Bir varmış bir yokmuş
Tontoloji isminde mutfak varmış
İnsanlar kendilerince
Ekşi tatlı tuzlu
Sulu kuru
Sıcak soğuk
Yemek pasta börek salata yapar
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Devamını Oku
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Bir varmış bir yokmuş
Tontoloji isminde mutfak varmış
İnsanlar kendilerince
Ekşi tatlı tuzlu
Sulu kuru
Sıcak soğuk
Yemek pasta börek salata yapar
Tontoloji mutfağına sunarmış
Ruhu acıkan canı sıkılan işten daralan
Ara sıra tontolojiye uğrar
Sevdiklerinden tadarmış
Tatlıyı seven, gitmezmiş acıya
Acıya seven yaklaşmazmış tatlıya
Bu zevk meselesi, aşçıların kişisel tercihi
Her aşçının ayrı hüneri, farklı beğeneni
Binlerce aşçının içinde elbet şefi üst rütbeli
Onun haddi yemeklerin eksiği gediği
Notu en iyi baş aşçılar vermeli
Tabii ki aşçı adayları ürünleri
Usta aşçıların beğenisine açık mutfağa getirmeli
Son zamanlarda aşçı adaylarından bazıları
Yaptıkları mamaları açık mutfağa sunmaz olmuş
Sunsa da yetmemiş
Özel mutfaklarda ağızlara tıkar olmuş
Hep te sormuş
DOSTLAR YAPTIĞIM YEMEK NASIL OLMUŞ
Ahçı adayı Aynur der ki
Usta değilim
Henüz iyi yemek yapmayı öğrenemedim
İkide bir zorla sunmayın yaptıklarınızı
Kaçırdınız tontolojinin tadını
Ekşi tuzlu tatlı acı karıştı
Emeklerinize yazık
Gönderdiklerinizi tatmadan atarım
Derhal yasaklılar listeme alırım
:::::::::::::::::::::::::::::::
Sizin de çok yakinen bildiğiniz ve aşina olduğunuz gibi, şair ufkumuzun vazgeçilmez mefkuresi ve başımızın savdası olan şiirin bir iç yapısının yanında bir de o iç yapıyı belirli bir şekle ve kalıba sokan dış yapısı vardır.
Şiirin iç yapısı, şairinin duygularının şekillendiği, iç dünyasının dış dünyaya tezahür ettiği ve dizelerle vücut bulduğu engin kelimeler hazinesidir.
İşte bu engin kelimeler hazinesi dış yapısı ile beraber bir şekle girip kemale ererek, mısralarda, dörtlüklerde kısacası şiirin kendisinde arz-ı endam eder yani o şiir güzeli görücüye çıkar.
Şiir mefhumuna giden bu yolda yürürken şiir güzelini okuyan ve onunla hemhal olan her bireyin onu farklı cihetlerle değerlendirdiğini, tabiri caizse '' keseri hep kendine doğru yonttuğunu '' müşahede ederiz. Bu da kanaatimce doğru bir vakadır. Çünkü okuyucu az çok kendini o dizelerde bulur, diğer bir deyişle kendini okumuş olur. Nasıl ki şiir içeriğinin idrak edilmesi her okuyana göre değişiklik arz ediyorsa, bu şiirlerin banileri şairler için de şiir mefhumunun tariflerinin değişiklik göstermesi yani farklı şiir tariflerinin olması bana göre gayet normaldir.
Size izlediğiniz bu aydınlık şiir yolunda başarılarınızın devamını dilerken, o güzel gönlünüzün derinliklerinden gelen enfes duygularla nice güzel eserlerin altına imzanızı atmanızı can-ı gönülden temenni ederim.
En kalbî selam ve hürmetlerimle...
.
girdim baktım mutfağa yeğenim ne yapmış belki ruhumuzu doyururuz dedik ama aha bu akşamda aç kaldık iyimi:) çok haklısın yeğenim hemde çok haklı çünkü bende biliyorumki mesaj yoluyla gelen şiirler mesajda okunmuşsa yayınladığında okunmamakta birde senin gibilerin mutfağına atılmışsa hiç okunmamakta belkide hiç bir okuyucuya ulaşmadan raflardaki yerini almaktadır halbuki sevgili şairler şiirlerimizi paylaşmak için yayınlarız böyle davranıldığında yayınladığımız şiirin paylaşılmasını engellemiş olmuyormuyuz lütfen şiirleriniz hiç bir okuyucuya ulaşmadan raflara kaldırılmasın sarfedilen emek boşa gitmesin daha duyarlı olalım şiirlerimizi okumak isteyen dostlarımız hem kendi sayfalarımızdan hem de yeni yayınlanan şiirler bölümünden görerek okuyorlar böyle bir konuyu gündeme getirdiğin için kutlarım yeğenim selamlar
Emmin:)
:))Haklısın ahçı...
Bu şiir ile ilgili 3 tane yorum bulunmakta