İlim yapak ise o senin fikrin
Vatanından ayrı kalan canlar var
Bahane yeleme bir metre bezi
O türban sığınan nice zengin var
Annem bacım örter olmuyor sorun
Sorun bizde değil onlara sorun
Şikâyet konusu olmadı köylüm
Açık kapalı diye ayıranlar var
Edep yerlerimiz açmayız hâşâ
Kuran Allah emri koyarız başa
Cahilin elinde olamam ki maşa
Türbandan nemalanan ayrımcılar Var
Annemin başörtüsüne ettirmem lafı
Arayan kendinde bulsun günahı
Kıskandılar gelişimi refahı
Dini istismar edip zengin olan var
Olur, mu insandan insanın farkı
Herkes kendisine çevirir çarkı
Sen kimden almışsın söyle o aklı
Seni siper edip kese dolduranlar var
Âdemden evvelle bellidir usul
Ararsın kendinde hatayla kusur
Nerede idin bin üç yüz yıl kaç asır
Siyaset den başka düşüncen mi var
Karıştırmayın siyasete bacımı
Dinler arası diyalog dan altak hacını
Allah sorar bir tek benim suçumu
Dünyada cenneti vadedenler var
Bektaş ilim arar fende hocalar
Tavaf eder Hacı Ana, Bacı Babalar
Ayrım yok orada örümcek kafalar
İslam’ı törelere bölenler de var
25.10.10
Kayıt Tarihi : 27.10.2010 19:19:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
7 Araf suresi 22. ayetten insanların giyinmesinin insanlık tarihi kadar eski olduğunu öğreniyoruz. Kıyafet, zamana, toplumun geleneklerine, iklimin şartlarına, meslek gruplarına, makama, mevkiye, yaşa ve birçok faktöre göre hem toplumlar arası hem de toplum içi çeşitlilik göstermiştir. Bazı toplumlar, Hint-Avrupa ırkında olduğu gibi tarih boyunca kıyafetlerinde birçok kere değişiklikler yapmışlardır. Bazı toplumlar ise, Asya toplumlarında olduğu gibi tarih boyunca kıyafetlerinde çok daha az değişiklikler yapmışlardır. Toplum içi kıyafet farklılıklarınınsa en iyi örneklerinden birisi Osmanlı’dır. Osmanlı’da padişah üç sorguçlu sarık takarken, veziri azam iki sorguçlu, halk ise tek sorguçlu takabilirdi. İki veya üç sorguç halka yasaktı. Saraylının, esnafın, tekkecinin, ayrı din mensubu kadın ve erkeklerin başlıkları, kıyafetleri, renkleri Osmanlı’da hep farklıydı. Bu kıyafetlerin farklılığı kanunlar ile korunurdu. Görüldüğü gibi hem toplumlar arası, hem toplum içi kıyafetlerin farklılığı, gelenek ve şartların bu kıyafetleri oluşturması, zengin malzemeli bir tarih ve sosyoloji konusudur. Alıntı
K...U...T...L..U...Y...O...R..U..M
U..U............................................
T.......T........................................
L............L...................................
U.................U.............................
Y.....................Y.........................
O.........................O.....................
R.............................R.................
U..................................U...........
M.......................................m …
____Eyüp Şahan __________
TÜM YORUMLAR (5)