Tanrı Demek Günah mı? Şiiri - Yorumlar

Mehmet Demir Atmalı
216

ŞİİR


4

TAKİPÇİ

TANRI DEMEK GÜNAH MIDIR?
_Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşundan bu yana, Cumhuriyetin adının Türk olmasına, Dilinin Türkçe olmasına tahammül edemeyen Arap ve Pers Milliyetçisi yerli işbirlikçiler, Türk’e ait olan her şeye saldırmaktadırlar. Hem de bu konulara DİNİ BİRER KILIF bularak, zihinleri bulandırmaya devam ediyorlar. Durmadan TANRI ve TÜRK kelimelerine saldırarak teselli buluyorlar. Gençlere, TÜRKÜM demenin, TANRI demenin günah ve ırkçılık olduğunu telkin etmektedirler. Ama bir Arap’ın “Kavmi Necip” demesi günah olmuyor. Kendileri açıktan Türk Düşmanlığı yapacak cesareti kendilerinde bulamadıkları için, DİNİ gerekçelerin arkasına saklanarak zehrini kusmakta, saf Müslüman olan Türk insanının kafasını karıştırarak Türk düşmanlıklarını sürdürmektedirler. Bir zamanlar Hekim oğlu İsmail Zaman Gazetesinde, Ali Güler de Türkiye Gazetesinde “TANRI Demek Günahtır. Yerine mutlaka ALLAH denilmelidir” diyorlardı. Biz ALLAH Lafzına kesinlikle karşı değiliz. Ali Güler’e bir cevap yazdım, muğlâk bir cevap verdi bana. Mektubu dosyamdadır. İkisi de olabilir diyordu. Ayrıca bu konuda sık sık fetva vermeye kalkışanlar çoğunluktadır. Bunların Arapça bilgileri de yeterli değildir aslında. Buna rağmen yutturmaya devam ediyorlar. Bu duruma göre, Türk Diyarında Türk'e ve Türkçe'ye üstü örtülü bir baskı görüyoruz.
_Türkler İslamiyet’ten öce de Tanrı’yı, Kur’an-ı Kerimin tarif ettiği gibi tarif ediyorlardı. Tarihçiler “Türklerin Tek Tanrılı Dine inandıklarını” yazıyorlar, hem de “Yer Tanrı ve Gök Tanrı” dan söz ediyorlar. Burada bir çelişki göze çarpmaktadır. İki Tanrı ortaya çıkmış oluyor. Hani Türkler “Tek Tanrıya İnanıyorlardı? ” Kitabelerimizin yanlış tercümesinden dolayı, iki Tanrı varmış gibi anlaşılmıştır. Aslında doğrusu şudur: “YER+İN-GÖĞ+ÜN TANRISI” olmalıdır. Aslında Türkler de “Yer Tanrı-Gök Tanrı” derken, Tek Tanrıyı kastediyorlardı.
_Yani Türk Kavmine gönderilen ve Hanif Dinini yayan OĞUZHAN Peygamber(Zülkarneyn) in, bundan 5400 yıl önce TANRIYI tarif şekli daha sonra Kur’an-ı Kerimde; “Yerin ve Göğün Rabbı” olarak yerini almıştır. Türklerin eski dini “Şamanizm-Hanif Dini ve İslam Benzerliğini” dikkate alırsak, Türklerin İslam’dan önce de MÜ’MİN olduklarını anlarız. Kitabede “Men Tengri(Tengır) Teğin Bilge Kağan” diye başlayan cümle de; “Ben Tanrının yaratmış olduğu Bilge kağan” manası zamanla yanlış tercümenin azizliğine uğramış, “Ben Tanrı Bilge Kağan” şeklinde bize ulaşmış ve Bilge Kağan Kâfir gibi gösterilmiştir. Bütün bu oyunlar Türk’ün üzerinde oynanmış ve bu oyun devam etmektedir. TEN; Uygurca ve Gumançca’da yalnız, eşi bulunmayan manalarına gelir. Türkçede de TENHA kelimesi, yalnızlık, sakinlik; TANE TANE kelimesi TEK manalarına kullanılır. GIR ise, Kaşgarlı’nın Divanında ve Gumançca’da Büyük manasına gelir. TENGIR kökünden gelen TANRI kelimesinin TANYERİ ile bir ilgisi yoktur. TENGRİ veya TENGIR; “Eşi, benzeri bulunmayan büyük” ifadesi, “Allahu Ekber” ile yakın manaya gelir. Bu mana da, İslam Akaidine ters düşmemektedir. Bazıları Arapçanın Allah’ın dili olduğunu savunmaktadırlar. Cenab-ı Allah; “Kur’anın Arap toplumunca kolayca anlaşılması için Arapça