bank asya'nın önünden geçerken erincik'e
şiire dön demiştim ceplerindekini boşalt
tam göğsünden bir kadın havalanmıştı birden
dedi ayazda bir el üşürse yalnızlıktan
burada duramayız güneye gitmemiz şart
herkes gitsin güneye aklımız burda kalsın
Neden halâ gelmedi, yoksa
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama
En azından birine sorar.
Cebimde bir lira desen yok,
Devamını Oku
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama
En azından birine sorar.
Cebimde bir lira desen yok,
Uyak,ahenk içinse, şiirimde rahatsız edici bir şey var mı?
Sorum buydu.
Sadece kök uyak kullanma mecburiyetim var mı?
şiirin beğenilmemesi veya çok beğenilmesi elbette görecelidir…burada yapmaya çalıştığımız…gördüğümüz mesafeden kulağımıza ve gözümüze batan hususlardan ziyade ruh cephemize yansıyan ve bize hissettirdikleri ile hareket etmekteyiz…çoğu kere kendi derinliklerimize ait ne varsa unuttuğumuz için yüzeysel karın doyurmalar ile yetinmekteyiz…bugün herkes aynı şeyi yapıyor…çarçabuk yiyip bitiriyoruz…bu arada ne yediğiniz veya içtiğiniz değil…neyi neden yok ettiğimizi bilmeden…ihtiyaçları önemsemeden samimiyetten uzaklaşmaktayız…bizim sizin şiirlerinize karışmak gibi bir derdimiz yok…ancak konu şiir olduğu vakit hiçbir kıstas veya engel önümüzde duramasın diye çalışmaktayız…inandıklarımızı…ne vakit olur bilmemekle birlikte paylaşabilmek adına yoğun bir çalışma dönemi içerisinde …soluklanmak adına buraya gelmekte…ve belki yavan bile olsa bir şeylere parmak basmak istemekteyiz…
…öznel şiirden ve artık ömrünü tamamlamış imge arsızlığından vazgeçin demekteyim özetle…
…çünkü şiir …yani edebi anlamda uzun soluklu şiirlerin şairi çok donanımlı çıkmalıdır bu zorlu yollara…ait olduğu insanlık evreninde ki bilim ve felsefe ve hatta çağdaşlarının dışında geçmiş değerli insan iklimlerine varabilmek adına araştırmalı ve hazmetmeden yazmamalı diyoruz…
…her türlü medeniyetin bilim okullarına ait bir terbiyeye ulaşmadan şiir yazmamalı diyoruz…
…insanlığa hizmeti anlatılamaz üstün bilginlerin ölüm sebeplerini araştırmalı ve sonuçlarına ulaşmadan yazmamalı diyoruz…
…kendi medeniyetinin üstün bilginlerini hatmetmeden yazmayın diyoruz…vs…vs
…konu önemli ve biz hala ne kadar yetersiz isek…zaman o kadar hızlı…
…vakit buldukça gelip görüşlerimi elbette paylaşıcam…ama bundan daha önemlisi…ulaşabildiğim kaynaklardan… İslam aleminin üç bilginine ait toplayabildiğim ve ulaştığım netice bizi hayretler içerisinde bırakmıştır…bugün ve yarın inanın şiir çok farklı olmak zorundadır…çünkü o değerli insanların birazcık erdemlerine ait bir ruh taşıyabiliyor isek…şiir elimizde ki en iyi malzemedir…sevgilerimle… LaraAçanba…09.07.2011
artistik ,zeki ,sevimli, birikimli ve de içli bir şairim ben diyor şiirin şairi..bence mahsuru yok...
herkes gitsin güneye aklımız burda kalsın
yeter bize kasavet, boş günlerin erinci
dönülürse şiire bir kadından dönülür
beklenmedik bir anda çıkar gelir bakarsın
ödünsüz sevilmenin böyle olur sevinci
Bakarmısınız arkadaşlar böyle dizeleri asla bir kadın yazmaz veya yazamaz ayrıntıya bakın şiirin başka bir yerinde de vardı buna benzer bir benzetme.Sanki kadın hep bir ödün istiyor böyle bir tanımlama için kadınların çogunluğu öyle olursa yapılabilir.Bakın ben kadın ve erkek tanımlamasını bile kabul etmem sanatta ikisi insandır ve eserleri önemlidir.Ben bu şiir ağzıyla kuş tutsa yine de ben güzel şiir diyemem.Tabi ki kötü de diyemem.Sadece mantık anlaşmazlığı diyebilirim.
''dönülürse şiire bir kadından dönülür ''
dikkatimi çeken tek mısra. O da sorunlu...
ANTALYA
Torosların yanağından akanı
Sunar mısın toprağına, sevgili?
Kayalardan kurtararak yakanı
Pınar mısın Kırkgöz’ünde, sevgili?
Falezlerde şaheserce oyulup
Düden’inde benliğinden soyulup
Çağlayana doğru yola koyulup
Kanar mısın o vuslatta, sevgili?
Feslikan’dan kuşbakışı bakarak
Manavgat’ta şelalede akarak
Kumsallarda vücudunu yakarak
Yunar mısın Akdeniz’de, sevgili?
