Tabu; bir mana gözü olma ve gözetimi yaptırımı ilkesidir. Gizlidekini bilip gören murakabe imleçtir. Bir de, somut halk alanın ve insan yaşamının her alanında, siyasetin kimi kulvar kısımlarında, teamül olan icrada; genelleşen ve özelleşen tabular vardır. Somut cezalarla aleni işlevli, ibretlik yaptırımlı bir sosyal yasal güçtür.
Totem; insan yaşamsallarının, sosyal ve toplumsal ilişkilerin, düşünce fikir ve bilgi olarak, biriktirilen kazanımlarıyla, insanın bireylik ego algısı olan kanı ve sanı birikimlerinin karışan bir yansımasıdır. Bu edimsel çekiciler giderek somutlanan cisimleşen suret totem algıların izafesine konumlanacaktı. Totem aidiyet adı, kimliği taşımalarında, totemlerin temsili biçim şekil ve suretleri, aidi insanın üzerinde amulet (muska) denen taşımalardı ki koruyuculuğu umulurdu. İlk isim ve belirlenim biçimi; totem tabu aidiyet ilişki, biçimleniş tanımlılıklarıdır.
Köleci düzende, daha da siyasileşen, biçimcileşen ve totemin artık ilah, ilahe, tanrılar vs. anlamına dönüşmüş biçiminde bu amuletleri taşımak; saçın başın belli kısımlarını ya da tümden tıraşı alametti. Yine alamet olarak elin, kolun, yüzün, alının damgalanması (alın yazısı) biçimindeki amulet taşımalara dönüşecekti. Yine aidiyet oluş yükümlülüğü sürmekle birlikte, sosyal aidiyet oluşlar, sınıfsal aidiyet oluşlara dönüşecekti. Totem aidileştirmesinin yerini, yepyeni yerelden bölgesele, sonrada genele egemenci, biçimci ilahlar yer alacaktı.
Biçimciliği sınıflı toplumun sınıf konumuna göre kurban adak istemesidir. Kurban ve adağı olamayanın, zekât ve sadaka veremeyenin, tanrısı olmayacaktı. Amon-Ra gibi. Yada zekât sadaka istemeyen, yoksulları, dulları, öksüz ve kimsesizleri koruyup gözeten ilah olacaktı. Aton gibi. Nasıl Amon yoksul sınıfın tanrısı olamaz ise, Atonda kurban adak sunabilen zengin sınıfın rab bası olamazdı. Yada ulusun kendi bireylerine acıyıp merhamet eden, kendi içinde yardımlaşmayı öngören (Elohim) anlayışlı bir ilahla, kendi ulusunun dışındaki ulusları kendi yararına kıyıma uğratan, mal ve mülkünü müsadere eden; arzı mevut ülküsü ile bir totem tabu meşrulaşma (Yehova) tanrı anlayışları, zaman ve zeminde süreçle oluşacaktı.
Bir aşk kadar zehirli,bir orospu kadar güzel.
Zina yatakları kadar akıcı,terkedilişler kadar hüzünlü.
Sabah serinlikleri; yeni bir aşkın haberlerini getiren
eski yunan ilahelerinin bağbozumu rengi solukları kadar ürpertici.
Öğlen güneşleri; üzüm salkımları kadar sıcak.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DOĞRU TOTEM VE TABU TANIMLARININ DEĞİŞİME UĞRADIĞINI GÖRÜYORUZ. BAKALIM BUNDAN SONRAKİ ÖLÜMLERDE NELER OLACAK. TEBRİK VE TAM PUANLA SELAMLER HOCAM.
Bu şiir ile ilgili 1 tane yorum bulunmakta