gönderildiğini” açıklamaktadır. Hâlbuki bütün diller Allah’ın yaratmış olduğu dillerdir. Allah bütün dilleri anlar. Çünkü bize “Şah damarımızdan yakındır-Kalpleri bilendir.” Errum Süresi 22. ayette; “Dillerinizin ve Renklerinizin ayrı olması Allah’ın Ayetlerindendir.” Buyurmaktadır. Ayet demek; “Allah’ın varlığını ispatlayan deliller “ demektir. Öyle ise Türkçe de; “Allahın yaratmış olduğu dillerden olup, onun varlığının, kudretinin delillerindendir diyebiliriz. Yani Hiç kimse kendi diline KUTSALLIK addetmesin. Bütün diller kutsaldır.
_ALLAH lafzı veya kelimesi, İbranice ALOHA kökünden gelmektedir. ALLAH-U ile İLAH-U aynı kökten gelmektedir. Arapçada A veya ELİF harfi, İzafet yani Fazlalık harfidir. A veya ELİF harfini okumadığımızda LEHU kalır. LEHU derken ALLAH denmiş gibi olur. Ayrıca yine Arapça HU Zamiri vardır. Türkçesi “O” demektir. Yani Arapça Allah’a “O” deme yetkiniz de vardır. Zikir ederken; “HU, HU veya HU ALLAH” deriz. Burada “Ameller niyete göredir” ayetine göre, HU, LEHU, İLAHU da ALLAH yerine kullanılır ve hiçbir Arap da buna günahtır diye itiraz etmez. “La İLAHE İLLALLAH”; “ALLAH’ DAN başka İLAH (tapılacak) yoktur.” Manasına gelir. Yani bu ayette, ALLAH aynı zaman da İLAH da sayılmaktadır. Kısacası; Türkçedeki TANRI kelimesi, Arapçadaki İLAH kelimesinin karşılığıdır. ALLAH’A, İLAH deme yetkimiz var ise, İLAH manasına ve niyetine TANRI deme yetkimiz de vardır. Bunun hiçbir günahı da yoktur. Ayrıca İslam’dan önce de “AbdULLAH” ismine rastlamaktayız ve Allah İsminin İslam la başlamadığını anlıyoruz. Bizim Arapçı, Persçi Âlimler hala fetvalarını Mısır ve Suudi Vahhabilerinden veya İran Mollalarından almaktadırlar.
_Bazı deyim veya kelimelere farklı anlamlar yüklenir. Başka dillerde o kelimenin karşılığını bulsanız dahi, toplum olarak o kelimeye yüklemiş olduğunuz anlamı, başka dildeki o kelimeye yükleyemezsiniz. Milletimizin anlamak istediği manayı vermez ve o çağrışımı yapamazsınız. Türklerde TANRI MİSAFİRİ diye bir deyim vardır. Bu deyimin yerine ALLAH MİSAFİRİ demiş olsak dahi, TANRI MİSAFİRİ deyimine yüklemiş olduğumuz asıl manayı vermediğini görürüz. Bu nedenle kültürümüze girmiş olan TANRI MİSAFİRİ deyimine yüklemiş olduğumuz mana ile oynamayalım, o bize ait olarak kalsın. Öyle ise TANRI kelimesinden vazgeçersek, TANRI MİSAFİRİ deyiminden de vazgeçmiş oluruz. Bu oyuna gelmeyelim. TANRI MİSAFİRİNİ ağırlamaya devam edelim.
_Bendeniz İmam Hatip Kökenliyim. Allah kelimesine ve 99 ismine karşı olmam mümkün değildir. Allah'ın güzel isimleri arasında Tanrı kelimesi varmıdır diyenler vardır. Allah'ın 99 ismi olan Esmaül Hüsna'nın tamamı Kur'an-ı Kerim'de Arapça olarak geçmektedir. Arapça olan bu 99 isme itirazımız yoktur. Dileyen Arapça olan bu 99 isimden biri ile Allah'ı zikredebilir, buna bir engel yoktur. Ancak Türkçe olarak Allah'ı anmak istediğimizde Tanrı diyebiliriz, bun da da bir mahzur yoktur. Bu nedenle Tanrı kelmesi Türkçe bir kelime olduğu için, elbetteki onu 99 arapça ismin arasında bulamayız. Bu ince noktayı ayırt etmemiz lazım. İsteyen Dilediği dilde Allah'ı anmalıdır. Türkçe Tanrı kelmesi de yasaklanmamalıdır. Arapça konuşmayı tercih edersek Allah demeliyiz, Türkçe konuşmayı tercih edersek, Tanrı diyebilmeliyiz. Bunda bir sınırlama olmamalıdır bence.

