Ömür o kadar çok kısa ki bir kaç milim
Sarıl ibadete hem de çalış yap ilim
Bak ne çabuk da eğilip büküldü belim
Boşa harcamayalım bakiye zamanı
Tövbe-i nasuhla kurtaralım imanı
Zaman bazen aleyhte bazen lehte işler
Zamanla kurulur hayal görülür düşler
Bir bak ağzına ne çabuk dökülmüş dişler
Boşa harcamayalım bakiye zamanı
Tövbe-i nasuhla kurtaralım imanı
Şeytanla nefsi kalpten kov imandan ağ ör
Etrafını tara içinde kendini gör
Kısa bir zaman sonra gözlerde olur kör
Boşa harcamayalım bakiye zamanı
Tövbe-i nasuhla kurtaralım imanı
Eğildi bel tutmaz oldu ne el ne ayak
Ömür tükeniyor gün be gün yaprak yaprak
Aynaya bir bak saçlar nasılda olmuş ak
Boşa harcamayalım bakiye zamanı
Tövbe-i nasuhla kurtaralım imanı
Deme ibadetim yok ama kalbim temiz
Bizi böyle kandırır şeytan ile nefis
İbadet etmeyen kalp bilirsin ki çok pis
Boşa harcamayalım bakiye zamanı
Tövbe-i nasuhla kurtaralım imanı
Kardeş ve dost kalemlere teşekkürler:
Yaratılış amacı Kuran’da belirtilmiş
İnsan ile cinlere sorumluluk yüklenmiş
Ne mutlu onlara ki HAKK yolunu izlemiş
Azrail yola çıkmışsa vermez amanı
Ölüm gelmeden kurtarmalıyız imanı......Abdurrahman Yıldız
Ölüm o kadar uzak sanıp aldanma
Bir sonraki nefesi garanti sanma
Kibre kapılıp, sakın mağrurlanma
Yetim malına uzanma, yalana dalma
Ölüm gelmeden kurtarmalıyız imanı.....Bülent Baysal
Kuran'da belirtilen güzeli kim izlemiş
Secde edip Allah'a imanı kim bellemiş
Yetim hakkı diyerek haramı kim yememiş
Kuran ise her şeyi açıklayıp söylemiş
ölüm gelmeden kurtarmalıyız biz imanı......Reyhan Altaş
Kayıt Tarihi : 13.9.2012 18:32:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Tövbe, imandan sonra bir insana ihsan edilen en büyük nimettir. Tövbe kelime anlamıyla “dönüş” demektir. Terim anlamı, kulun günahlarına pişman olup onları terk etmesi ve Allah’ın (c.c.) emir ve yasaklarına yönelmesidir. Hadislerden anlaşılacağı üzere peygamberimiz (s.a.s) günde yetmiş (bir başka rivayette yüz) kere Allah’a (c.c.) istiğfarda bulunmaktaymış. Günahtan masum olan peygamberimiz (s.a.s) böyle ise bizim buna daha çok dikkat etmemiz gerekir. Tövbe, Allah (c.c.) ile kişi arasında yapılan içten bir antlaşmadır. Dolayısıyla tövbe eden birisi değişimi içten bir duyguyla onaylamaktadır. Gözlerden damlayan birkaç damla yaş tövbedeki içtenliğin işaretidir. İnsanlar birbirleri ile olan sözleşmeleri çok kolay bozmaktalar. Çıkarlar söz konusu olduğunda işler değişmektedir. Ama Allah’a (c.c.) tövbe ile yönelen bir kul buna yürekten bir yolla, yani içten katıldığı için daha bir sadık olmaktadır. Böyle içten, kesin dönüşe tövbe-i nasuh denir. Zaten gerçek tövbe de ancak böyle mertçe yapılır. Tövbenin temeli yapılan günaha kalp ile derin bir pişmanlık duymaktır. Nitekim peygamberimiz (s.a.s) de tövbeyi bir hadis-i şerifinde “günahlara pişmanlık” olarak tanımlamıştır. Tövbemizi bozsak bile yenileyebiliriz. Tövbe etmenin bir sayısı, sınırı yoktur.
Kuran'da belirtilen güzeli kim izlemiş
Secde edip Allah'a imanı kim bellemiş
Yetim hakkı diyerek haramı kim yememiş
Kuran ise her şeyi açıklayıp söylemiş
ölüm gelmeden kurtarmalıyız biz imanı......Reyhan Altaş
TÜM YORUMLAR (33)