Yok sanmaca
Cüz içinde kurulur tuzak.
Anlamdayken, anlamdan uzak.
Dün ile sorulur sizden!
Dün ayrı, gün ayrı öbek;
Kucak, kucak.
Birden gayrı, bir üzere.
Cüz var, cüz içinde,
Parçacık, parçacığın içinde;
Bir üzere küsurat,
Bir birin içinde.
Dış oldu, anlamlandı;
Mana var mana içinde.*
Cüz, cüzde, cüze; küsurat üstüne,
Ölüm üzere; ölüm dışlak.
Felek kuvve, küsurat üzere;
Ölüm üstüne, ölüm içlek.
Ölüm boşluk, yer değişmek için.
Âlemde andır, yokla var oluş için.
Sarmalda demeye gelir niçin?
Adem yokluk, ölüm için.
Âdem, ölümün yokluğunu yaşar.
Ölüm, Âdem’in çokluğu ile taşar.
Âdem ölümü, kusur yordu, kor koydu.
Rab var üstüne, şafak üzere.
Bir, birde; küsurat üzere akıl.
İç, dışta, dış, içte; sürekli, kesik takıl.
Kortekstir bende, birleyen nakil.
Yalan değil; özünde Rab, gözündeTengri.
Bu anlamda anlam var, mana üzere.
Anlam Süleymaniye’de,**
Süleymaniye anlamda; /nesnelde
Çünkü birlik sonsuz,
Rab, sonsuz üstüne.
15.01.2007
Üzere: Şartlamalı Yaslaşıklı durum, bitişgen üzerinde olma. Kitap masanın üzerinde
Üstünde: Konumca uzayla ayrılmış. Tavan masanın üstünde. Birazda farklı uzaylar katışkanlığı. Nesnel dünyadan etkilenmeyen katalizör etker.
*Âlem var, âlem içinde, manası da görülmeli. (Nesnellik ilkesi)
**Anlam, nesnel yansısı ve birliği. Süleymaniye’yi, Süleymaniye kılan, nesneli mi (Yapı gereçleri) , özneli mi? (bilgi, düşünme estetik, ruhu mu?) Yâda Süleymaniye yıkılsa. Aynı gereçler verilse, tekrardan aynısı mümkün mü? Veya nesneli olmasa, estetiği olası mı?
Kayıt Tarihi : 2.10.2007 20:16:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Bu çalışma, hayli kompleks bir çalışma. Kuantik yapılaşma da; nesnel ve öznel sürüşler işlendi. Öznel nesnlin içinde,nesnel belirlenimli ve ona inmeyen bireyleşen bir yapıdır. Süreç sürekli ve kesikli yapıdır, küsürat eytişimsel devim, eytişimsel zıtlanmadır. Öz güç (varlığın kendinde gelen güçle- eytişimsel devim) ile, dış güç (mekanik devim ve iç içe evren etkisi) işlenimiş olup üstü, ve üzere kavramları ile açık edilmek istendi. Üzeri kavramı o varlıktaki iç güç ve nicelimi, üstü kavramı ile dış güç ki nesnel ve çevresel ve biraz metafizik etkiyi çağrıştırdım
![Bayram Kaya](https://www.antoloji.com/i/siir/2007/10/02/zorlanca-2.jpg)
TÜM YORUMLAR (7)