Ta dipte yarım gökyüzü, üç bin kapı çığlık!
Ta dipte bütün bir gece siz varsınız artık...
Onlar, buna bir kuşkulu sinyal diyecekler,
Ya da bir şifreli arya!
Sen yağmana bak sevgili dost, yağmana bak sen,
Sen yağmadığın anda yalandır ska-lar-ya!
Mevsim deseler, mavide mevsim süresiz yaz...
Bir yaprağı anlatmağa binlerce şiir az.
Söz var ki, basit dillere sözlüklere sığmaz!
Manaya şekil, maddeye candır ska-lar-ya!
Bir damla güneş, mahşere döndürdü bilinci;
Sıyrıldı sedef giysilerinden iki inci.
Tanrım, yediden yetmişe vermiş bu sevinci,
Bir mutlu heves, bir heyecandır ska-lar-ya!
Her gün biri başlar, birinin devri dolunca...
Hiç başka duyan var mı acep gurbeti bunca?
Her yol bu duraktan geçer akşamlar olunca;
Her bağrı yanık yolcuya handır ska-lar-ya!
Bir sırca saray, toprağı hakkın tapusundan.
Besbelli ki bir dost eli geçmiş yapısından!
Boş dönmiyecek kimse bu hacet kapısından,
Her dosta barış, düşmana kandır ska-lar-ya!
Bir sevgi yeter gönlüme, bir parça güler yüz.
Yıllarca yarım kaldı kitap, inmedi son cüz!
Hep böyle tüter ta can evimden gece gündüz;
Eşyayı saran mavi dumandır ska-lar-ya...
Dıştan, bu ömür bahcesi bir kupkuru arsa,
Her yaprağı bir cennet olur ehli açarsa.
Gel sevgili dost, topla senin burda nen varsa!
Tam meyvelerin olduğu andır ska-lar-ya.
Kayıt Tarihi : 1.8.2013 02:01:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Bekir Sıtkı Erdoğan](https://www.antoloji.com/i/siir/2013/08/01/ska-lar-ya-aruz.jpg)
'Skalarya' için iyi niyetle davranmayan bir kafa, 'Tanrı' için kurtçukların dizeleri yiyen dermansız kelime sıfatını yakıştırmışlar.
“Ya 'Rabb'im, sen büyüksün.” derken, kastım “rab” edinilen tanrıcıklar değil elbette.
Rabb kelimesi bile 'esma-ül hüsna'da geçmezken, Türkçe bir kelime olan “Tanrı” kelimesi Orta Asya Türklerinde “İlah” anlamıyla kullanılmışken, bu kelimeye takılıp şiiri ve şairini ve dahi şiire yorum yapan zatımı yermek hoş bir bakış ve anlayış olmasa gerek.
*
“Kur'an'da Rab Kavramı: “Rab” kelimesi, Kur’ân-ı Kerim’de tam 968 yerde geçer. Rab kelimesinin çoğulu olan “erbâb” 4 yerde ve bu kelimeden türemiş olan “rabbâniyyûn” 3, “ribbiyyûn” ise bir yerde kullanılır. Toplam olarak “rab” kelimesi ve türevleri Kur’an’da 976 yerde tekrar edilir.”
*Y. Çiçek, F. Yıldız, Hamd Rabb, s. 47-49.
Hüseyin K. Ece, İslam’ın Temel Kavramları, Beyan Yayınları: 511;
Ahmet Kalkan, İslam Akaidi: 245. Ahmet Kalkan, Kur’an Kavram Tefsiri.* - ihya.org –
*
Şairi şair, şiiri şairane…
*
Bu şiiri okuyunca, zaten dilimizde pelesenk olmuş, yani dilden düşürmediğimiz şarkıların sözlerinden bazıları aklıma geldi. Bunlardan birkaçını ekleyeceğim.
*
HANCI
Gurbetten gelmişim, yorgunum hancı!
Şuraya bir yatak ser yavaş yavaş....
Aman karanlığı görmesin gözüm,
Beyaz perdeleri ger yavaş yavaş...
…
İşte hancı! ben her zaman böyleyim,
Öteyi ne sen sor ne ben söyleyim?
Kaldır artık, boş kadehi neyleyim?
Şu benim hesabı gör yavaş yavaş...
