ucu güneş yanığı resme
susturamadığım yoksunluğumun Mavi'sini
rehin verdim çoktan
geç kaldığım anı
iki yanı keskin bıçak
bilmediğim kentlerin eksik kutsallığına
ve gece mezar sessizliği
Ben sana mecburum bilemezsin
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin
İçimi seninle ısıtıyorum.
Devamını Oku
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin
İçimi seninle ısıtıyorum.
Sayın EKİZ kutlarım.Saygılar
Şiir dili oldukça bakir, otantik ve yaratıcı. İmgeli örtük bir anlatım var. Bunlar takdire şayan. Ancak şiir sesi muhtemelen alt alta dize sonu kafiyelerin ya da kafiyemsi ses tekrarlarının sıklıkla gelmesi sebebiyle boğulmuş. Mesela;
“ve gece mezar sessizliği
dokunduğum ölülerden her biri
yüzümde acemi bir çizgi”
alt alta üç defa gelen “i” sesi ses olarak şiiri inkıtaya uğratmış gibi. Şiir dilindeki olumlu hava burada kendini derin bir sessizliğe bırakmış durumda. Dize tekniği iyi görünüyor ancak bazı dizeler daha farklı kurgulanabilir.
Şiirin girişi oldukça hoş.
“
ucu güneş yanığı bir resme
susturamadığım yoksunluğumun Mavi'sini”
Aday şiir içerisinde bazen birinci elden bazen ikinci elden yaratıcı söylemler geliştirmeye çalışmakta. İlk iki dize birinci elden yaratıcılığa örnek olabilir. “iki yanı keskin bıçak” dizesinde ise ikinci elden bir söyleyiş var. “intikam dolu hoyratlığıyla” dizesi ise oldukça rutin ve sıradan.
Kuşkusuz bir şiirde tüm dizelerin farklı, bakir, otantik ve yaratıcı olmasını beklemek mümkün değildir. Arada şiirin rahatlayacağı düz söylemlerde olmalıdır. Ancak bu düz söylemler bile sanat kaygısı taşımalıdır.
Şiirin finali anlam olarak değil ama söylem olarak daha yaratıcı olabilirdi.
Manaya bir şey demem. O şaire aittir. Benim anladığım ben de kalsın. Kurgu iyice. Kısaca okurken genelde hoş tatlar aldığımı itiraf etmeliyim.
Tebrikler ve başarılar.
Asım Yapıcı
çok farklı bir tarzınız var ve çok güzel...saygılar
Bu şiir ile ilgili 3 tane yorum bulunmakta