Tarifi imkânsız bir boşluk var içimde
Üşüyorum...
Bahtım; Saçların gibi öylesine siyah!
Gözlerim ıslak yağmurlarla kapanık
Ve... Acılar bile bir başka biçimde...
Ben en çok anneme benzerim
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
sevgili kardeşimiz 'içim tarifi imkansız boş' derken bir kırgınlıkdan sitemden bahsediyor olsaydı bu konunun altı az da beslenmeliydi..
işi tamamen muğlak bırakmış..muğlak bırakılabilir ancak bu kadar değil..
muğlaklığa götüren ifadeler;
*Tarifi imkansız
*Öylesine
*Bir başka biçimde
yine de haksızlık etmek istemem,arkadaşlar da baksınlar..
HAYATI (1927 - 1991)
21 Nisan 1927'de Diyarbakır'da doğan Ahmed Arifin babası Kerkük'lü Türkmen, annesi Kürt kökenlidir. Diyarbakır Lisesi'nden mezun olunca Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü’nde okudu. Üniversite eğitimi sırasında iki kere TCK 141'ye muhalefetten tutuklandı. 1940-1955 yılları arasında değişik dergilerde yayınladığı şiirlerinde kullandığı kendine has lirizmi ve hayal gücüyle Türk edebiyatındaki yerini aldı. Şiirlerini Türkçe yazmıştır.
Tam yaşlanamadan gitmiş günün şairi.Toprağı bol olsun vesselam.
'Tarifi imkansız bir boşluk var içimde
Üşüyorum!'
DÜNYEVİ VEYA UHREVİ AÇIDAN HANGİ AÇIDAN BAKILIRSA BAKILSIN İÇİ DOLDURULMAMIŞ BİR BOŞLUK TARİFİ.BU MANADA ŞİİR ARABESK BİR GİRİZGAH İLE BAŞLAMIŞ.MESELE ÜŞÜDÜM ÜSTÜMÜ ÖRTSENE ANNE'YE GELECEK GİBİ GÖRÜNÜYOR BAŞLANGIÇTA.
'Bahtım; Saçların gibi öylesine siyah!'
BAHTIM KELİMESİ KADER MANASINDA KULLANILMIŞ FAKAT SAÇLARIN GİBİ SİYAH OLAN NE.?HİTAP KİME?ANNEYE OLMADIĞI BELLİ.ÇÜNKÜ BİRAZDAN BEN ANNEME BENZERİM DİYECEK ŞAİR.
'Gözlerim ıslak yağmurlarla kapanık
Ve... Acılar bile bir başka biçimde...'
ISLAK YAĞMUR ESKİDEN BERİ KULLANILA GELMİŞ YANLIŞ KULLANILAN CILKI ÇIKMIŞ ARABESK BİR İMGEDİR.
ACILAR BİLE BAŞKA BİÇİMDE?
BOL ACILI,HARDAL SOSLU ISLAK YAĞMURLU GÖZ KAPAKLARI.
Ben en çok anneme benzerim
Kanlı bir yüksük gibi parmağından
Düşüyorum...
ŞİİRİN YUKARISI AŞAĞISI FARKLI VE BU BÖLÜME UYGUN
OLSA BU İKİ DİZE
GÜZEL BİR ŞİİRE OMURGA OLABİLİRDİ.
ŞİİRİ TAŞIYICI İKİ DİZE OLABİLİRDİ.
'Yaşlandım;
Bir yalnızlık iklimindeyim, yapayalnızım.
Yaşıyorum...'
DAHA ŞİİR YOK ORTADA BURAYA KADAR FAKAT ŞAİR
YUKARIDA ANLATMAYI YETERLİ GÖRDÜĞÜ GEREKÇELERLE
İNANMAMIZI İSTEDİĞİ DURUM,HAL BİLDİRİMİNDE BULUNUYOR.
'Saçlarım dökük, parmaklarım kırgın,
Oysa hala On yedi yaşındayım...'
KADERDEN TUTMUŞ,DÖKÜLEN SAÇDAN ÇIKMIŞ.
HAKLI OLARAK MAZALLAH KANSER İLLETİNE Mİ
YAKALANDI DİYE DÜŞÜNÜYOR OKUYUCU.
onyedi yaşında herkes arabesk bir şiir yazmıştır diye düşünüyorum.veya bu şiirin ciddi manada bazı dizeleri kayıp.sayfaya eklenirken unutulmuş olabilir mi bilemem.
silme yetkisinin kimde olduğunu bilmiyorum.bildiğim tek şey şairin şu an onlıne olmadığı ve onun silmediğidir.
yayınladığım şiir yorumunun kural dışı bir durumu varsa silen arkadaş çıkıp bunu da izah ederse biz de kusurumuz hatamız varsa onu anlamış oluruz.
yazdığım yorumu kim ve neden siliyor?
Şuur bir Müslüman şair, asla ve kat'a, Hz. Kur'andan ve Hz. Peygamberden başka hiç kimseyi model alıp muhafazakarlık gömleğinden feragat etmez bay VARDARLI!Zira Son Hak din olan İslam'ın devrime mevrime ihtiyacı yoktur! O, bir felsefi akım değil ki, en küçük bir bidat rüzgarında onulmaz yıkımlara uğrasın. Öyle yapanlar, Din-i İslam'ın ruhuna nüfuz edememiş nakıs nadanlardır ki; mevzu bahis edilemeyecek kadar önemsizdirler. Çünkü, istisnalar kaideyi bozmaz. Din-i İslam, kıyamete kadar baki kalacak tek semavi ve orijinal dindir vesselam! Onu değiştirmek isteyenler her devirde çıkmış ama sesleri sivrisinek vızıltısından öteye geçememiştir. Biz o tiplere zavallılar olarak bakıyor ve onlara İslami sosyalistler değil, İslami soytarılar diyoruz.
