Saklı değil her şey aşikâr
Gözündeki perde sır, sır’a
Hayber’i yık ol yâr’a şikâr
İsrafil üfürmez sur, sur’a
Her söz cinas iki ayrı kâr
Manaları zülfikârla kar
Aşk ateşine dermansa kar
Götür yüreğini kar, kar’a
Gece baston, ya kılıç ya kın
Şekle hüküm doğruya yakın
Hadi nâr’ı bölün nar yakın
Söylenişte benzer nâr, nar’a
Rüzgâr dermanı eser verir
Yanıp muhteşem eser verir
Huşu ile yâr’e ser verir
Külü yakamamak kor, kor’a
Resulün anlatmaktı derdi
Halil makamında dur der’di
Akleden gonca güller derdi
Sen de seccadeni ser, ser’e
Tevhiddir haniflere alem
Ana sütü gibi hak, al em
Yalnız O var gölge bu âlem
Yokluğunu al git var, var’a
Talibi bak kaynıyor için
Kevser tadına varmak için
Ender der di sabırla için
Madem neden canın dar dar’a
Kayıt Tarihi : 1.7.2008 16:40:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Aşikâr: açıkta, ortada, aleni Şikâr: avcının avladığı, av Zülfikar: Hz. Ali’nin efsanevi çatal uçlu kılıcı. İki ucu ve iki yüzü de keskin bu kılıcı Hz. Muhammed (as.) ın hediye ettiği bilinir. Kimilerine göre nerede olduğu bilinmemektedir, kimilerine göre ise halen Topkapı sarayında sergilenmektedir. Tasavvufta ise Zülfikar, Musa (a.s.) ın asası ile aynı anlamdadır, salt ilimdir. Sözün, bakışın ve idrakin, aynı anda zahire ve batına eşit olarak işlemesi halidir. Hayber: Kale Sır, sır’a: sır, camın arka yüzüne kaplandığında ayna olur artık diğer tarafı göstermez, sadece önünde duranı gösterir. Camın arka tarafı ise bakan kişiye artık giz, Gizem olmuştur Kar, kar’a: Kara karıştırmak Nâr, nar’a: ilki ateş, ikincisi meyve anlamında Kor, kor’a: ilki içine dert olur anlamında, ikincisi ateşin en mükemmel hali Ser, ser’e: İlki sermek, ikincisi baş, kafa anlamında Var, var’a: ilki ulaşmak varmak, ikincisi fani varlıkların var olma sebebi, gerçekte var olan var. Canın dar dar’a: canın dar, tez canlısın anlamında. Dar ise darağacı anlamındadır. Tasavvufta dar fiil, sıfat ve vücudun dar^a çekilmesi ile ruhun özgür kalması halidir. Kayıtsız şartsız teslimiyetin verdiği diriliktir, fena ender fena olup salt ruh kalmaktır. Ender: Recep Ender Kocaman, merhum öğretmenim Sayın Ekrem Yalbuz hocama sonsuz teşekkürler....
![İhsan Ertem](https://www.antoloji.com/i/siir/2008/07/01/zulfikar-li-tecnis.jpg)
TÜM YORUMLAR (44)