Zamanı Akıtmak 05 Şiiri - Bayram Kaya

Bayram Kaya
2924

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

Zamanı Akıtmak 05

Zamanın parçalı ve tanecikli olan yapı boşlukları arasına, geçmişler girişir. Bu sanal girişmeleriyle uzam yaptıkları için devinirler. Tıpkı rüyalarınızın boşluklu tanecikli yapı içine hareketlenen bir uzam alan devinmesi gibidir. Sınırsızlık; geçmişin gelecek içinde kuantik oluşları ilişkilenmelerine (aitliğine nedensel bağ) , şimdilerin eklenip örgüleşmesi ile kesikli süreklilik kazanırlar. Aksi halde zaman donar kalırdı. Geçmiş ve gelecek olamazdı. Geçmiş, zamanın kesikli, sürekli yapısının tezahürüdür. Geçmiş, olgu ve olaylar da, süren varlıklar da (olgu ve olaylarda, kendi başlangıç koşullarının çevresel etki ya da çevresel basınçları olmaması pasifliğini ve nedenli belirlenimciliğin boşluğunu [girişmesini] taşırlar) özne içinde, yeni durum alamazlar bu yüzden hatırlanışları olur, muhasebeleri olur. Olgu ve olayların vacibi vücududurlar. İsteseniz de geçmişiniz, o koşulların ilişkilenmesi içinde olamadığından ötürü, gününüzde kendi temel etki ve yön vericilikleri ile devinemezler.

Bu nedenledir ki, süper konumlar ya da olasılıkların üst üste olmaları veya olabilirliklerin kaostik ve olamlılık, kesir değerleri mevcuttur. Geçmiş, mini minnacık bir kısmını aitlikle yeniye kaotikçe ilgiler.

Geçmiş, içimizde paket halindedir. Birleşen yapılarda; kişiler bağlamında ya da kişiler bazında, benzer iliş kinlikler, ayrı akıtılacaktır. Çünkü sizin içinizde geçmişlere ilişkin dışsal seçenlik ilişkisi yoktur. Olay ve olgunun seçenlik bağı yerine artık siz de enerji transferiyle bağ kurup duygular ve somut kimi girişmeleri var ediyorsunuz. Bunlar çatışan; uzlaşan, ayrışan, destekleyen ya da köstekleyen süreçler olaraktan da belirecektir. Bu duygular sosyolojik, öğrenme ve geçimsizliklerin aidiyetçi nedenidirler de.

Seçenlik sözcüğünü ben; her olgu ve olayın kendi başlangıç koşullarındaki özel durumu olaraktan kullanmaktayım. Çevrenin daima sunumları vardır. Çevrenin sunumları içinde olanların, güncel (aktif ve aktüel) çevresi ile karşılıklı (eytişimsel-diyalektik) girişmeli olacaktır. Söz gelimi bir bıldırcın yumurtası her değer ısıyı değil de illa 37,5 derece değerdeki ısıya denk geldiğinde girişip civcivleşip süreç (yumurta iç süreci) ileri doğru akacaktır. Bu karşılıklı girişme belirlenimci olan seçmeci, ayıklamacı ilke ilen de olaylara yön verecektir. Böylesi olan, bir alan girişmesi olaraktan seçenlik sözcüğünü belirtmekteyim. Yukarıda dendiği gibi her olgu olay ve girişmenin eşik değer aşaması vardır.

Eş deyişle apartmanda yaşayanların öğrenme kategorik kalıpları ile damda yaşayanların öğrenme kategorik kalıpları, farklı olacaktır. Zamanları birlikte yan yana, ama ayrı ayrı akacaktır. Biri aynı ortamda aynı öğretmende konuyu çok iyi anlarken, zamanı hızla ve sürtünmesiz akacaktır. Diğeriyse, aynı ortam ve aynı çevre etkiyeni içindeki girişmeyle kıt anlayacak, zamanı yavaş ve zor akacaktır, dersi sıkıcılaşacaktır. Aynı seçenlikli süreç içinde zaman birinde hızlı birinde yavaş akmıştır. Yavaş olanın sürtünmeden dolayı tahribat ve harabiyeti (yaşantılaşması- gecikmesi vs) vardır.

