Groteskti ve kişisi iç alan, kişiden dışa doğrudur. Özne kişiden başlar. Korunan bencil oluşla kişiden dış çevreye doğrudur. Dışta doğal bir çevre alanıyla, doğal çevrenin farklı yoğunluklu alan öbekleri vardır.
Üçüncü olarak dışta sosyolojik ve kolektif bir güç birliğinin, yüzeysel ve hacimli alan öbekleri vardır. Dıştaki alan kuvvet çizgileri de sosyolojik bir “totem noktada” birleşen ve sosyolojik bir noktada dışa doğru ve tekrar kişiye doğrudur.
Açlık gibi temel eğilimlerimiz içten dışa doğru yönelimle bir alan etkisiydi. Dıştaki elma ağacı, dışta kişi içseline doğru ve doğrudan tam da kişinin isteğine göre bir doğal alan etkisi öbeğiydi!
Unutmayın ki hayat en az dış dünya ilişkilerinden yalıtılmış enerji akışlı ve en az durumla eksik öznenin ben bilinciydi. Dış dünyanın yani elmanın tam da size göre olması bundandı. Özne ile elma gibi iki alan karşılaşması doğrudan bir girişimdi.
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
Yalnız kederli yalnızlığımızda sıralı sırasız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız