Ey saçları “alagorsan” kesik hanım kız!
Gülme öyle bana bakıp sen arsız arsız!
Bacağımla alay etme pek topal diye.
Bir sorsana o topallık bana nereden hediye ?
Sen Şişli’de dans ederken her gece gündüz,
ben hiç böylesini görmemiştim
vurdun kanıma girdin itirazım var
sımsıcak bir merhaba diyecektim
başımı usulca dizine koyacaktım
dört gün dört gece susacaktım
yağmur sönecekti yanacaktı
Devamını Oku
vurdun kanıma girdin itirazım var
sımsıcak bir merhaba diyecektim
başımı usulca dizine koyacaktım
dört gün dört gece susacaktım
yağmur sönecekti yanacaktı




Hikayesi nedir
Bu şiiri ilk okuduğumda Atsız'ı yargılamıştım hikayesini öğrendikten sonra beni derinden etkiledi. Vaktiyle bir Atsız varmış, Varolsun!
Hikayesi nedir
Gerçekten de mükemmel bir şiir. Her kelimesinde bir anlam bir duygu barındırıyor fakat şunu bir kadın olarak söylemeliyim ki her kadın etrafta dans edip oynamıyor pekâlâ bu kötü ve yan bakılasıca bir şey değil ama bu unutulmamalı ki kadınlar da asker olabilir. Böyle biri olarak fark ettim ki Atsız'ın şiirlerinde sıkça feministlik barındırıyor hep bir kadını aşağı çekecek cümleler bulunuyor. Rahatsız edici bir şey. Bu benim naçizane fikrim. Sizler ne düşünürsünüz bilemem. Fakat şiire tümüyle baktığımızda olağanüstü bir ahenk barınıyor. Böyle şiirleri ancak Atsız yazabilir. Vaktiyle bir Atsız varmış. Varolsun!
Alagorsan değil ALAGARSON
Atsız Atmanın Kurtuluş savaşı döneminde yazmış olduğu bir şiir
Atsız Ata’nın en sevdiğim ve hikayesini okuduktan sonra duygulandığım şiiridir. Bu da naçizane seslendirmem;
vay kız vay
topala bunu nasıl yaptın:)
+Şiirin neden yazıldığını anlatan hikayesini de mutlaka okumalısınız
Atsızı okuyunca Atsızı anlamış olmazsınız. Atsız olursunuz. Her Türkçü Atsızın bütün kitaplarını okumalıdır.
Turancılık akımını benimseyen şairimizin ayrıca aşk şiirleri de müthiş hepsini okumanızı öneririm..
Bu şiir ile ilgili 17 tane yorum bulunmakta