mümkün mü ömür de bir çağda durmak
bakınmak kafidir gerekmez sormak
gençlikte dereydik şimdiyse ırmak
zamanda çağlayıp sele dönüştük
dağları kaplayan orman gibiyken
saçlar dökülünce kele dönüştük
gençliği tüketip yaşlandık, derken
kavrulup bükülen bele dönüştük
dişimde başımda göründü yama
bana kel diyene derstir bu ima
yaşımız geçtikce bozuldu sima
dostlar tanımadı ele dönüştük
aşığı bilirdim, bal yapar dili
bir umman akar ki muhabbet seli
torbası boş çıktı vızladı teli
şıvga civan iken pele dönüştük
bir hata işledik,hatrını sorduk
onca kul içinde model bulunduk
malımız örtmedi malamat olduk
sadaka bekleyen ele dönüştük
diyecek bir sözü yok ki söylesin
kavramda fikri kıt fakir neylesin
o neyi söyledi kim ne dinlesin
boşlukta savrulan yele dönüştük
yok ki bakim serindeki sırmaya
şimşirinden gerek zülfün taraya
bakım ister konan sinek kaymaya
sürü sök’netti “hel’ hel! ..”e dönüştük
cemali hikmet’im bu dünya harman
bazen ürün verdik bazen toz duman
akort tutmaz oldu ne biz ne zaman
her perdede faklı tele dönüştük.
‘atıma gülenin eşeği olsa’
lütfedip de beni terkiye alsa
tepemize kızgın güneş vurursa
görürüz kel kimde, keçel kim imiş.
Kayıt Tarihi : 11.3.2009 15:04:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Evet dostlar, farklıdır bu şiir halk şiiri benzerlerinden. Yazılım, ölçü, kalıp elbette aynı. Farklılık zaten burad olamaz, olmamalıdır. Klasik 11 hece. Fark anlatım genişliği ve planlamada. Dikat edilirse -ki bazılarına dikkatsizlikten ya da bilgisizlikten gibi görünebilir- abab olması gereken ilk dörtlük ikinci sıraya düşmüş. Konuya giriş olması gereken birinci dörtlükte konu dışına taşılmış hissi veriliyor ve bu dörtlük içinde bulunulan yaşam ve kapasiteyi şiire konu olan eleştiriye yanıt olarak peşinen veriyor. Yani aslı bu ama 'birileri şöyle anlatmış'ın eleştirel anlatımıyla asli temasına uygun sunum yapılmış. Bitmedi! Tapşırma (imza) ile biten halk şiirinden farklılaşarak aaab ile gelişerek aynı ölçüde sonlanması gereken şiir yeni ayak ve yeni dörtlükle bir atasözüyle temayı buluşarak aaac ile sonlanıyor. Bu halk şiirine alternatıf ve uzaklaşma, muhalefet amacı gütmez. tutarsa, denenmek istenirse yeni bir kompozisyonel zenginlik kazandırılmış olur halk şiirimize. Elbette oluşturulması **abab....aaab** olan ve öteden beri uygulan şiir kalıbından zordur.Normal yazılım planında bir şiir standart olarak ve çoğunlukla en az üç ana bölümden oluşuyorsa bu tür şiir en az beş bölüm içerir. Denemenizi önerir sağlık ve başarılar dilerim. **** **** **** **** Gündüzden görüştük ve akşam saz- söyleşi meclislerine katıldık söz verdiğimiz üzre.Dört aşık ve orada bulunan onlarca -ozan-aşık ki, Kağızman Hıfsı ile gürleşen şair ormanıdır.- Birtanesi ülkenin, bulunulan toplumun tüm nedeni benim saçsız başımmış gibi bizi doladı parmağına. Söyledikleri dişe dokunsa yanmayacam. Elinde saz, aşığım diyorsun sözü basit lafla vuruyorsun sen aşık değil başkalarını n malzemesini kullanan gezgin türkü cüsün bana göre. Eğer ben şiirle değil senin gibi ağız dalaşıyla yanıtlasaydım sataşmalarını ben de senden fafksız değillim demektir. Atıma gülenin eşşeği olsa.Dinime küfreden müslüman olsa..... Neyse sözün aslı yukarıda.
![Hikmet Aksu](https://www.antoloji.com/i/siir/2009/03/11/yanit-atima-gulenin-esegi-olsa.jpg)
taşlamanız da baş yaracak cinsten olmuş
kaleminiz daim olsun şair arkadaş
selamlarımla
lütfedip de beni terkiye alsa
tepemize kızgın güneş vurursa
görürüz kel kimde, keçel kim imiş.
-Elinizea yüreğinize sağlık. Mükemmel bir şiir. Kaleminiz daim olsun hemşerim
TÜM YORUMLAR (9)