Bayram Kaya - Yerin İlahları Göğün İlahl ...

Bayram Kaya
2924

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

D olayı, A olayı ile ortaya çıkan özel mülkiyetçi köleci sürecin ihya ve ihsasından sonradır. Ve D olayı köleci mülkiyetin sürekliliği ve kalıcı olması için ortaya çıkar. D olayı daha önce baskılanıp geriletilen totemi ve ilahi olayların, fren etkisi içindeki yeni bağıntı olmakla; A olayından ötürü farklı yansımadır.

D olayı etki oluşla totemi ve ilahi etkidir. Bunların boşluk devinmesi içindeki anlamı, güç edinmiştir. D olaylı süreç, totemi ve ilahi dönemden çok çok farklı bir sahiplik ve paylaşım sistemi olmakla da; ne totemi etkidir, ne de ilahi etkidir.

A olayı, totemi ve ilahi etkinin yeni mana anlayışlı versiyonudur. A olayı İlahi dönemi yaşayamadan genel zamanın bir birimlik dönemi bitmiş olacaktır. A olayı totem dönemi bilmemiş, görmemiştir. İlahi dönemi bağıntılarıyla değişmekle geçmişi duymuştur.

Yani A olayı olgunlaşıp, süreç içinde etkili olur. Ve A olayı İlahi dönem ağırlıklı süreçle girişmelerini kurmaya başladığı an, ilahi dönem içinde olmayan yeni süreç başlamış olur. Genel zaman bitmiştir. Totem dönem ve ilahi dönem güdük kalmaya başlar.

Tamamını Oku