İyi anlayan öğrenci ile anlatıcının; benzer geçmiş koşul akış benzerlik kesişeni çoktur. Bu nedenle bir konuyu ikisi de, hemen hemen aynı cümlelerle ve aynı kelimelerle ifade eder olacaklardı. Bu anlatışçı ifade benzeşmesi, birbirlerini anlamalarının da, zamanın hızlı akışının da garantisi olacaktır. Diğer öğrencinin azcık bir benzemezlik geçmişi de, bunun zorlukları, sürtüşen freni olacaktır.

Aynı evrensel zaman içinde, aynı biyo şimik yasalarla devinirken çevreli güncellikte farklı aktörlerle etkileşen kimi geçmiş kategorik eytişme kalıpları olan, öğrenme renk tercihi, hoşlanma, hoşlanmama gibi duyguların, dilsel kalıplar gibi pek çok yönlendirilmesi olacaktır. Bu durumlar tabii ki, yeni ve uzun çevresel karşılaşmalar sürerinde, ileri zaman akışı içinde, istenirse bir hayli aşılabilirler.

Zaman olgu olay ve varlıklar içinde saklanıp, depolanabilir. İç zamanlara bir pc verisine ulaşılır gibi zaman sırası gözetmeden iradi olaraktan ulaşılabilir. Siz bir anıyı, bir deneyimi, bir olgu ve olayı hatırlar olmanız zamanın, geçmişin sizde var bulunmasının öznelliğinizin bir yansıtma, yansıyı kopyalama özelliğidir. İçimizdeki zaman, bizi biz eden diğer biyolojik düzlemlerde, geçmişin dağılıp çözülme birleşme çevrimleri bizde istikrarın düzenin halidir. Yani geçmişin, zamanın akıtılmasıdırlar.

Geçmişi, şimdi ile akıtmak, şimdiye karıştırıp, şimdiyi etkilemek, zamanın kesikli sürekli özelliğidir. Bir geçmiş değil, geçmişler girişimi şimdinin kesikli sürekli yapısını belirleyen olgu ve olaylara dönüşürler. Akıtılan zaman, önceki süresi ile aynı düzenlilikle ve sırayla da akıtılabilirler. Ama bu akıtılış kimi dem bir yan yana bağımsız vücut bulan bilgi işlemdir.

Yine saklanıp akıtılan zamanlar, üst üste sıkışmış ve karışmış bir geçişen olabilirler. Bu karışmalarda aidiyet ilişkileri de kopmuştur. Olgu ve olaylarda sıralama mantığı bulunulmazlaşır. Buradaki akış, öznel mantık olmazlık sızın da anlaşılma öğrenilme kalıbınızdan kaynaklanır. Bu yüzden akış tesadüfî rast gele süre ile akıtılabilir. Rast gele tesadüfî süreçleri başlatırdır. Yine zaman, seyreltilmiş, ağırlaştırılmış, kendi akış zamanının tersine (gerisine) düşmüş sıralı, Ya da tesadüfî, rast gele akışla oluşturulabilir.

Organik ilişkinlikler (aitlik) , kendi kendilerinin ilişki ve organizesini gerçeklerler. Bunlar partikül zaman ve zemin düzleminde, manyetik alanlar, yükler, sipin hareketleri gibi vs. özelliklerindeki eğilimleşme ile vardırlar. Hem afinite yatkınlığı ve hem de tepkime isteksizliği nedeniyle ilişkilenmelerin, bir zaman durum akışını oluştururlar. Böylece olayın iç zaman durumsalı, dış zaman durumsalıyla girişir. Bu girişimlerde organik düzleme gittikçe polimerleşen zincir yapıların yeni ve zorunlu özellikleri ile daha farklı nesnel yasallıkları ortaya koyarlar. İlişkilenmenin yeni özellikleri, durum olguya eklenir. Bunlar olguların, aşama aşama biriken, geçmişlerinin, kesikli ve sürekli zaman akışıdırlar. Bu nedenle; öğrenilmiş, kodlanmış, tekrarlı oluşla, dıştan bir müdahaleyi hiç hedefleyip de, ihtiyaç duymazlar.

Sürecek

Bayram Kaya
Kayıt Tarihi : 12.7.2010 17:34:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!

Bayram Kaya