Sinemde maksuda ermeden gidersin şimdi,
Gönül sultanım sukuta meyledersin şimdi?
Bana ah u zar sevdama ağyar olan ey yar!
Yad ele dulda iltifat ı diyarsın şimdi.
Tozu dumana katar, fırtına koparırsın,
Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın,
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Devamını Oku
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
cok güzel olmuş tebrikler.....
Tozu dumana katar, fırtına koparırsın,
Ne kusur eyledim mah cemalin dönersin şimdi,
Çok çok güzel...
Hep özenmişimdir beyit yazmaya ama yazamamışımdır...
Şiirinizi okuyunca daha bir özendim.
O kadar çok beğendim ki...
Kaleminiz daim olsun
Kutluyorum
Sevgimle
laf olsun diye kesinlikle söylemiyorum; Lise edebiyat kitaplarımı hatırlattı bana.
duygu ve anlam yüklü bu ustaca çalışlmanızı can-ı gönülden tebrik ediyor, sonsuz sayılarla puanlar veriyorum.
selam ve saygılarımla.
yüreğinize sağlık. bir süre sonra dönüp yeniden bu şiiri gözden geçirirseniz unutulmaz bir eser birakırsınız. 10 ve sayfama alıyorum.
Bu şire yorum yapmak ukalalık olur en güzel yorum SUSMAK olacak . susmak ve yürekten yüreğinizi kutlamak. sevgi ve saygılar.
Bu sayfaya ikinci gelişim.
Birinci gelişimin üzerinden çok fazlaca bir zaman geçmedi. Haddim olmayarak, önceki yorumumda bir eleştiri getirip şiirde kafiye eksikliği var, demiştim.
Bilirim ki Antoloji'deki şairler, ne yazarlarsa yazsınlar hep alkış alırlar. Yorumlar da hemen hemen aynı kişiler tarafından ve birbirine benzer ifadelerden oluşur. Çoğu yorumcu(!), şiiri değil ,şairini yorumlar. Bir kısmı da şiiri bile okumadan övgüler yağdırır durur. Bu, 'dost-ahbap ilişikisi'dir. Bir daire çizilmiştir ve herkes o dairenin etrafında döner durur. O daireden biri şiir yazdı mı diğerlerini haberdar eder; hemen dairenin müdavimleri şiirin altına yorum düşürmeye koşarlar. Bu bir 'ayine-i devran'dır âdeta...
Burada gerçek mânâda şiir yorumlayan kişi sayısı bir elin parmağı kadardır. Onlar da eleştirme cesareti göstermekten kaçınırlar. Çünkü buradaki şairler(!) hep alkışlandıklarından eleştiriye tahammül de göstermezler. Görünen ve bilinen manzara böyle olunca, şiirin gerçek okulu sayılacak yorumlama yapılamaz burada. Bunun yüzünden şairler de eksiklerini, noksanlarını, hatalarını göremezler ve şiirleri olgunlaşmaz. Oysa ki eleştiriye açık olmak, gelişmenin ilk şartıdır. Bu yüzden atalarımız 'Hatanı hatırlatana hürmet et!...' demişlerdir.
Böylesi bir olgunluğu, şu an yaşamış olmanın hazzını duyuyorum şimdi. Sayın Feride BEKTAŞ Hanımefendi'nin şiirine yaptığım ilk yorumdaki eleştirim, çok büyük bir olgunlukla karşılanmış ve Feride Hanım, şiirindeki bu kafiye eksikliğini gidermeye çalışmıştır. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Elbette bu çaba takdire şâyândır. Şiirin çoğu yerindeki kafiye eksikliği de giderilmiştir. Buna rağmen hâlâ eksiklerin olduğu dizeler de vardır. Ancak, bundan ötesi teferruattır. En büyük olgunluk sergilenerek, şiir üzerinde çalışılmış ya; bu yeter!...
Şiiir işçilik ister, şiiir gayret ister, şiir duygu ister, şiir düşünce ister ve şiir mutlaka bilgi ister. 'Ben yazdım oldu!...'yu veya 'oldu-bitti'yi şiir asla kabul etmez.
Şair, iğne ile kuyu kazan kişidir.
Yürek terini akıtanlara ne mutlu!...
Şiiri sadece yazmakla, sevmekle kalmayan, onu araştıran, ona kafa yoran, onu öğrenmek isteyenlere ne mutlu...
Feride BEKTAŞ Hanımefendi gibi eleştiriye açık olanlara, şiirini geliştimek isteyenlere ne mutlu!...
Çok teşekkür ediyorum bu olgunluğunuza, erginliğinize ve hoşgörünüze Saygıdeğer Feride Hanım. Selâm ve saygı ile...
Her biri bir atasözü yoğunluğunda mânâlar taşıyan, Divan Şiiri tadında yazılmış beyitler okudum...
Şair(e)nin, eleştiriye açık bir karaktere sahip olduğunu bildiğimden, bir de -haddim olmayarak-tenkidim olacak: Şiirde kafiye eksikliği var. İkinci beyit (.......... nihAN ŞİMDİ / .......... giryAN ŞİMDİ) dışındaki beyitlerde kafiye yok. Sadece 'şimdi' sözcükleriyle redif yapılmış. Oysa ki kafiyesiz olunca redif de olmaz.
Muhtevası itibariyle çok zengin 'mazmun'larla yoğurulmuş şiirdeki, bu kafiye eksikliği de giderilse daha güzel bir eser ortaya çıkar diye düşünüyorum.
Tebrik eder, şiir tadında bir ömür dilerim.
Gönül sarayımın sultanı nerede şimdi?
Ey derde derman kimi dilşad edersin şimdi?
Sinemde ki maksut dinmeyen giryan şimdi,
Firkatimin sebebi suzan ı nihan şimdi.
Onca eza yazık gel yare karar kıl şimdi,
Ah derunumda aşk sırı akla ağyar şimdi,
Sübhan aşkına mesruruna visal et şimdi.
Geçen zaman,solan mevsim cana misal şimdi.
Daldım derdi ummana şeyda bülbülüm şimdi,
Biçareyim diken değil,gülüm kurudu şimdi,
Maşukun aşk küllünden doğup dirildim şimdi,
Kuş gibi kanat açar yere uçarım şimdi.
Yok baykuşa gönül damımdan bir kerpiç şimdi,
Sevda iksiri yuvama güneş saçtı şimdi….
tek kelime ile mükemmel,,
emeğine sağlık dost,,
kutluyorum yüreğinizi
Dün saadet... Yarın kavuşmanın meçhulü... Şimdi vuslata duâ... Yarın için! Selâmlarımla... - GÜLBAZ Uğur Benek
Özlem tüten gönlün derinden ilhamı yanık duyguları içtenliyen gazel tarzında bestelenecek dizelerinizi tebrik ederim.Başarılarınızın devamı dileğiyle selam ve sevgiler.Erdoğan Vural
Bu şiir ile ilgili 16 tane yorum bulunmakta