*
Kara gözlüm, efkârlanma gül gayri!
İbibikler, öter ötmez ordayım.
Mektubunda diyorsun ki: 'Gel Gayri! '
Sütler kaymak tutar tutmaz ordayım.
*
Şiirde anlaşılmayı biraz zora sokan, düşündüren ve araştırmaya yönlendiren bir tek kelime var, o da “SKA-LAR-YA” kelimesi…
Bu kelimenin haricinde tamamiyle oldukça temiz bir dil kullanılmış. Türkçe’nin şiir dili, sanat dili olduğu adeta ispatlanmış.
*
Şiirdeki anahtar kelime olan “SKA-LAR-YA” ne olabilir diye ben de baktım.
Skalar: sayısal
Skala: ölçek
Skala: Belirli bir aralığın dilimlere bölünmüş hali… Zaman dilimleri, bölümleri…
Scala: Java platformu programlama dili.
*
ŞİİR - MÜZİK – RESİM…
Bu kavramlar birbirini her zaman tamamlamışlardır.
Müziğin olmazsa olmazlarından biri NOTA, diğeri SÖZ’dür.
Şiirsel boyut, musikideki notalara yüklenen etki gibi, kelimelere yüklenen renkler ve renklere kazandırılan anlam derinliğidir.
Bu şiirde de hem güzel bir ahenk, hem de soyutmuş gibi görünse de, kelimeden renklerle “şiirsel bir boyut” yakalanmış.
***
Şimdi, böylesi içimize işlemiş şiirlere imza atmış çok değerli bir şairimize minnet duymaktan başka ne denir ki?
Ben şiir adına, edebiyatımız adına ve Türk dili adına gerçekten minnettarım.
***
Bekir Sıtkı Erdoğan, “Bir Yağmur Başladı”nın sunuş yazısında şöyle diyor:
“Milli zevk, toplumun geniş zaman boyutları içerisinde oluşan ortak beğenilerinin odaklaşmasından doğar. Çağdaş düşünceler ancak onları estetik bir sisteme kavuşturacak dozda devreye girer. Yoksa duyguları bir kenara itivermiş, kurak düşüncelere dayalı hızlandırılmış yenilik adımları milli zevkten kopar ve giderek san\'atı yozlaştırır.”
Ahmet Özdemir, aşağıda belirttiğim yazısında Bekir Sıtkı Erdoğan’ı şöyle tavsif ediyor.
Sizin özgüveninizi artırır. Bilgisini, görgüsünü, deneyimini aktarır. Yalnızca öğüt vermez, öğüt verdiği hususları kendi hayatında yaşar. Açıktır, nettir. Sanat dünyasında eksik olmayan dedikodudan uzaktır. Suçlayıcı, negatif yargılayıcı, kimseyi küçümseyici aşağılayıcı, ayrımcı değildir. Hoşgörü kaynağıdır. Eline, beline ve diline sahiptir. Cimrilik, hırs, haset, alay, kibir, yalan, riya, şöhret, gaflet, gazap gibi çirkin karakterlerden kendini arındırmıştır. Müşfik, özverili örnek bir aile reisidir. Uzun sözün kısası Bekir Sıtkı Erdoğan İnsan-ı Kamil’dir.
Not: Bekir Sıtkı Erdoğan’ı her yönüyle tanımak isteyenler “AHMET ÖZDEMIR’in BEKİR SITKI ERDOĞAN’IN İNSANI NİTELİKLERİ VE SANAT...” başlıklı yazısını “Sanatalemi.net”ten okuyabilirler.
06 Ağustos 2013
Hikmet Çiftçi
“GERÇEK DOSTLAR BİRLİĞİ”
Ölüm var -ki bu boslugu yaratan birazda odur.
Yanibasimda ölüp gitti dostlarim,ben bakakaldim
Gözyaslarinin da bir yerlere gömüldügü görülmüsmüdür?
Cözemedigim bir seyler var hayatimda
Sanki ilk benim duydugum garip,anlatilmaz duygular
Sürse daha ne kadar sürer bu,bilmiyorum
Ölümü ve hayati yanyana düsünmesini ne zaman ögrenir cocuklar?
Ahmet Erhan
Ölüp gittin simdi sen,ben bakakaldim.Cok özleneceksin,nur icinde yat...
TÜM YORUMLAR (9)