tarihseli Köle Ve İmanı 3 Şiiri - Yorumlar

Bayram Kaya
2924

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

Burada köleci imanla ön ittifaklı imanın farkını iyi görmek gerekir. Ortaklaş olan ön ittifaklı imanla ve yine ortak irade meşruiyetliği olan kararlarını tartışarak alan ön ittifaklı imanla; ortaklaşa olmayan iradenin, malı mülkü keyfine göre dağıtır iken tartışılmaz tek irade olması; köleci imanın özüydü.

Köleci imanın karşısındaki malı mülkü ve rızkı keyfine göre dağıtılmasındaki kararları tartışılmaz olan iradenin insanların köleci imana bait etmeleri karşısında atıl kalması, iradenin tartışılması olmuştu. Köleci iman sahipleri, ortaklaşmama içinde sentez oluyordu. Yine grup ittifakı olanla; ön ittifak imalatı olan kişilerin ilahi imanıyla; köle kılınmakla biatle olanların, süreç içi yansımalarını; iyi analiz edip, iyi fark etmek gerekiyordu.

Şeytan gruplar ister ön ittifak içinde gözetimli tutulmakla olsunlar. İsterse mühlet verilen gruplardan olsun. İsterse ön ittifaklı grubu içinde dışarı sürülen totem gruplardan olsunlar; süreç şeytan grupları da kendi içinde özel mal mülk edinmeli zamanın ve zeminin düzlemi içine getirmişti.

Böyle olunca şeytan grubun içinde de özel mülkiyete karşı çıkmayan imanlı şeytanlar vardı. İmanlı şeytanlar da, rızkların eşitsiz dağıldığına inandırılıyorlardı. Mamon’du irade kişilerdeki emek sarflarını görmeyip; malı mülkü eşitsiz dağıtmasıyla kimi kişilere maldan mülkten hiç vermemişti. Bu nedenle şeytan gruplardan da mamon tarafından mülkten yoksun kılındıklarına inanıp iman edenleri vardı.

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta