Üstat Şiiri - Rengin Alacaatlı

Rengin Alacaatlı
100

ŞİİR


10

TAKİPÇİ

Üstat

ÜSTAT

üstat!
ben öldüm mü üstat
tümce ateşi değil miydi
çapraz sorguda üstüme yağan
güz sarıya boyuyor yaprakları
ben içimi kırmızıya, kan kızıla
saçlarım gece, gözlerim deniz
yüreğim zifir karası
asi nehri dolanıyor kollarıma
ay ışığı vuran satır aralarında
gök denize, deniz demire bulanıyor

nedenini sorma
kayalarına çizsin ruhumun suretlerini
hırçın dalgalar sürüklesin beni ona
vakitsiz gelişlerimizin öyküsü olsun içimizde
çıplak ayaklarıyla bassın üzerime, izlesin çizgilerimi
az sonra yaklaşsın yanıma, isterse hırpalasın
sevdalı gözleriyle baksın ruhuma

***

üstat!
saydın mı kaçtı üstat
bir… iki… üç…
dur! dur be üstat
kıyma bana
daha kaç kere vurulmalıyım
tezadım ayışımızdan değil
vurgunluğumdandır
geceler şahidim olsun ki
buğu bakışımda kalacak
büyülü günlerimde
bir de yüreğimde

neden diye sormadan
cevahir gülüşlerimi sakla cebinde hadi
anıların yıpranmış zevahirleriyle halaylara duralım
sancıyla yutulan her lokmada bulayım onu
eğilip suya öpeyim dudaklarıdır diye
ağlayayım kokusunda son nefes edasıyla
ağzında aşkı taşıyan kuşlara adıyla el sallayayım

***

üstat!
saklar mısın beni üstat
gömer misin limanında
bakarsın benim için
dökülür bir iki dize
rakı balık eşliğinde
ılık bir rüzgarda
namlulara durayım ki
çok sevdim
ölümüne sevdim

neden diye sorma
ısırganlar dağlasın göğsümü, acıma
elleriyle söksün kalbimi kan sızsın tenime
bir kirmence eğirsin yüreğimi şavkıyan gecede
güller aşka uzansın, sarmaşıklar acıya
ölmek istiyorum kollarında telli duvaklı
farz et ki uykuya dalmışım,
bir ömür karşılığında onunla
farz et ki hiç uyanmamışım

***

üstat!
sorma sebebini
bundan gayrı sözcükler kırık
harfler düşüyor tümceden
sağanaklar boz bulanık
artık zaman ahir
mekan mahşer
artık tek bir ışık var
üstat!
neden diye sormadan
hakkını helal et

RENGİN ALACAATLI

Rengin Alacaatlı
Kayıt Tarihi : 17.10.2007 13:29:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Hikayesi:


Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Rüstem Ahmet Gözübüyük
    Rüstem Ahmet Gözübüyük

    neden diye sorma
    ısırganlar dağlasın göğsümü, acıma
    elleriyle söksün kalbimi kan sızsın tenime
    bir kirmence eğirsin yüreğimi şavkıyan gecede
    güller aşka uzansın, sarmaşıklar acıya
    ölmek istiyorum kollarında telli duvaklı
    farz et ki uykuya dalmışım,
    bir ömür karşılığında onunla
    farz et ki hiç uyanmamışım


    farklı ve güzel.. şiir !

    Cevap Yaz
  • Hayrullah Kocasakal
    Hayrullah Kocasakal

    İşin sırrını bizlerle paylaşsanız hocam.Kullandığınız kalemden mi şiirdeki renk?

    Cevap Yaz
  • Ayşe Ceyhan Düzgün
    Ayşe Ceyhan Düzgün

    Şiirde mana önemlidir fakat bence mana kadar ahenk de önemlidir. Bir kelimeyi nesirdeki gibi tam kuralına oturtmaya kalkarsak şiir şiirlikten çıkıyor. Devrik cümleler, ahengi sağlayan kelimeler, her şey yerli yerinde. Duygu ve anlatım zaten mükemmeldi, diyecek lafım olamaz. Şiiri ilk okuduğumda da çok beğenmiştim. Hala da aynı şeyi yineleyeceğim. Sadece tebrik edebileceğim güzellikte bir şiir.

