İki adım öne
İki adım geriye
Masmavi elleri sarılsın bedenimize
Ritim tutsun aşka
Yüreğimizdeki kelimeler
Uçsuz bucaksız sonsuzluğu adımlasın tango.
tozlu bir şemsiye durur
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Devamını Oku
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Sayfanın tam orta yerinde duruyor Tango.
Başlığı dikkatimi çekiyor ilkin.Okuyorum dizeleri ve adıyla örtüşüyor mu diye düşünüyorum.Oysa yan yana gelen harfler;yan yana gele sözcükler ve onların üst üste istiflenişiyle kocaman bir yığına dönüşen şiir öylesine hareketsiz/devinimsiz duruyor.
Tango,dansların içinde ritmiyle,figürleriyle en hızlı olanlarından…
İşte bu bilinirlik durumunda şiirin üstünü örten harflerin perdesini kaldırıyorum ve tangoyu seyre dalıyorum.
Tangoya tutuşmak için birbiriyle kenetlenen figürlerin hiç birine;ne erkeğe ne de kadına ayrı ayrı bakıp yoruma kalkışmıyorum.
Beni ilgilendirmiyor hangisinin rolünün hakkını tam olarak vermekte olduğu!
Tutunuş olayında usum düşüncem…
Şiirde ‘özel’ görünen bu birlikteliğin % 100 ‘ünün gerçek olmasına karşın saltça iki insan gerçekliği olmadığı da kesin.
Bu gerçeğin içinde ,yaşamda rollerini oynamakta olan,oynayıp da giden herkes var.
Ben varım,sizler varsınız.Şairin kendisi var;Şair’in düşleyerek ortaya çıkardığı kimlikler var…
Ve Tango, bu insanların birebir yaşamlarından yansıyan görünürlükler.
Yani bu şiirde müziğin ritmine ayak uydurarak bedenlerini birleştirenden birinin karşı cinse
‘’
İki adım öne
İki adım geriye
Masmavi elleri sarılsın bedenimize’’
Yönelik istemiyle başlayan ritüel de gerçek,bu gerçeklerin anımsattıkları yaşanmışlıkları da gerçek!
Bu dehşet tablolarının kahramanlarına‘’Uçsuz bucaksız sonsuzluğu adımlarken’’ tanıklık edebilir miydik yoksa?
Şiirin sunuluşu sırasında anlatıma sıcaklığın katılıyor oluşu sanıyorum bir ifşa etme niyetinden öte ,baştan sona temposu hiç düşmeyen ritimlerin görüntülenmesi ereğinden kaynaklanıyor.
‘’
Bir kadının
Etek uçlarında gülümsüyor ateş
Asi bir müzik
Gecenin sevişen notalarıyla
Hayaller kuruyor
Yıldız tutan elleri
Sabırsız öpüşleri
Anadan üryan soyarak
Zamanda sancılanıyor
Işıklar sönerken
Ezberlenen telaşlar
Gecede dilek tutuyor.’’
Bu tablolarda legal karmaşanın her türlüsünü görmek olası.Çünkü Şair şiirini bir kurmaca mantığıyla böyle var etmiyor;tam karşıtı ,sürmekte olan devingenliğin hararetini anlatmaya çalışıyor.
‘’
Tango sabırla tutuyor omzundan aşkı
Kasırgalar esiyor adımların arasında
İstanbul’u sevmek gibi her figür…’’
Çok rahat bir dil kullanımıyla ‘benzerlikleri’ ilişkilendiriyor İstanbul’la.
‘’
Anadan üryan soyarak
Zamanda sancılanıyor
Işıklar sönerken
Ezberlenen telaşlar
Gecede dilek tutuyor…’’ dizeleri, İstanbul’un iki yakasında yüzyıllardır çoğalmakta olan masum günahlar gibi yorumlanıyor.
Öyle olmasaydı :
‘’ Gel
Göğsüme batırdığın ayın şavkıyla
Nikâhsız gecelerin kayan yıldızlarıyla gel
Raksıma eşlik et
Yüreğine dolanan sevdamla
Birazdan tango bitecek
Birazdan söz yorulacak..’’
Sözcükleri bu davet için nasıl kullanılabilirdi?
Evet pistin orta yerinde kopuşlarıyla birbirlerinden ıraklaşarak köşelere doğru hızlanan karşıtlıklar olduğu kadar,sıkıca kenetlenmeye kurulu birbiri içine girmeye dönük çarpışmalar da var.
Birbirine yakışan böyle şeylerle salt tangonun mülkiyetindeki zamana endeksli bir kurulum yok orta yerde.
‘Çünkü’
Açıklaması finale sarkıtılan :
‘’ Çünkü tango
Özgür düşlerle adımlanacak…’
Dizeleri ,bilinçli bir tavırla us’tan geçmekte başka pratiklerin de varlığına vurgu yapmaktadır.
21 Mart Dünya Şiir Günü’nde okuduğum en yetkin şiirlerden biri de TANGO’ydu dersem;sanıyorum büyük konuşmuyorumdur.
Çünkü büyük yaşamları yaşayanlardan iki gönüldeşin beyaz sayfaya şiir olup yansıyan silueti bu övgüyü hak ediyor.
Okuruna ,günün yorgunluğunu almak ereğiyle böyle bir görsel/şiirsel sunumu ikram eden Değerli Zeynep Nilgün’ü içtenlikle kutluyorum.
Her dem ‘TANGO’gibi şiirlerle…
Erdemle.
Tango gerek müziği ve de gerek raksı ile sevdiğim bi müzik türüdür.O ritme bu güzel dizileri o kadar güzel bağlamışsınız ki okurken çok etkilendim,yüreğinize sağlık.Tam puan + Antoloji.
Tango gerek müziği ve de gerek raksı ile sevdiğim bi müzik türüdür.O ritme bu güzel dizileri o kadar güzel bağlamışsınız ki okurken çok etkilendim,yüreğinize sağlık.Tam puan + Antoloji.
serbestin en güzellerinden bir şiir okudum kaleminizden.
tebrikler ve paylaşım için teşekkürler Zeynep Hanım.
Aydanur Hanım...çok güzeldi..Tango, aynı ritme kapılmış iki kişinin bir birine meydan okuması gibidir bana göre de..isyandır, kabulleniştir, sabırdır ve sınamadır. Sessiz bir kavgadır. ve çok ateşli bir danstır. Asla bozulmaması gerekir ritminin. Yürek hizasıdır. Baş eğiş ve baş kaldırıştır.
Size eşlik ettim ve gerçekten dansın ritminde yazdım bu şiiri sizin ve benim eklediklerimle. Çok güzel dokunmuşsunuz şiirime. Sevgimle teşekkür ediyorum.))
Tango, aynı ritme kapılmış iki kişinin bir birine meydan okuması gibi gelir bana.Yada Sessiz bir kavgadır.Figürlerle kimin kimi teslim alacağının sınanması gibi...Bakışların ayaklarda değil baş ve göğüs hizasında odaklaştığı tutkulu ve ateşli bir dans...
Mısralarınızda yakaladığım ritim harikaydı Zeynep hanım...
+10 antolojim
Şiiiri okudukça, tangonun sarışı gibi sarıyor yüreği dizelerin ahengi ve ritmi Zeynep Hanım, yürekten kutlarım. Mutluluklar sizinle olsun!(10on+)
Ama bu dans,
Bu tango
Kendi ateşinin etrafında
Hiç bitmeyecek…
Çünkü tango
Özgür düşlerle adımlanacak…
tango özgür düşlerin dansı..mavliklerde yüzmek gibi yaşamak gibi aşkı ...
sevgilerimle zeynebim...
Zamanı eritmeyen şiirdi; tebrikler... 10 puan +ant. Sevgiyle kalın...
Harika bir şiir tek kelimeyle dans ettirdi kutlarım.
Bu şiir ile ilgili 33 tane yorum bulunmakta