_ saymadım
kendimi zindanlarda hayal ederken kaç sırt yarası vardır
incir çekirdeğine sığmayan çıkarlar uğruna
bu favissa bedende
yine de bir kahve söyledim çay bardağında
_ normaldir
benden başka kimse umursamayabilir
o gözü bağlı terazi burcu kadını
gönül isterdi ki böyle bitmesin
kuş toplamasın ihanetler şiirlerime
şimdi heveslerimin göç zamanı
_ adalet
zamanı geçmiş tanrıların resimleri gibi
dile kolay denilen yerlerinde
hayatın içinden çıkıp
dibi tutmuş sevdaların yanık arabesklerindeyken
insanlık
bizimde çocuklar gibi sevinmeye hakkımız yok mu
_ nereye
dalganın kumsalı öptüğü yerlerde
iç çamaşırlarını çıkarıp kötülüklerin
tüm berraklığıyla maviliklere gönderirken
neredeyse aydınlık ufuklara erişmişken hayallerimde
Enver Levent Batur
Kayıt Tarihi : 19.6.2017 13:07:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Themis, kelime anlamıyla “koymak, yerleştirmek, oturtmak” demektir. "Gelenek-örf” anlamında da kullanılmış ve themis kavramı, insanlar tarafından öğrenilmiş olan hüküm, emir veya kurallara kademeli olarak uygulanmıştır. Themis, Adalet ve Düzeni temsil eder. Yasa demektir. Düzeni o ve onun tarafından belirlenen kurallar korur. Yasalar; geçici değil, evrensel ve ölümsüz yasalardır ve her yerde, her zaman vardır. Kadın ve bakire oluşu bağımsızlığını, gözlerinin bağlı olması ise tarafsızlığını simgeler. Adalet dağıttığı kimseleri görmesin, taraflı davranmasın diye bağlanmıştır gözleri. Elindeki terazi adaleti ve bunun dengeli şekilde dağıtılmasını, diğer elindeki kılıç ise adaletin keskinliğini simgelemektedir. Themis heykeli Yargıtay'ın bulvara bakan kapısında görülebilir.
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!