Ol deyince olduran O!; biz O'nu
Ne hikâye ne masaldan öğrendik
Tabutları dolduran O! Bu sonu
İbretamiz çok misalden öğrendik
Yeter ki sen ihlas ile yola çık
Öğrenmeye azmedene yol açık
Bu âlemde kim akıllı kim kaçık
Gâh salâdan gâhi saldan öğrendik
Kul ister ki kol sarılsın boynuna
Toprak bekler gelen girsin koynuna
Gider iken ne giyermiş eynine
Teneşirden ve gassaldan öğrendik
Üç gün iken koca(!) ömrün özeti
Kızarmıyor aç gözlünün yüz eti...
Lokmadaki emsalsiz o lezzeti
Alın teri ve helalden öğrendik
Solgun görüp son baharın yüzünü
Takip ettik gök yaşının izini
Mevsimlerin ayaz kokan güzünü
Düşen yaprak, kırık daldan öğrendik
Hakk kederle doldurarak solunu
İmtihana tabi tutar kulunu...
Zor sınavı başarmanın yolunu
Takva ehli bir abdaldan öğrendik
Bir belaya müstehaksa bi güruh
İhtarında naçar kalır nebî Nuh
Ne zorlukla terk edermiş teni ruh
Can toplayan bir tellaldan öğrendik
Varsın gafil kibre kursun çarkını
Teşhir etsin tende samur kürkünü
İpek bezin sair çuldan farkını
Her kabirde yatan lalden öğrendik
Tatbikinden süzüp dinde 'asıl'ı
Başımıza tâc eyledik Resûlü
Güzel ahlak, ar-adâbı, usulü
El Emin'den, ilm-i hâlden öğrendik
Kayıt Tarihi : 20.11.2024 01:38:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Hayırlı çalışmalar.
Değerli yorumunuzu dikkate alarak araştırdım;
"Bir abdal Allah'tan başka dünyadaki her şeyden vazgeçmiş kişidir. Abdallık mertebesine ermiş kişi hakikatın mutlak ve doğrudan bilgisine erişebilmektedir. Toplumsal bir şahsiyet olarak abdal zayıf, ezilmiş ve baskı altında olanlara yardım elini uzatan, toplum içinde ahlaksızlıklara karşı mücadele veren bir otoritedir."
Tabi; yanlış anlama olmaması için dizeyi bir bütün olarak ele almak gerek. Bu durumda;
"Takva ehli bir abdaldan öğrendik"
dizesinde "takva"nın anlamını hatırla(t)makta fayda var;
"Takva (Arapça: ?????? at-taqwá) kulun, azametinden korkarak ve rahmetini ümit ederek Rabb'ine karşı olan kulluk görevlerini yerine getirmesi, emirlerini tutup yasakladıklarından kaçınması anlamına gelen bir terimdir. Kur'an'da Allah katında insanların en üstünün en çok takva sahibi olanlar olduğu belirtilmiştir."
Netice itibariyle; Dizeyi bir bütün olarak dikkate aldığımızda; Rabbimiz tarafından tabi tutulduğumuz imtihanı başarmak için "takva ehli" bir "abdal"dan yardım almakta bir beus olmadığı anlaşılıyor.
Yine de; okumaya değer bulup, eleştirinizi esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim.
Selam ve dua ile.
TÜM YORUMLAR (2)