Sitem Şiiri - Hasan Ulusoy

Hasan Ulusoy
293

ŞİİR


10

TAKİPÇİ

Sitem

Bildiğimden beri bendeki beni
Akıttım yaşımı dönüp bakmadın
Kırk yıldır bu yolda ararken seni
Gördün telaşımı dönüp bakmadın

Yıktım tutunduğum her bir direği
Kalmadı hayatın hazzı gereği
Hasret azabıyla yaktın yüreği
Zehrettin aşımı dönüp bakmadın

Umut ekinimi göğ iken biçtin
Köle makamına bir beni seçtin
Toprak niyetiyle çiğnedin geçtin
Eşikte başımı dönüp bakmadın

Bedendeki canım yandı gör gayri
Varlığım aleve döndü gör gayri
Merak buyur ahvalimi sor gayri
Terk ettin düşümü dönüp bakmadın

Ağırdır sevdanın yükü vebali
Her aşık arzular dostu visali
Aslı’nın dizinde Kerem misali
Çektirdim dişimi dönüp bakmadın

Hasan Ulusoy
Kayıt Tarihi : 18.10.2012 23:04:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Hasan Çekmecelioğlu
    Hasan Çekmecelioğlu

    Güzel şiirinizi severek okudum. Yüreğinize emeğinize sağlık. Tebrikler...

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    "Bildiğimden beri bendeki beni" ne demek? Yorumcu arkadaşların tamamı da sadece şiirin hece ölçülerine ve kafiye uyumluluğuna bakıp, değerlendirme yapmışlar ama bir teki de, "bu mısralardaki ifadelerin gerçek manası nedir, şair burada neyi kastetmiş acaba?" dememişler. Bu ifadelerin iki türlü manası olabilir. Birincisi, Vahdet el-vücut felsefesine inananların "Bir ben vardır bende benden içeri" dedikleri gibi ya da, "ETE KEMİĞE BÜRÜNDÜM, YUNUS DİYE GÖRÜNDÜM!" ifadesinde olduğu gibi -Haşa- şairin de kendisini tıpkı onlar gibi Allah'ın bir parçası ya da bir misal-i musağğarı olarak görmesidir.
    İkinci mana ise ki -bu pek mantıklı gelmiyor- "benim yüzümdeki ben'i bileli beri" demek istemiş olmasıdır.
    Şair, "Akıttım yaşımı, dönüp bakmadın" diyor ki, buradaki ifadenin doğrusu "Akıttım göz yaşımı dönüp bakmadın" tarzında olanıdır. Çünkü şairin sırf heceye uysun diye kullandığı ifade başka manalara da gelebilir.

    İkinci kıt'anın ilk mısrasında, "Yıktım tutunduğum her bir direği" derken, yani yapılan fiili kendisine atfederken, 3. mısrada, "Hasret azabıyla yaktın yüreği" diyerek, işlenen fiili muhatabına atfediyor. Dolayısıyla da aynı kıt'a içerisinde mısralar arasındaki mana bütünlüğünü bozarak bir mana kargaşasına vesile oluyor.

    Ayrıca: " Kalmadı hayatın hazzı gereği" ifadeleriyle de, hayatın asıl gayesi olan, Yaratanını tanıyıp bilmek ve ona hakkıyla kul olmak hakikatini de inkar etmiş oluyor ki, bu hataların en büyüğüdür.

    " BEN CİNLERİ VE İNSANLARI ANCAK BANA İBADET/KULLUK ETSİNLER DİYE YARATTIM." -Ayet-i kerime meali*-

    " BİZ, HANGİNİZ DAHA GÜZEL AMELLER YAPACAK BAKIP GÖRELİM VE KENDİZİNİZE DE GÖSTERELİM DİYE ÖLÜMÜ VE HAYATI YARATTIK." -Ayet-i kerime meali-

    "EĞER HAYATINIZIN ZEVKİNİ VE LEZZETİNİ İSTERSENİZ Kİ- İSTEMEK İNSANİYETİN MUKTEZASIDIR- HAYATINIZI İMA İLE HAYATLANDIRIN VE FARZ İBADETLERİNİZİ HAKKIYLA İFA EDEREK SÜSLEYİN VE DE GÜNAHLARDAN BÜTÜN GÜCÜNÜZLE KAÇARAK MUHAFAZA EDİN VESSELAM" -Kelam-ı kibar-

    Hayırlı sınavlar Hasan bey.

    Cevap Yaz
  • Zeki Okunakol
    Zeki Okunakol

    Usulüne, adabına, kafiyesine, ölçüsüne uygun bir şiir.. Üstelik bir o kadar da duygu yüklü.

    Tebrikler.

    Cevap Yaz
  • Metin Solak
    Metin Solak

    Karacaoğlanvar dizeler tebrikler. Ayrıca kim ne derse desin ne kadar çok yazılırsa yazılsın elbette hecenin ve kafiyenin yeri başka.

    Cevap Yaz
  • Hakan İlhan Kurt
    Hakan İlhan Kurt

    Kutluyorum, Hasan ağabey...

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (10)

Hasan Ulusoy