Tamamını Oku
  • Tahir Mutlu
    Tahir Mutlu 10.12.2010 - 23:39

    Emeğine gönlüne sağlık... Avrupada yaşayan bir TÜRK olan kimliğimi tamamlayan inancımı zaman zaman anlatmaya çalştığımda çelişkilerle karşılaşıyordum. İslam terbiyesiyle yetişmiş olmaktan mutlu ve gururluyum...Bilinçsiz yaşamanın verdiği huzursuzluğu bilgi ve yeteneğinizle açık bir dille izzah ve ikna ederek biraz olsun huzursuzluğumu giderdiniz...Ben bu bilgileri kimlik ve kişiliğini unutmaya yüz tutmuş gurbetçi Türklerle paylaşıyorum... İyiki varsınız.

    Cevap Yaz
  • Mehmet Demir Atmalı
    Mehmet Demir Atmalı 04.08.2009 - 11:23

    Adını açıklamadan, siteye şiir girmeden, özgeçmişini gizleyen beyefendi! dostmusun düşman mısı, adını bir açıkla lütfen. Mafiacılık mı oynuyoruz ki adınızı gizliyorsunuz? 'Tanrı Demek Günah mıdır? ' adlı makaleme yorum bırakmışsınız. Ben eleştirilere açık bir insanım. Ancak kişinin kültür seviyesi ya sorduğu sorudan, ya da yaptığı yorumdan anlaşılır. Sizin yorumunuz da kültür seviyenizi ele veriyor. Beyefendi, makaleyi dikkatli okursanız ben 'Allah' lafzını yasaklamıyorum. Haşa buna da yetkim yoktur. Ben İmam Hatip mezunuyum ve iki kızım da İmam Hatip mezunu. Benim Allah lafzına bir itirazım olamaz. Ancak Arap ülkelerine yakın bir bölgede yaşamayan başka bir ülkede doğan bir insan Arapça bilmiyorsa ve müslüman ise Allah'ı kendi dili ile söylemelidir, bir günahı yoktur dedim. Türklerin de kendi dili ile 'Tanrı' demelerinde ne mahzur vardır? Yunus Allah dememiş, yerine 'Çalap' demiş, yani Yunus günahkar mı oldu dersiniz? Makaleyi bir daha okumanızı tavsiye ederim.

    Cevap Yaz
  • Gürhan Özcan
    Gürhan Özcan 02.08.2009 - 19:24

    bu yazıyı kaldır keendin allahı nasıl çagırırsan çagır ister put de ister öküze verdiklr tanrı ismiyle çagır.
    senin isminde insan olsun ozaman hatta düşünen hayvan olsun benım rabbim yuce allahım tanrı dedıklerı şeylarden pek yücedir. yere göğe sığmaz. tana da sıgmaz. bınbır anlamı olan allah ısmını ıptal edersen sana cennetten “ben sana demıştım dımı “dıye seslenirim. türklük uğruna bir kelimesi degışecek dıye allahın adını degıştırdınız. Ama ameriknın bütün kelimelerini aldınız. Türkçe diye bişey kalmadı. Türkçe eski türkçe oldu. Şimdi amerikan modası var. God diyelim daha iyi.boyle türklük olmaz türklük böyleyse ben türk değilim türklüğü Allahtan büyük gören aşagılık zihniyetler.