    Cevap Yaz
  • Mustafa Çelebi Çetinkaya
    Mustafa Çelebi Çetinkaya

    ___
    Hasbihal tadında ve kıvamında olan şiirler çok zaman merak ve beğenimi zaten kazanmıştır. Öyle ki şiirde seslenişi muahatplı kılmak hem maharet ister hem yürek. Bu şiirde de Rengin hanım tümden baktığımız zaman yürek kudretini ve kalem maharetini sergilemiş.
    _
    Şiirin ilk paragrafında da satırların manası ile birbirini tutması ve şairin bir anlamda sızlanması düşüyor gönül gündemine.
    Noktalama ve duruşlarda biçimsel olarak özürler peyda olsada şiirin orta mısra şeklinde yazılması da biçime farklı bir hoşluk katmış.
    _
    üstat!
    saydın mı kaçtı üstat
    bir… iki… üç…
    saydın mı diye sorarken devamında kaçtı kelimesi mana itibariyle bir soru kelimesi iken soru kelimelerinde eklerin ayrı yazılması kuralı gerekirken burada bu kurala riayet edilmesi pek mümkün olmadığından okunuşta soru kökü manasını sanki yitiriyor ve bir eylem manası ortaya çıkıyor. Bir yerden uzaklaşmak gibi bir mana çıkıyor. Kaçtı Üstat yerine kaç oldu diyerek manada ki soru bence daha da güçlendirilebilir.
    Yine devamında :
    tezadım ayışımızdan değil
    vurgunluğumdandır denilirken ayışımız ile ayışmak arasında bir çarprazlık var gibi ve ayışımız manasını kaybetmiş bir kelime gibi göründü bana. Burada ya bir imla yani yazım kusuru var yada benim tasvip edemeyeceğim ve gramerden çözemediğim bir başka duruş var!
    Devam eden mısralar ve bundan önceki kısımda mana kelimelerde ki olgun duruşla daha da güçlü bir güzellik kazanıyor. Ama bu güzellik eleştiri oklarımı ayışımız kelimesinden sıyırıp yeni bir yere getiriyor.::
    saklar mısın beni üstat
    gömer misin limanında
    gömülmeye talip olunan yer üstada ait liman. Ama burada ki mana limanında dendiğinde sanki bir defa değilde birden çok defalık bir istek gibi duruyor. Sanırım 'gömer misin limanına' denmesi daha manidar olurdu.
    Ve bitiş.... Her ne kadar bir kaç. yerde manayda ittifak sağlayamasak ve şairin yazımı benim onayımı almasada neticede şiir manayı aktarma açısından hoş olmuş ve yine neticede şiir şairinindir bize sadece baktığımız pencerenin duruşunu beğenmemek kalır.
    Yürekten kutluyor başarılar diliyorum

    Mustafa Çelebi ÇETİNKAYA

    Cevap Yaz
  • Türkan Ay Dinçer
    Türkan Ay Dinçer

    Bu şiir ilk okuyanlardan biriyim ve ilk okuduğumda da çok beğenmiş ve sevgili şairi kutlamıştım.

    Rengin hanım serbest şiir de bence bir usta. Anlatım dili açık, şiirde devrik cümleler kullanılmasını her zaman benimsemiş ve bende devrik cümle kullanmayı seçmişimdir.

    Şiir de aşk, sevgi, hüzün hepsi bir arada. Kullanılan kelimeler anlatılmak istenen her şey anlatılmış. İmgeler yerli yerinde kullanılmış. Gereksiz uzatmalar olduğunu düşünmüyorum.

    Bence şiirde en önemli duygu okuyucu şiirde kendinden bir şeyler bulabiliyor ve anlatılan kahramanın yerine kendini koyabiliyorsa o şiir ulaşmak istediği yere ulaşmıştır.

    Güçlü kaleminizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum sevgili dost.

    Saygı ve sevgiler

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (74)

Rengin Alacaatlı