9]Birey yaşamca, toplumsal üretimde bulamadığı geniş rahatlığı, halk sal yaşamla sağlıyordu. Böylece kişilerin yaşamı iki tür belirip, ilişkileniyordu. Toplum içi yaşamlı kişilerle, halk içi yaşamlı kişilerdiler. Halk içi yaşamlı kişiler, çoğu zaman ve hepten; bulanık özneliklerini ve bulanık öznelce tutumlarını, topluma gerektirme yapıyordular. Halksa yaşamla, toplumsal yaşamı, karıştırıyor kaos çıkarıyordular.
İnsanların toplumdaki üretimi; alet ve hüner yoğunlukludur. İnsanların, İnsan-doğa ve insan-insan ilişkileri ki bunların tümü de üretim ilişkisidir iyice belirip, birbiriyle karşılıklı bağımlı kılındı. Toplumlar belli bir üretiş biçimi ile yol almaya başladı. Belirlemelerim, halkın topluma dek bağımlı olan yanını ortaya koydu.
Toplumun üretmeyen kesimi yoktu. Üreten emekler girişmesi toplumu ortaya çıkarmıştı. Oysa halkın üretmeyen kesimleri de vardı. Toplum halka ve halk yaşamına temel olmuştu. Toplum hem kendindeki nedenlerle, hem toplumsal üretimdeki nedenlerle, halkı ve halksak yaşamı su yüzüne çıkardı.
Bu gibiden su yüzüne çıkan bazı sorunlar şunlardı. 1-Birey, toplumun içine üretim yapmağa gider iken, çocuğunu, eşini, yaşlısını, güçsüzünü eş deyişle; özel yaşam ilişkisini ve sosyal çevresini (insan-insan ilişkisini) üretim alanına, yani toplumuna götüremezdi. İnsanlar özel mülkiyet kavramı ile eşine, çocuklarına sahip olmuştu, sorumluluklar ferdi eşmişti. Yeni durum ebeveyn sahibe etliğini ortaya çıkartmıştı. Yapısal ortaklaşa olan kimi sağlayıştı sorumluluklar, şimdi kişi aile boyutuyla ferdi eşmişti.
Bir aşk kadar zehirli,bir orospu kadar güzel.
Zina yatakları kadar akıcı,terkedilişler kadar hüzünlü.
Sabah serinlikleri; yeni bir aşkın haberlerini getiren
eski yunan ilahelerinin bağbozumu rengi solukları kadar ürpertici.
Öğlen güneşleri; üzüm salkımları kadar sıcak.
Demokrasi karşılıklı belirlenim ilkesi ile özgürleştiren eğemenleştiren bir olgulamadır.
GÜVENİLİR ADIMLARLA YÜRÜYEN BİR KALEM. TEBRİKLERİMİ SUNUYORUM.
Bu şiir ile ilgili 1 tane yorum bulunmakta