Bir heykeltraş için çatlaksız, temiz, berrak, kıvamlı, ışık geçirgen, mermer bir kayayı içinde barındıran bir dağ ne ise, şair için de dil ve sözcükler böyle birşeydir. Dilin bütünlüğü ve zenginliği madan ocağının kendisidir. Şair oradan bir blok alır. Bu blok yukarda saydığım özellikleri içinde ne denli sağlam taşıyorsa şiir de o denli güzel olacaktır. Ola ki blok ocaktan çıkarılırken zarar görmüşse ne denli işlersek işleyelim istediğimizi bize sunmayabilir. Bloğu istediğimzce kaliteli ve istediğimiz geometrik ölçülerde madanden elde etmişsek. Bu durumda ölçülü şiirlerimizin güzellliğinde bir güzellikle karşı karşıyayız demektir.
Izlemesi zevki, algılamsı kolay, akılda kalıcı, net bir güzellik.
Serbest şiir bir sonraki aşamadır.
Helkeytraşlar bloklara el atıp mermerdeki bazı parçaları yeterince ve yerli yerinde bloktan özenle uzaklaştırarak oluşmaya başlarlar ya hayalindeki heykelleri, Bloktan figüregeçiş yaparlar ya işte şiirde de bu aşama ölçülü şiirden serbest şiire geçiş aşamasıdır.
SÜRECEK
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
ASLINDA HER MERMER BLOĞUN İÇİNDE BİR GÜZELLİK SAKLI. İŞTE ŞAİR O BLOKTAKİ MÜCEVHERİ, TARİHİ ESERİ ZARAR VERMEDEN GÜN İŞİĞINA ÇIKARABİLENDİR..
AMA DA LAF ETTİM HAA.. VAY UKALA VAY... DOST SELAMLAR...
''Helkeytraşlar bloklara el atıp mermerdeki bazı parçaları yeterince ve yerli yerinde bloktan özenle uzaklaştırarak oluşmaya başlarlar ya hayalindeki heykelleri, Bloktan figüregeçiş yaparlar ya işte şiirde de bu aşama ölçülü şiirden serbest şiire geçiş aşamasıdır''
Katılmamak olanaksız değil. Bu çoğumuzun farkında olmayıpta uymak zorunda olduğu bir yazımsal yasallık. Tıpkı bir cümleyi anlaşılıra sokmak gibi ekler getirip ekler kaldırarak anlam oluşturmak gibi.
Tamay Hanım'ın söylediği bunun biraz daha fazlası. Gözlemci (okur) yontuya bakarken ona bir kendilik ruh verir de diyebileceğimiz bir fazlalık.
Ben kendi payıma çalışmalarımda bir yanda falalıklar oluşturup bir yanda bıraktığım eksikliğe geçişkenlikler sağlamaya çalışıyorum. O zaman satırlar birbiri ile iletiştiği kanısındayım. Tabiiki bu da çok zorlayan, belki de hiç okunmayan olabilmekte.
Serbest şiirin en önemli yanı bu olması gerekmekte kanımca. Değilse vezin ve kafiyeden kurtuluşun gelişi güzelliği olmamalı bence.
Bu, insan yüzünün bir yarısı ile diğer yarısının %100 birbirinin aynı olamyan bir estetik geçiş gibidir.
Takdir ediyorum bu çalışmayı.
Erdemle...
teşekkürlerimle anlamak adına ...sayfadayım titizlikle......
Anladımsa arap olayım.
doğru...şiir temiz,duru,çatlaksız,berrak olmalı...size katılıyorum ablaların en güzeli....
Bu şiir ile ilgili 5 tane yorum bulunmakta