Hayırlı çalışmalar.
Ne söylesek beyhude, bu mevzuda be kardeş;
Geçen yıllar geriye, gelmez asla bilesin!
Hiç olur mu yaşlının, yaslı hali gence eş?
Madem öyle bahtiyar, bir ihtiyar olasın!
Abdullah Toroslu
tek başına şairine ait bir şiir olarak kalmaya mahkum...sevgilerimle...LaraAçanba
emrahta yerine göre aramızda çeşitli hastalıklara değiniyor sevdiği elinden alınıyor.. ağlatılıyor.. üzülüyor.. ama sadece göz yaşı sitem sızlanış veriyor çözüm önermiyor.. tek taraf alıyor mevzuyu toparlıyamıyor..
orda arslanın
ağzındadır ekmek ejderler yatar başında çeşmelerin ve ölünür ... Çocuklara
kıymayın efendiler Bulutlar adam öldürmesin. ... meyhanede keman çalan yalan
söylüyorsa, ...
.. şeklinde mercek altına yatırmıyor.. sadece ve sadece.. bakkal duvarlarında gördüğümüz.. veresiye satan adam tablosu.. her taraf fare fatura vesaire..
bu artık her eline kalemi kapan toplumsal konulara değinir şairin sarıldığı bir motif oldu.. ah aman savaş olmasın çocuk ölmesin terör bitsin insan kardeş kardeş yaşasın hadi amanin omuz omuza.. her zaman çalınır dinlediğimiz pilak çok güzel elbette dini milli ulvi hislere tercüman olur şiir yanı sıra.. sosyal içerik.. mutlak olmalı..
gına geldi artık boğuluyorum.. sevgilim nerdesin aç oda perdesin.. pişir bana pilav zerdesin ah öleyazdım ben aşkından yoksun ey vefasız nerdesin.. türünde böğürtülerden..
istediğim çok şeymi.. yalnızca estetik.. yalnızca temel esas.. giriş gelişme sonuç.. giriş segmesinde kendini bi tanıt.. nesin sen kimsin.. ne umdun ne buldun.. bunu bana bir iki kıta özetle.. gelişmede derli toplu.. madem şiiri bir avuç kripton çözer zümre değil topluma yazıyorsun toplumda anadili bu dil olan her bireyin anlıyacağı sadelik.. ayak oyunu dil çaklatması çevirme kıvırma yapmadan sadeete gelip.. kısa özetle olayı anlatıp.. sonuçta.. şöyle şöyle olsa idi özlemi dile getir ana fikir ver saygı duyayım.. vıttırı vızzık.. salya sümük ah ben çok üzüldüm çocuklar yazık üşüyor.. bahtım saç gibi siyah.. saçım döküldü parmaklar kırık.. bunu her bankamatik tren garı terminal geçer rahatlıkla söyler.. şair çıkıp orta yere..
ey anne babalar bakamıyacağınız besliyemiyeceğiniz çocuğu niye peydahlayıp orta yer salarsınız.. demeli..
ey devlet bu garibe niçin acımazsın demeli.. yoksa al eline mendili yetmez yaşmak ver sızım sızım sızka kime ne.. üstelik şiir böyle yavan yavan vermek değil ki sözcükleri.. biraz kafiye uyak verme serbest bahanesine sarıl.. bari en azından.. şöyle dekoru zenginlet yoksa hayat hikayesi anlat.. daha çok sızlan.. daha çok yatır toplumsal sorunu dediğimden değil.. yinede.. güzelse güzeldir saygı duyarım.. ben tarkan sevmedim diye tarkan kötü şarkıcımı.. ben müzlüm hazzetmedim kötü sanatçımı.. ama ortak müşterek payda hep bir ağız bu şiir kusursuz der mükemmel der sevmesemde saygı duyarım.. sadece benim hoşuma gitmedi.. kemal beyin dediği gibi.. başlığından değil anlıyamam başlığından ama.. iki dizeyi okur şiir olup olmadığını rahatlıkla söyler... yemin eder.. kalıbımı basar.. yetmezse.. notere gidelim imza vereyim.. iki dize bana yeter.. buda benim kendi görüşüm.. beğenmedim şiir olarak göremedim.. şiir yapan vasfı burda söylesem herkes şair olur çıkar.. ondan sonra başını kaldırma buradan.. şiir oku.. hayat yalnız şiir değilki sigara içmek nefes almak yemek yemek lazım.. her görüşe saygı duymak lazım.. saygılarımla.. inanın beğenmek için para verseniz bile tabanca dayayıp tehdit etseniz bile.. ıııh .. yok efendim bunun tadı tuzu yok.. ama başka şiiri güzel olabilir bi şey demem saygı duyarım.. kişiliğine.. şiir için çok fırın ekmek yemesi lazım.. gücenmesin... ııh olmaz.. şiir bu değil.. şiir bu kadar.. kalitesi düşük bir yapılanma değil.. sevgilerimle.. saygıyı yanlışlıkla söyledim.. saygı baskı korku neticesi.. sevgi içten samimi özden gelir.. sevgiler.. sevgili ağbeyim..
bir gözyaşı damlası kadar sıcak ve yakıcı duygular...sevgimle diyorum şaire...
Bu şiir ile ilgili 37 tane yorum bulunmakta