    Cevap Yaz
  • Hakan Bottan
    Hakan Bottan 05.12.2007 - 23:04

    ben yanlızca musluman olan bı ınsanın tanrı kelımesını kullanmasını yanlıs ve sakıncalı buluyorum imanı zedelenir allah korusun

    Cevap Yaz
  • Abdulhadi Bay
    Abdulhadi Bay 29.06.2007 - 23:34

    Diline sağlık hemşerim.Görüşünüzü aynen paylaşıyorum.Türkçedeki TANRI kelimesine karşı olanlar,ingilizce,fransızca,v.s dillerindeki Allah kelimesinin karşılığı olan kelimelere de aynı şekilde karşılar mı? Sanmıyorum.Çünkü bu kişilerin asıl niyetleri Türk'e karşı olmaktır.Gerisi boş hanek(söz) .Sizi kutluyorum.Allah razı olsun

    Cevap Yaz
  • Yasin Vasat
    Yasin Vasat 27.05.2007 - 22:41

    -Diyelim ki Türk milletine x,y,z adında her hangi bir peygamber gelmiş olsun..Bunu bilmenin ne önemi olacak ki...hz Muhammed evrensel bir peygamberdir ve kendisinden önceki bütün peygamberlerin hükmünün(şeriatlerinin) kaldırılışına sebeptir...Türklere gönderilmiş peygamberin uzun vadede şöyle bir getirisi olabilir:İşte o kişide peygamberdir o halde onunla hz muhammed arasında bir fark yoktur,o halde şamanizm de hak dindir,o halde ey türkler gelin şamanist olalım diye çağrı da bulunabilirsiniz,siz bunu yapmasanızda başkaları mutlaka yapacaktır..herşey adım adım gelişir...yaptıklarınızın milletinizin başına uzun vadede neler getireceğini de hesaplamalısınız....
    -Türk milleti elbetteki islama hizmet etmiş ve bu hizmetin karşılığı olarak dünyayı yönetme şerefine kavuşmuş yüce bir millettir...Buna sanırım kimsenin itirazı olamaz...Maide suresi 54. ayeti kimi İranlılarda tıpkı sizin gibi kendileri için yorumlamaktadırlar..İnsanların dini terk ettikleri bir çağda kendilerinin sahiplendiğini ve bu ayetin kendilerini işaret ettiğini söylerek İranın rejimini,duruşunu,müslümanlar içinde meşrulaştırma,sağlamlaştırma çabası içindedirler...Kurdukları örgütede Maide 54-55 in devamı olan Maide 56 daki ayette geçen Hizbullah adını vermişlerdir...
    Benim doğru bulmadığım şey şudur;Kişilerin,grupların veya milletlerin kendilerini ayetler desteğinde kutsallaştırma gayretleridir...Bu çok yanlış bir yaklaşımdır....Herkes ortaya koyduğu güzelliklerle var olma gayretinde olmalıdır....
    -Said Nursi'ye sigara konusunda fetva vermesi istendiğinde;benden önceki birçok alim içmiştir,ben onların hepsini günahkar ilan edecek kadar cesur değilim,demiştir...

