da 'kına'dır. Ayaklara kına sürülürdü.

    Hazreti Peygamberimize (SAV) olan sevgisi ve hürmeti nedeniyle Su Kasidesi naatını yazan, Arapça, Farsça ve Türkçe olmak üzere üç dilde de çok meşhur ve değerli eserler veren Şaire Allah'tan rahmet diliyorum.

    Bir internet sitesinin verdiği bilgiye göre, Fuzûlî, şiire başladığı yıllarda çeşitli mahlaslar kullanmış, fakat bunları başka şâirlerin de kullandıklarını görünce hepsinden vazgeçmiştir. Nihâyet ilk bakışta “gereksiz, boşboğaz ve fodul” gibi mânâlara geldiğinden hiç kimsenin mahlas olarak alamayacağı “Fuzûlî” kelimesini keşfetmiş ve severek tercih etmiştir. Zira bu kelime, fazl’ın çoğuludur ki, “şahsî üstünlüklerle, yani fazîletlerle alâkalı” mânâsına da gelmektedir.

    Fuzûlî, bu mahlası tercih edişini Farsça dîvânının mukaddimesinde şöyle anlatır:

    “Düşündüm; eğer şiirde başkaları ile müşterek bir mahlas alırsam muvaffak olamadığım takdîrde bana yazık olur. Muvaffak olursam mahlas ortağıma zulmetmiş olurum. Bunu ortadan kaldırmak için kimsenin kabûl etmediği ve edemeyeceği bir mahlas aldım. Böylece mahlas sebebiyle gelebilecek üzüntülerin kapısını kapadım ve şiirlerin karışması endişesinden kurtuldum.”

    Cevap Yaz
  • Gregor Samsa
    Gregor Samsa 05.02.2025 - 00:28

    bir insan neyden çok bahsediyorsa,
    o şey, aslında onda o kadar eksiktir...
    yerli yersiz neyi yüksek perdeden eleştiriyorsa;
    kendisi, aslında o şeyin ta kendisidir.
    Her şeyin fazlası, aslında bastırılan diğer şeylerin göstergesidir..

    şimdiye kadar kimse bir faninin cazibesine kapılarak onun ayağını öpmek konusuna takılmamış nedense çarıklı dindar dikkatini çekerim :pp

    bilmem anlatabildim mi (;

    Cevap Yaz
    Cihat Şahin

    SENİN, BİZİMLE MUHATAP OLABİLMEN İÇİN, ÖNCE BUKELAMUNLUK YAPMAKTAN VAZGEÇİP GERÇEK BİR İNSAN GİBİ DAVRANMAN VE GERÇEK HÜVİYETİNLE SİTEYE VE SAYFAYA GİREREK FİTNECİLİK YAPMAKTAN VAZGEÇMEN GEREKİR EY KEFERE RUMUZLU MEÇHUL MAHLUK! SONRA DA ONUN BUNUN YAZDIKLARINA MAYDONOZ OLMAK ULUP, MÜDAHİL AVUKATLIĞA SOYUNMAK YERİNE, YAZILAN ŞİİR HAKKINDA KENDİ GÖRÜŞ VE DÜŞÜNCELERİNİ EDEBİNLE ANLATMAN LAZIM! SEN BU FİTNECİ TAVIRLARINA DEVAM ETTİĞİN SÜRECE BİZ, HER ZAMAN DEDİĞİMİZ GİBİ "İT ÜRÜR KERVAN YÜRÜR" ATA SÖZÜNÜ HATIRLATIP YOLUMUZA DEVAM EDECEĞİZ!

  • İbrahim Kurt
    İbrahim Kurt 05.02.2024 - 18:48

    Her şair ve ozan yaşadığı zaman aralığının feneri gibidir o zaman devirde bu şairler mükemmeldi kutluyorum mekanı cennet olsun

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 05.02.2024 - 08:43

    Adama Fuzuli mahlası gerçekten de tam uygun düşmüş. Zira, hayatta kaleme ya da dile dökecek o kadar elzem ve lüzumlu şey dururken, "Işk/aşk" (sarmaşık) gibi fuzuli hatta insan kalbi için son derece zararlı şeyleri, sanki pek lüzumlu şeyhlermiş gibi dile getirip kaleme dökerek, hem kendi atisini hem de ona itimat edenlerin atisini berbat etmiştir.

    Ayrıca: Bir fanin cazibesine kapılarak onun ayağını öpmek de ne demektir. Resulullah-s.a.v-, Ashabına değil ayağını, elini bile öptürmemişken, pür-kusur bir kadının ayaklarını öpmek ne manadır? Rabbim hiç bir insanı, hususan da müslümanı böyle vahim durumlara düşürmesin amin.

    Cevap Yaz
    Gregor Samsa

    bir insan neyden çok bahsediyorsa,
    o şey, aslında onda o kadar eksiktir...
    yerli yersiz neyi yüksek perdeden eleştiriyorsa;
    kendisi, aslında o şeyin ta kendisidir.
    Her şeyin fazlası, aslında bastırılan diğer şeylerin göstergesidir..

    şimdiye kadar kimse bir faninin cazibesine kapılarak onun ayağını öpmek konusuna takılmamış nedense çarıklı dindar dikkatini çekerim :pp

    bilmem anlatabildim mi (;

Bu şiir ile ilgili 28 tane yorum bulunmakta