Yazma Boşuna Şiiri - Mehmet Şahan

Mehmet Şahan
2966

ŞİİR


41

TAKİPÇİ

Yazma Boşuna

YAZMA BOŞUNA

Renklere bezenip nefsi hevayla,
Al’ın ahvalini yazma boşuna!
Yaprağa özenip bin bir havayla,
Dalın ahvalini yazma boşuna!

Polenin içinde harı bilmeden,
Emeğin içinde kârı bilmeden!
Peteğin içinde zarı bilmeden,
Balın ahvalini yazma boşuna!

Nehri bulaklarda sezemiyorsan,
Gölde, sulaklarda gezemiyorsan!
Derin koyaklarda yüzemiyorsan,
Salın ahvalini yazma boşuna!

Ahrazın lafını anlamıyorsan,
Lafızın safını ünlemiyorsan!
Lafın sarrafını dinlemiyorsan,
Dilin ahvalini yazma boşuna!

Bülbül çekiyorsa ah ile zarı,
Gönül bilmiyorsa gülü, gülzarı!
Kalbinde değilse gülün mezarı,
Gülün ahvalini yazma boşuna!

Yolcu mihmanını aramıyorsa,
Hakk’ın ihramını saramıyorsa!
Rabb’ın ikramını karamıyorsa,
Yolun ahvalini yazma boşuna!

Pir-î Fâni der ki; aşka ermeden,
Allah indindeki meşke ermeden!
İnsan kalbindeki köşke ermeden,
Kulun ahvalini yazma boşuna!

MEHMET ŞAHAN (PİR-Î FÂNİ)
02.05.2021 – İSTANBUL

Mehmet Şahan
Kayıt Tarihi : 2.5.2021 11:29:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Perihan Pehlivan
    Perihan Pehlivan

    güzel akıcı anlamlı olmuş. doğaya bakmak, izleyip görmek ve hissetmek ne güzeldir.

    Cevap Yaz
    Mehmet Şahan

    Sayın Perihan Pehlivan Hanımefendi,

    Yaptığınız bu değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

    Evet, çok haklısınız. Bakmak yetmiyor; mutlaka görmek, hissetmek gerek!

    Selam ve duam ile...

  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    "Aşk", "İşk" kökünden gelme ve mana olarak da; -tıpkı sarmaşığın kendisini ayakta tutan canlı payandalarına yaptığı gibi- kişinin sevdiğini severken boğup öldürmesi demektir Mehmed bey kardeşim. Onun içindir ki, Ne Allah'-cc-ın kitabında ne de Resulullah-s.a.v-ın lisan-ı Nebevilerinde bu tabire rastlayamazsınız. Kitapta ve sünnette esas olan fıtri, makul ve meşru olan vasat muhabbettir.

    Hayırlı çalışmalar.

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    "Aşk", "İşk" kökünden gelme ve mana olarak da; -tıpkı sarmaşığın kendisini ayakta tutan canlı payandalarına yaptığı gibi- kişinin sevdiğini severken boğup öldürmesi demektir Mehmed bey kardeşim. Onun içindir ki, Ne Allah'-cc-ın kitabında ne de Resulullah-s.a.v-ın lisan-ı Nebevilerinde bu tabire rastlayamazsınız. Kitapta ve sünnette esas olan fıtri, makul ve meşru olan vasat muhabbettir.

    Hayırlı çalışmalar.

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (3)

Mehmet Şahan