D olayı, A olayı ile ortaya çıkan özel mülkiyetçi köleci sürecin ihya ve ihsasından sonradır. Ve D olayı köleci mülkiyetin sürekliliği ve kalıcı olması için ortaya çıkar. D olayı daha önce baskılanıp geriletilen totemi ve ilahi olayların, fren etkisi içindeki yeni bağıntı olmakla; A olayından ötürü farklı yansımadır.
D olayı etki oluşla totemi ve ilahi etkidir. Bunların boşluk devinmesi içindeki anlamı, güç edinmiştir. D olaylı süreç, totemi ve ilahi dönemden çok çok farklı bir sahiplik ve paylaşım sistemi olmakla da; ne totemi etkidir, ne de ilahi etkidir.
A olayı, totemi ve ilahi etkinin yeni mana anlayışlı versiyonudur. A olayı İlahi dönemi yaşayamadan genel zamanın bir birimlik dönemi bitmiş olacaktır. A olayı totem dönemi bilmemiş, görmemiştir. İlahi dönemi bağıntılarıyla değişmekle geçmişi duymuştur.
Yani A olayı olgunlaşıp, süreç içinde etkili olur. Ve A olayı İlahi dönem ağırlıklı süreçle girişmelerini kurmaya başladığı an, ilahi dönem içinde olmayan yeni süreç başlamış olur. Genel zaman bitmiştir. Totem dönem ve ilahi dönem güdük kalmaya başlar.
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama
En azından birine sorar.
Cebimde bir lira desen yok,
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta