..........................................................................................................................
................................................................dedim:şafak kaç?
.....................................................................dedi:74
........................................................................ama ekledi: hangi şafak?
……………………………………………………………………………….
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Yanında duygusal bir müzikle dinlendiğinde ve yavaş yavaş okunduğunda tıpkı sizin yazarken hissettiklerinizi hissedebilir insan..
Demiş Köseoğlu isimli şiir dostu..
Daha sonrasında söylediklerinin lüzumu hakkında aslında bir kez daha düşünse fazladan olduğunu düşünecektir sanırım.
Sanat branşlarının birbirine geçişkenliği vardır ve hudutlarını tayin ise imkansıza yakındır.Bu konuda matematiksel objektif korealasyon olduğunu söylemek de mümkün değil üstelik.
Kadınlar şiir yazarken 'kadın oluşlarını' bir kenara da koyacaklar değil elbet.
kadın duygularının dışa vurumu elbet bir fark barındıracaktır:Ancak bu farkın estetik ölçü içinde yukarıda mı aşağıda mı olduğu sorusunu da erkek egemen bir şiir jürisi yapacak değildir elbet.
Şiirin insan oluş ortak paydasında ve nesnel gerçeklik ölçülerini tayin etme işinin ise her edebiyat ilgilisinin(kadın olsun, erkek olsun, yaşlı olsun,çocuk olsun) boynunda bir borç olduğu aşikar bir gerçektir ayrıca.
Hülya Şimşek bence duygularını tekyüzlü bir şiir diliyle aktarmış ve de çok güzel aktarmış
Saygılarımla
yanında duygusal bir müzikle dinlendiğinde ve yavaş yavaş okunduğunda tıpkı sizin yazarken hissettiklerinizi hissedbilir insan !!! ama ne var ki şiir insanın aşka gelipte öyle kulağına aşina olmuş kelime ve güzel sesleri peşpeşe yığması değildir...
mesela şu birinci sorum ne işi var o kadının gelincik tarlasında ??? hani bir şarkı olsa klibinde gelincik tarlası ve kadın olabilir..ama siz şarisiniz gelincik tarlasındaki kadını yazmicaksınız öyle bişi yazıcaksınız ki okuyanlar kendisini gelincik tarlasında hissedicek göğün kırmızı olduğunu siz söylemiceksiniz okuyan gökyüzünün karardığını hissedecek....biz ressam değil şairiz...şiire harika bir isim bulmuşsunuz ve giriş kısmındaki 'şafak' parodisi de çok etkileyici ama bence, hemen hemen her bayan şairin kullandığı slognalaşmış kelimelerin yerine daha sade ama kalıcı birşeyler üretmelisiniz
saygılarımla
edebi yatırım grubu
Bu şiir ile ilgili 2 tane yorum bulunmakta