    Cevap Yaz
  • Mehmet Demir Atmalı
    Mehmet Demir Atmalı 27.05.2007 - 18:36

    _Sayın Yasin kardeşim, ilgi ve eleştirileriniz için teşekkür ederim. Oğuzhanın Peygamberliği konusunda 'Türke Gönderilen Peygamber' adlı makalemi okursanız, orada kesin olmamakla birlikte, Tarihçilerin Oğuzhanın, Zülkarneyn ile aynı kişi olduğu görüşünü savunduklarını söylüyorum. Yüzdeyüz Zülkarneynin Peygamber olup olmadığı bilinmemektedir. Bu konuda haklısınız. Ancak Türk Kavmine gönderilen Peygamberin kim olduğunu bana söylermisiniz? Söyleyemezsiniz, Çünkü Arap alimleri bunu hep gizlediler ve Peygamberimizin adı belli değil. Zülkarneyn olabilir diyoruz, onu da tartışılır konuma getirdiler. 'Her kavme bir peygamber gönderdik' ayetine dayanarak, Türk kavmine gönderilen Peygamberi öğrenmek bizim de hakkımız. Ama bu ayetten, Türklere de bir peygamber gönerildiğini anlıyoruz. Ancak ortada Peygamberin adı yok ve bilinmiyor. Burada bir oyunla karşıkarşıyayız, bu oyuna dikkatinizi çekmek istedim. Asıl amacım ideolojimi haklı çıkarmak değildir.
    _Gelelim Maide Süresinin Türklerden söz etmesine. Ben Said-i Nursi'nin bir yazısında okumuştum: 'Ben bu ayeti(maide 54) okuduğumda, vallahi bu ayet Türklere işaret ediyor dedim' diyordu. Ben de aynı kanaati taşıyorum. Çünkü Ayetin Nazil olduğu dönemde Araplar İslam Dinine inanıyordu. Öyle ise ayetteki ; 'Her kim ki Dininden dönerse... ' uyarısı o günkü Araplara olmuş olur. '... Allah öyle bir kavmi getirir ki.....' diye tarif ettiği kavim ise kim olabilir sizce? Bu gün bu ayeti daha rahatlıkla tefsir edebiliyoruz ki, Araplardan sonra İslamın bayraktarlığını Türkler yaptığına göre, o gün kast edilen kavmin Türkler olduğunu 1500 yıl sonra anlıyoruz. Bunu anlayabilmek için Allah ile konuşmaya gerek yok sanırım. Biraz kafayı çalıştırmak yeterlidir.
    _Gelelim Sigaranın haram oluşuna. 'Sigara Kesinlikle haramdır' makalemde genişçe izah etmişim. Ama yine de anlayamamışsınız. Bir cümle ile yine değineyim. İsraf Ayetini kabul ediyorsanız ve Sigaranın da bir israf olduğunu da kabul ediyorsanız, sigaranın da kesinlikle haram olduğunu da kabul edersiniz. Selam ve sevgilerimle.

    Cevap Yaz
  • Yasin Vasat
    Yasin Vasat 27.05.2007 - 17:45

    yazdıklarınıza,düşüncelerinize saygı duyuyorum ama birşeyi söylemeden gecemeyeceğim...
    1-Oguzhan ın peygamber oldugunu söylemişsiniz.
    2-maide 54 un Turkler hakkında nazil olduğunu söylemişsiniz..
    3-Sigaranın haram olduğunu söylemişsiniz...

    Bunları söyleyebilmeniz için Allah ile birebir görüşmüş olmanız lazım..Onun adına karar verme yetkiniz olamaz....Bu yazdıklarınızı ne Allah kitabında bildirmiştir ne de peygamberi böyle birşey söylemiştir..Kuran da isimleri zikredildiği halde peygamber olup olmadıkları belli olmayan kişiler varken sizin 5400 yıl once yaşamış birini oyle kolay bir şekilde peygamber ilan etmeniz tuhaf ve ciddiyetten uzak bir davranış..Siyasi düşüncenizi yüceltmek uğruna,.Siyasi düşüncelerinizin etkisinde kalarak dini yorumlamaya çalışmamalısınız..Bu çok büyük bir hatadır...


    Cevap Yaz
  • Cemil Yüksel
    Cemil Yüksel 26.05.2007 - 23:10

    Bir 'Türkçe' sevdalısı ve bunun eğitimini almış biri olarak söylediklerinize katılıyorum. Müslüman olmakla Arap-Fars milliyetçisi olmak apayrı şeyledir. Dil bir ulusun ortak duygu ve düşünce değeridir.Aynı yürekte titreşmek, aynı ülküde,eylemde birleşmektir.Kendi dilimle sevmeli, kendi dilimle düşünmeli kendi dilimle yaşamalıyım. Aksi olsa uluslar olarak var olmazdık.
    Saygılar sunuyorum....

    Cevap Yaz
  • Ercan Kurt
    Ercan Kurt 26.05.2007 - 22:52

    SAYGIDEĞER MEHMET BEY;

    YAZINIZI BAŞTAN SONA DİKKATLİCE OKUDUM...
    .
    TANIM TABİR TASVİR VE İZAH MULAHAZALARINIZIN PEŞİNE;MEVZUYU İSPATLA NİHAYETE ERDİREN BİR LÜGAT DİLİ İLE KONUYU BİTİRMİŞSİNİZ...
    .
    BİZİM DÜKKANDAN Bİ VESAİR'ZADE VARDIR...DER Kİ;

    99 İSMİ VAR ALLAH'IMIN
    TANRI İNAN 1 İ DEĞİL...
    İNADINA YAZIP DURMA;
    AHİRZAMAN ÜMMETİYİZ...
    .
    HAK SIZ MI DIR?...BİZCE HAK'LIDIR...
    .
    YAZDIKLARINIZDAKİ HAKLI KISIMLARI TABİR BABINDAN HAKLI BULDUK...

