I-Kumarcı Musa
Vedha'lardan birinde Musa kumar oynuyor
Peygamberlik bir meslek oldu
Bozuk radyo ne demişti ağustosta
(Ben karımın fotoğrafını isterim sizden)
Dördüncü duvarda ben bulunuyorum
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Bana ithafta bulunan bir diğer kişiye cevap
Kur'an-ı Kerim'de geçen sure birebir doğrudur.
İndirilme sebebi ise Kur'an'ın başka dillere çevrilmesinin korunmasıdır.
Şiirde de olduğu gibi kutsal kitap içerisindeki ayetler imgelemler, simgeler ve metaforlar içerir.
Vak'a anlatımlarına bakınız.
Bunların çevrilmesi şiirde de olduğu gibi oldukça zordur.
Ve tefsir bilgisi gerektirir.
İşte bu durumda bir çok dini başka yönlere çeken kavimlere dikkat çekmek üzere Şuara Suresi inmiştir.
'şairler, ki yalancıdırlar'
Surenin indiği zamanlar Medinesine baktığımızda
Komşu Taif'de Kur'an'ı yorumlayan İsrailoğlu Yahudi bir şair sahte peygamber iddiası ile dili ve eli kesilip öldürülmüştür.
Bu sure ile vak'a arasındaki bağlantıyı buyrun bana çok bilmiş yakıştırması yapan arkadaşımız anlatsın
Ben hiçbir ideolojiyi savunmuyorum
Çünkü ideoloji adamıyım deyip idealistim deyip liderliğe soyunanların yanında her görüşün yanında koştum
Bu genç yaşıma rağmen diyebilirim ki sağı solu radikali hepsini tanıdım
Bana böylesi ahkam kesen kişi de birey olamaz
Örgüt mantığı ile düşünen şiirin uzağında
Bohem mantığın zıttında ve benim kişiselliğimin ve içselliğimin farkında olamayacak kadar önyargılı bir kişi olabilir
A. EINSTEIN
'önyargıları dağıtmak, atomu parçalamaktan daha zordur'
diyorum
ve şiir mantık ve kalp dışında sadece kalem ve kağıdı kabul eder diyorum
ve kapatıyorum
Zafer ÇAKIR
Arkadaşlar sizler yaşamıyor musunuz Allah aşkına?
Hiç mi küfretmediniz
Toz pembe mi yaşıyorsunuz
Hem madem çok rahatsınız nasıl yazdıklarınıza şiir diyebiliyorsunuz
Şiir duyumsatır evet ama ifadeleri öyle kullanmalısınız ki mahremleriniz başkalarının mahremi olmalı
Farklı noktalardan ortaklarınızı yakalatmalısınız okurunuza
Hatta siz bile okuduğunuzda hep aynı duyguyu hissediyorsanız şiiriniz ya kısırdır ya da çok çok özeldir.
İşte çok çok özel şiirler başkaları tarafından anlaşılmaz
Aynı birikime sahip olanlar anlayabilir ya da anlamaya çalışır ve üzerine anlam yükler şiirin
Şiir olanın olduğu gibi yazıldığı
Toz pembelikten bahseden
Şairi sakınmayan
bir eser değildir.
Şair kendi içine dökülür
Akar gider
Ve şair başkalarının meramını hissettirir duyumsatır.
Şair bu yüzden duygundur.
Şair bu yüzden rahatsızdır.
Bir dizedeki imgelemin defalarca kabus görmesine neden olması doğaldır.
Şair bir şiiri için defalarca sancı çeker
Her şiir bir esinle doğar ve şiirin kendi süzgecinden geçer belki de bambaşka bir şiir olur
Affınıza mahçuben buradaki ahkam kesen internet şairleri gibi çıplak, emekçi zihniyetin karşısında müstehcen ekmekçi mantıkla şiir yazılmaz.
Şiirin bir dinamiği disiplini vardır aksi takdirde ülkemizde de olduğu gibi üç kişiden beşi şair yakıştırması yapılır.
Şimdi Ece AYHAN' a gelince şair Komunisttir ve her düşüncesini savunan 'delikanlı' gibi düşüncesini sonuna kadar savunmuştur.
Ama bu şiir düşüncesinden sıyrılmış ve tamamiyle kendi bilgisinin enginliği ile alakalı bir şiir ortaya çıkmıştır.
Merak edenler hakkında konuşmadan önce şairin hayatını araştırsın ve kime laf attığını bilsin hadleri olmayan dala taş atmaya kalkmasın.
Şiir bireyseldir asla toplumsal olamaz.
Şiir sanatın şahitliğinde duygu ve düşüncenin evliliğidir.
Burada bana ithaf edildiği gibi ne siyasetin ne de örgütün yeri var mıdır sorarım
Saygılar diyemeyeceğim çünkü Üstadların adını bile bilmeden ahkam kesenler ancak Şair düşmanı ekmekçi zihniyetin askerleridir.
Zafer ÇAKIR
Bazı arkadaşlar şiirleri ve şairleri yorumlarken;'şiir bir başkaldırıdır,küfürdür,isyandır,şair de bunları organize eden sıradışı bir kişidir.' şeklinde yorumlar getirerek sanatı ideolojikleştiriyorlar.
Bu yorumları okuyanda,şiirin bir sevgi ve gönül işi değilde,sanki bir örgütün yayın dili olduğunu zannedecek.
Kesinlikle bu yazılanlar şiir diye kabul edilemez.
Sayın editör lütfen biraz dikkat.