Yeşilinle, çiçeğinle, hazınla
Yağmurunla, melteminle, nazınla
Göz alıcı kavurucu yazınla
Yanar mısın Çıralı’da, sevgili?
Seraların, bahçelerin, bağların…
Saklıkent’te gelinisin dağların
İskelede çekilirken ağların
Kanar mısın içten içe, sevgili?
Hadriyanus Kapı’sından girerek
Tarihinin gizemine ererek
Hıdırlık’tan asra selam vererek
Kınar mısın günümüzü, sevgili?
Alanya’na, Kemer’ine, Kaş’ına
Betonlaşan metropolün dışına
Aspendos’un otantik bir taşına
Konar mısın kumrularla, sevgili?
Yörüklerin kıl çadırın hayranı
Köylerine, turistlerin seyranı
Katmeriyle gözlemesi, ayranı…
Banar mısın höşmerime, sevgili?
Seyrederken Yedi Arık Çayı’nı
Bağdaş kurup çardağında çayını
Yudumlarken dolunayda ayını
Tınar mısın cennetleri, sevgili?
Tarlalarda pamukların aklaşır
Portakalın limonuna yaklaşır
Mandalinan, muzun, elman koklaşır
Al nar mısın gülümseyen, sevgili?
İşsiz kalıp, sıkışınca başları
Gözlerinde tomur tomur yaşları
Dışarıdan gelen göçmen kuşları
Çınar mısın barındıran, sevgili?
Terminalde fırsatını kollayıp
Çubuk Beli dağlarını sollayıp
Acımadan gurbet ele yollayıp
Sınar mısın ara sıra, sevgili?
Parklarında dolaşırken özleyip
Kepez’inde yollarını gözleyip
Hasretiyle yüreğini közleyip
Anar mısın Onur’unu, sevgili?
Onur BİLGE
Sevgili Hocam,
sun,kan,yun......tamam hece başların kullanılmış,bir diyeceğim yok.
uyaktan sonra redifler de ''sevgilim''
Fakat aradaki kelimelerinde ya redip,ya da bir veya birden çok uyakla bağlanması gerekirdi.
O vakit iki ya da üç ayaklı şiir olurdu.
Belki siz şöyle düşündünüz;
''sevgilim'' den önce gelen kelimeleri,a,e,ı,i...sesleriyle uyak yapmaya çalışmış olabilirsiniz.
Fakat,uyaklar bana göre kelime kökünde aranır.
O yüzden düz bir şiirdir.
Şiir ; müzikli , anlamlı , kâmil bir yazı ...
Bundan yükselen: o ''saksağanın avazı''...
Söyleyin Allah aşkına , kim ne anladı ;?
Anlamsız demeye kimin var itirazı...???
Havalar sıcak...Bundan anlaşılan: BURADA DURMAYIZ GÜNEYE GİTMEMİZ ŞART mısraı...Hangi parayla...?Sermaye sıfır olduğuna göre olduğun yerde pis pis düşün dur...
Sayın Temur,
Şiirde uyaklar sedece sonda olmaz. Bu şiir uyaklı bir şiirdir. hatasızdır. Uyaklar dize başlarındadır.
Bazı şiirlerde uyaklar ortada bile olabilir. Uyak, mademki ses ahengini sağlamak içindir, çapraz da olabilir, karmakarışık da olabilir, serbestte.
ANTALYA şiirime tekrar bakar mısınız? Rahatsız eden bir şey var mı? Lütfen bir kere de sesli okuyun.
Sevgiler...
Onur BİLGE
Sanırım gülce denen yeni akımı temsil eden,başarılı şiirlerden biri.Aslında şiir ne kadar heceye göre yazılmış olsa da, formatında serbet havası var.Sanırım şair bu şiiriyle ,heceyle serbesti, imgesel betimlemelerle buluşturmak istemiş.Fakat duygular biraz gizli kalmış.Ben şiirde anlaşılır ve net olma taraftarı olduğum için.İmgelerle fazla oynanması taraftarı değilim.Çünki imgeler şiirde vuruculuktur.Bazen görüyorum ,küçük bir çocuğun eline silah tutuşturulmuş gibi sağa sola ateş etmekle şiire zarar verilebiliyor.Bu yüzden imgeyi kullananların çok usta olması şart.Sapla samanı karıştırmamak için gerekli olduğunu sanıyorum..
Birde şu soruyu sormak istiyorum şiirin sahibine.Dize başlarını
ve özel isimleri neden büyük harflerle yazmamış.?
Sonuç olarak emek verilmiş ve duygusallığı yoğun olan bir şiir.
Umarım şairimiz bu sözlerimi eleştiri olarak algılamaz.
şiiri ve şairini tebrik ediyor.
Günün şiiri olması hasebiyle kendisini kutluyorum
Bazan ara sıra sık sık kafamın tasını attırıyorlar sağolsun arkadaşlar.Bende de muhalefet hastalığı var ya.Bundan sonra yorum yok diyorum boykot ediyorum yahu arkadaşlar boy/kot'un içinde boğuluyorum yani durum bundan ibaret bende kabahat va mı? Yok.Bu kot işine
çare bulsun da kim bulursa bulsun vesselam:( :)
Bu şiir ile ilgili 22 tane yorum bulunmakta