    İFADE ETMEK İÇİN TANRI KELAMI CAHİLE ALLAH'I DİYELİM Kİ HATIRLATTI,BİLDİ;BİLDİRTTİ;

    (AMA YA O CAHİL),ALLAH'ININ BİR ADI OLARAK BU KELAMI EZBERİNE ALDI VE GİZLİ-AÇIK (KASTİ YA DA BİLMEDEN)HER DAİM (RABBİNE KARŞI DA OLMAK ÜZERE DE DAHİL OLMAK ÜZERE) BUNU HER DAİM KULLANDI DİYELİM;

    KÖRÜ KÖRÜNE OLMAYAN BİR VAR'A,MUTLAK OLAN BİR YOK'LUĞA SÜRÜKLENMİŞ OLMAZ MI?...

    ELBET Kİ;HZ.ALLAH(C.C) NİYYETLERİ DE BİLENDİR...AMMA VE-LAKİN;O KULUNA SORMAYACAK MIDIR BU GEREKSİZ HALİ?...BİLİRSİNİZ;ZERRE-İ MİSGAL HALİ KELAMIDA KAPSAR....
    .
    EFENDİM;

    İMAN DENEN MUAMMA,

    ÖYLE DEMEKLE;TASVİRLE TABİRLE ELDE EDİLEMEYECEK BİR KELEPİR DE OLMADIĞINA GÖRE;

    AKL-I SELİM BİR İDRAKE SAHİP HER BİR MÜ'MİN;KENDİSİNİ YARATAN ALLAH-Ü TEALA'YA ELBET Kİ,BİZZAT KENDİSİNİN KENDİSİNE VERDİĞİ İSİMLERLE YAKARACAK,YAKLAŞACAK VE HİTAP EDECEKTİR...
    .
    DİL AYRI DİN AYRI KULVARLARDIR ÜSTADIM...VE HER ZAMAN İKİ KERE İKİ DÖRT ETMEZ...HELE HELE;TOPLANAN İKİLER BİRBİRİNE HİÇ Mİ HİÇ BENZEMİYORSA...
    .
    TARİH YAZMAK,TARİH OKUMAK;TARİH OLMAYI ENGELLEYEMEZ...BİLİRSİNİZ VE BİLİRİZ Kİ;HER ZAMAN HER KAVİMDE VE HER TOPLUMDA;YAKLAŞIMI DİNE YAKIN GİBİ DURSA DA DİNİ DEJENERE ETMEK İÇİN HER FIRSATI DEĞERLENDİREN FASIK TİPLER ZUHUR ETMİŞ;MUTLAKA BULUNMUŞTUR...EMİN OLUNUZ,TANRI KELAMINI SIRF BU MAHVİLDEN TUTUP ÇEKEN ÇEKİŞTİREN VE YERLEŞTİRMEK İSTEYENLERDE BİR HAYLİ BOLDUR...
    .
    DİNİMİZ BEYAN DİNİDİR...HERKES BEYANINDAN VE BEYANATINDAN MESULDÜR...

    BENİM RABBİM KENDİNİ TARİF ETMİŞTİR;İSMİ AZAM-I BESBELLİDİR...NE BİR EKLEME NE DE ÇIKARTIM BİZLERE UYMAZ;UYAMAZ;UYMAMALIDIR...

    TABİİ Kİ BEYANLARIMIZ BİZLERİ BAĞLAR...

    HÜKMÜ İSE HÜKMÜN SAHİBİ OLAN;

    HÂFID VE KÂHHAR OLAN HZ.MUZİLL

    MUAZENE-İ UKBADA MUHAKEME-İ KÜBRADA MUHAKKAK VERECEKTİR...
    .
    HAZRETİ ALLAH CELLE CELALÜH;HEPİMİZE AKIL FİKİR VE ZİKİR VERSİN İNŞAALLAH...
    .
    EFENDİM;SAYGILARIMIZI SUNARIZ...
    .
    VESSELAM
    .


    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 11 tane yorum bulunmakta