Nazım Hikmet,kimi şiir yazanlara,düzyazıya geçmelerini önermiş;şiirde başarılı olamayacak kişiler,bu yönlendirme sayesinde,öyküde ve romanda iyi bir yere gelmişler.Ama bakıyorum arkadaşlar,düzyazıyı da yanlış yazıyorlar;onlara neyi önermeli?Bu bir.İkincisi,şiir aslında hiç bir şey anlatmaz;duyumsatır,yüreğimizi uçurur,ağzımıza bir parmak bal çalar.Hepsi bu.Şiirin,bu ve benzeri sırlarını çözemezsek,boşa kürek sallarız.Saygılar.
SEVGİLİ YÖNETİCİLER SİZLER GÜNÜN şiiirini seçerken ne gibi kriterler uyguluytorsunuz arkadaşımızın dediği gibi bu şiiir hem haktan hemde halktan kopuk yazılmış. yapmayın lütfen ben bu şiiri üç kez okudum hangi duyguya hitap ediyor biri bana yazsın lütfen...
Şiir,tarifi yapılamayan tek sanat dalıdır;karşı duruştur,asidir,büyüdür,çok büyük bir birikim işidir,tüm sanat dallarını besler;duyarlılıktır,bilgeliktir,deliliktir,tüm kurulu düzenin dışındadır.O nedenle iyi şairler,aykırı kişilerdir.Bizler de iyi şiirler yazmak istiyorsak,öncelikle ustaları okuyup,anlamaya çalışmalıyız.Ece Ayhan,o ustalardan biridir.Daha önce de yazmıştım,kötü şiire çok puan,iyi şiire az puan veriyoruz;bu davranış,bizim şiir birikimimizi gösteriyor zaten.Şiir,zor iş dostlar.Ustalara,lütfen saygılı olalım.Ve şiiri arayalım.Musa Öz(Antalya Sanatçılar Derneği)
Sayın Yetkili sizleri bu davranışınızdan ötürü kutluyorum
Telif hakkını almadığınız bir şiiri bütünüyle yayınlamışsınız.
Bu sayede insanlar yazdıklarının şiir olmadığını ele veriyorlar.
Çünkü şiir okumadıklarını itiraf ediyorlar eskaza.
Türkiye' de bir şair düşünün Ece AYHAN okumamış, ne büyük ayıp.
Bu davranışlarınız internet şairliğini bitirir düşüncesindeyim.
Ece AYHAN şiiri tüm özellikleri ile kullanan ender şairdir.
Onu anlamak için sadece şiiri bilmek yetmez.
Onu anlamak için derin tarih, felsefe ve mitoloji bilmek gerekir.
Bilinmezse saygı değer arkadaşlarım gibi tongaya basılır.
Şiirin vaftiz babalarına bu tür benzetmeler bize düşmez.
Yok yazdığı şiir değilmiş, yok ahlaki, dini kurallara tersmiş.
Be adam sen en usturuplu nasıl küfredersin.
Başkalarını bilmem ama ben şiirle çok güzel küfredebiliyorum.
Kaldı ki Ece AYHAN şiiri 'ayıp' bir şiir değil.
Önce okuduğunuzu anlamaya çalışın.
Lütfen haddinizi aşmayın.
Ve şiir okuyun.
Edip CANSEVER, Turgut UYAR, Ece AYHAN, Cemal SÜREYA, Sezai KARAKOÇ gibi şairlere dil uzatan şair olduğunu iddia eden kişiler.
Kur-an'ı Kerim'in Şuara suresinde geçen 'şairler, ki onlar yalancıdırlar' ibaresini bilmiyorlar demektir.
Bütün şairler suç ortağıdır, küfreder, birbirleri ile akrabadır, rahatsızdır.
Ben öyle olduğumu kabul ediyorum.
Ki bunları kabul eden de şair değil değildir.
Şair bu sıfatlar yakıştırılandır.
Şair kumaşına sahip olandır.
Muhalif gömleğini kuşanandır.
Eleştiren, başkaldıran, küfreden, söven, yeren birleştirendir.
Son olarak şu dizelere bir göz atın
Eğer Hakk'ın varlığı sabitse
Hak Hakk'tan tabiîyse
Benim hakkım sana
Senin hakkın bana haram olsun
Saygılarımla
Zafer ÇAKIR
Şair Çıkmazı Dergisi Gençlik Sayfaları Sorumlusu
sayın antoloji yöneticileri siz günün şiirini seçerken hangi krıterleri göz önüne alıyorsunuz çok merak ediyorum eğer şiir seçerken edebi olması ve şiir ölçütlerine uygun olanı seçiyorsanız yukardaki şiirin çok güzel ve kurallarauygun bir şiir olmadığı
gayet açıktır. Şiir ne mana bakımından ne melodik özelliğinden nede ahlaki kurallara uygun olmadığı ve inançlara hakaret edildiği ortada olup doğru dürüst şiir özelliği taşımamaktadır. merak ediyorum acaba şiiri seçerken hangi krıterleri uyguluyorsunuz.
Turhan Toy
Günün şiirini kim seçiyor, nasıl seçiyor bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey var: BU ŞİİR DEĞİL. Bari bazı satırlara ..... koysalar da oraya da okuyucu birşeyler yazsaydı. Bir atasözümüz der ki;
' Bilirsen bir söz söyle âlem ibret alsın, bilmezsen sukut eyle seni gören adam sansın' Saygılarımla. KÖYLÜ OZAN - Hüseyin Gümüş
Bu şiir ile ilgili 29 tane yorum bulunmakta