Yine geldi akşam; ömre bir gün zarar oldu...
Bastı karanlıklar..Tüm dertlerim azar oldu...
Ne okuyup ne de yazma bilirdi bu fani...
Senin derdinden böyle durmadan yazar oldu
Yar zülüfleri bölük bölük sermiş gerdana
Ben sana mecburum bilemezsin
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin
İçimi seninle ısıtıyorum.
Devamını Oku
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin
İçimi seninle ısıtıyorum.
kutlarım dost kalemi
ÇOK GÜZELDİ BEĞENİYLE OKUDUM... NECDET HOCAM ÇOK GÜZEL YORUMLAMIŞ ZATEN BANADA ŞİMDİLİK ÇOK GÜZELDİ DEMEK DÜŞÜYOR... İLHAMİ HOCAM SİZİ VE KALEM ARKADAŞINIZI CANİ GÖNÜLDEN KUTLUYORUM SONSUZ SAYGILARIMLA
Divan Şiirimizin yazılış tekniği bakımından en güç nazım şekillerinden biridir kasideler.
Gerek biçim ve gerekse içerik yönüyle sağlam bir donatıda olması için şairler bütün kuralları titiz uygularlar.
Sayın BULUT'un bu sayfaya düşen ''Yar Kasidesi''ni dikkatlice inceleme olanağı buldum.
Vurgulamalıyım ki çağrışım yönüyle anılan türle özdeşleşen önemli uyum kombinezonları yakalanmış.
Türün katı ölçü prensipleri gözardı edilmek koşuluyla şiirin içeriğine bakıyorum.
Her şiir yaşantımızın bir kesitini ele verir aslında.Bu şiirin beyitlerine konulan sevi kareleri ,aslında bir büyük karenin parçaları gibi duruyor ve bütüncül güzellikten izler taşıyor.
Yakın çevresinde olup biten gelişmelerin benzerlerinin kendisi için de gerekli olduğunu bilen iç ses,kazanım açısından yoksunluk içinde oluşunu iç hesaplaşmalar yöntemiyle gerçekleştiriyor.
Bir çıkışsızlığa saplanıp kalmayı :
''Vaki olmaz şikayet sevgiliye. Ve.lakin
Diri diri yandım; bu gönlüm çok bizar oldu ''
beyitinde açıkça ortaya koymaktan kaçınmayarak belki de klasik şiirin çok özgün anlatılarına koşut ivmeyi yakalıyor.
Sevdanın bireyi hırpalayan yönü ve derin etkisi şiiri yansıtılmalıdır.Bu anılan olgunun doğasında var sayılan bir yaklaşımdır.
Sayın BULUT bu gerçekliğin ayırdındadır.Bu nedenle:
''İki gönlü bir yastıkta koymaz ki bu felek
Gah hain, gah inat şimdi de bir ağyar oldu... ''
diyerek asıl suçu ''feleğe'' yıkmayı başarıyor.
Şiirin bir başka beyitinde örnekleme yolunu yeğleyerek Kerem'i,Ferhat'ı,Yusuf'u yazgı ortaklığı bakımından eşit görmeyi de unutmuyor.
Böylelikle sevdanın -bir bakıma- ''kavuşamama'' metaforunu kabulleniyor ki bu nedenle sorusunu :
''Selam olsun Kerem-Yusuf-Ferhat yoldaşlarım
Cihanda sadece bizlere mi nazar oldu... ''
şeklinde soruyor.
''Bizlere mi nazar oldu'' sözde sorusuyla nitelikli bir''Tecahül-i Ârif '' uygulndığını söylemek olası.
Şiirin ilerleyen beyitlerinde özgün motiflerle donatımlar sürüyor.Taç beyiti harika bulduğumu söylemeliyim.
''Hangi kitaba reva değil ki bu sevdamız..
Al yanaklardan öpmek bile yer yer ar oldu... ''
mısralarından oluşan ikili blok bana ,''beyt-ül kaside'' havası verdi.
Sözün özeti;korumasız ve mazlum bir ses vardı şiirde.Sevda'nın çıkışsızlığının hesaba katılması gerçeği canlılığıyla şiirdeydi.
Dostum BULUT'u bu zarif işçiliğinden dolayı kutluyorum.
Yüreğin duygularını mısralara serpiştirerek bizlere okunası güzel bir şiir sunmuşsun dost..Beğeniyle okudum,emeğini kutluyorum..
Yürek söylemis kalem yazmis, ne de güzel dizeler...Tebrikler efendim...
yüreğinize sağlık, kaleminiz daim olsun...
saygı ve selamlarımla...
Sevgili İlhami dost...Gönül aşk ile düşmüş yollara...Beden naçar ama dille yürek değil...Bahar gelmiş bir kere....ya soğuk vurursa demeden tomurcuklanmış dallar....Çiçeklerinin açmasını beklerler......
Sevgiler...
Sevgili İlhami dost...Gönül aşk ile düşmüş yollara...Beden naçar ama dille yürek değil...Bahar gelmiş bir kere....ya soğuk vurursa demeden tomurcuklanmış dallar....Çiçeklerinin açmasını beklerler......
Sevgiler...
Mükemmel bir çalışma, harika...Kutluyorum duygulu yüreği, kaleminiz daim olsun.TAM PUAN
Sevda zor iştir ve cesarettir deliliğe...
Kutlarım dost...
Bu şiir ile ilgili 41 tane yorum bulunmakta