Bay...Evli...Âhirzaman'da 1 Garîp Dünyâ'lı
......Resmi büyültmek için lütfen aşağıdaki resim (jpg) dosyasına tıklayınız......
işte sana geliyorum
yumuşakbaşlı rüzgarların kanatlarında bir yer bul bana
suyun ışıltılı sesleri aksın bir yanımızdan,
bir yanımızı defneler sarsın...
demir kollarının yumuşaklığında uyanayım sabahları
zeytin ağacının gözlerinde büyürken bir çekirdek
Devamını Oku
yumuşakbaşlı rüzgarların kanatlarında bir yer bul bana
suyun ışıltılı sesleri aksın bir yanımızdan,
bir yanımızı defneler sarsın...
demir kollarının yumuşaklığında uyanayım sabahları
zeytin ağacının gözlerinde büyürken bir çekirdek
ONUNLA YAŞAMAYA ALIŞSAK İYİ OLUR.:)))
TAŞLAMAKLA ÖLMEDİĞİNİ BİLİYORUM....
BEN BENİMKİYLE BARIŞ YAPTIM.....
SAYGILAR MUHABBETLER
yazınız siz....tebrikler...teşekkürler.....
Selam gönül dostu,
Dizeler bir elek gibi serilmiş
Taşlar salınıp,inciler seçilmiş
Sarraf olan baktıkça büyülenmiş
Tarttıkça da görmüş ki,ağır gelmiş
Gönül terazilerinde ağır gelen pırlanta kaleminizi yürekten kutluyorum.Tebrikler.Saygılar.
DÜNYAMIZIN GÜZELLEŞMESİNDE EMEĞİ GEÇEN TÜM CANLILARIN BAYRAMINI KUTLAR NİCE MUTLU YILLARA DİYORUM KALEMİNİZ DAİM OLSUN ERCAN ARKADAŞ
TEBRİKLERİMLE VE TAM PUANLA SELAM VE DUA ERCAN BEY.
YÜREĞİNİZE SAĞLIK...HERŞEYİN BİR BEDELİ VAR ..ÖYLE YA...ÇOK KORKUYORUM AMAN FARKINA VARMADAN KÜFRE GÖTÜREK ŞEYLER YAZARIM DİYE...E NEFİS VAR UCUNDA...
BU SEBEPLE RABBİM YA KALEMİMİZE İMAN KUVVETİ VERSİN;YADA HESABINI VEREMEYECEĞİMİZ DUYGULARIN ,YAZILARIN ŞERRİNDEN CÜMLEMİZİ KORUSUN..TEBRİKLER...
Saygıdeğer Talat Özgen (dbi),
Efendim;
her doğru her yerde söylenmez derler bilirsiniz;biliriz...
Ama,bu mevzu;burada bulunuş sebebimiz olunca;bu zartayı yazmadan da edemezdik...
Çoğunca,tamme yapmaktan korktuğumuzdan anlamı ve anlatımı açık olmayan Ayet-i Kerime ve Hadis-i Şerif'leri buralara yazmaktan geri duruyoruz...
Bu kıssaya mevzu ve ilave olarak biraz daha konuyu açmamız icap ederse;
(Bismillah...)
-(Şiir ve şairlerin faziletleri hakkında îrad buyurulan hadîs-i şeriflerden bazıları):
“İnne mine'l-beyâni sihran ve inne mine’ş-şi’ri hikemen.”
Manası: Beyan ve ifadeden bir kısmı, sihir etkisi yapar (büyüleyicidir). Şiirlerden bir kısmında da hikmetler vardır.
“Lisânü’ş-şuarâi miftâhu’l-cenneti.”
Manası: Şairlerin dili, cennetin anahtarlarıdır.
“Kulûbü’ş-şuarâi hazâinü’r-Rahmâni.”
Manası: Şairlerin kalpleri, Rahmân olan Allâh’ın hazineleridir.
“Allimû evlâdekümü’ş-şi’ra fe innehû yeftehu'z-zihne ve yûrisü’s-şecâate.”
Manası: Çocuklarınıza şiiri öğretiniz; çünkü şiir, zihni açar ve cesaret verir.
“İnne lillâhi künûzen fî tahti’l-Arşi ve mefâtîhuhâ elsinetü’ş-şuarâi.”
Manası: Allâh’ın, Arş’ın altında hazineleri vardır. Bu hazinelerin anahtarları da şairlerin dilleridir.
“Teallemû mine’ş-şi’ri hikmeten ve emsâlehû.”
Manası: Şiirden hikmetli olanlarını ve benzerlerini (atasözleri-veciz ve güzel sözleri) öğreniniz. (Hadisler için bkz. Bursalı Mehmed Tahir, Osmanlı Müellifleri, Meral Yayınları, İstanbul, 1972, II, 3-4)
.
Görüldüğü üzre;şiiri meth ve teşvik vardır...
Ama bunun 1 kaidesi vardır...
Başlamışken yazalım bâri;
.
Efendim;
İslâm’dan önce edebiyat özellikle şiir zirvede idi. Muallakât-ı seb‘a meşhurdur. Onun için Kur’an-ı Kerim de, her alanda olduğu gibi, edebi san’atlar açısından da zirvenin zirvesi olarak gelmiştir.
(Muallakât-ı seb‘a: Muallak, alâka kökünden, ta‘lîk edilmiş, asılmış, asılı anlamına, muallakât ise bunun cem‘îsidir (çoğulu). Seb‘a da yedi demektir.
İslâm’dan önceki Arap şairlerinin, beğenilip Ka‘be duvarına asılmış bulunan meşhur yedi kasîdesine bu ad verilmiştir.)
Resûlüllah Efendimiz (s.a.v.), müsbet yöndeki şiiri daima teşvik etmiştir. Mesela şair Hassan’ı (r.a.) duymayanımız yoktur. “Kaside-i Bürde” ve hikayesi de malum. O beyitlerin karşılığı olarak İki Cihan Serveri’nin (s.a.v.) verdiği Bürde’ye ister hediye deyin, isterse câize... Netice değişmez. Bilirsiniz, padişahlar da şairlere caizeler verirlerdi.
Şiirde mezmûm olan; kötülüğe, isyan ve inkâra sevk eden şair ve şiirlerdir.
Nitekim Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyrulmuştur:
“Şeytanların kimlere inmekte olduklarını size haber vereyim mi? Onlar, her günahkâr yalancının (gerçeği ters yüz eden, günaha düşkün olanın) tepesine inerler. Bunlar (Şeytanlar) onlara (yalan-yanlış hırsızlıkla elde ettiklerini) duyduklarını anlatırlar ve onların çoğu yalancıdırlar. Şairlere gelince; onlara azgın-sapıklar uyar. Onların her sâhaya daldıklarını ve gerçekten hep yapamayacakları şeyleri söylediklerini görmüyor musun? Ve gerçekten onlar, yapmayacakları şeyleri söylüyorlar. Fakat bunlardan, ancak iman edip salih amelde bulunanlar, Allah’ı çok zikredenler ve zulme uğratıldıktan sonra zafer kazananlar (intikamlarını alanlar) böyle değildir. O zulmedenler yakında hangi inkılab (değişim) ile sarsılacaklarını-devrilecekleri görecekler.” (Şuara Sûresi, 221-227)
-BUNA GÖRE DİNİMİZCE KABUL GÖREN VE GÖRMEYEN ŞAİRLER:
Âyet-i kerimede görüldüğü üzere Cenab-ı Hak, önce şairlerin kötü özelliklerini ortaya koymuş, sonra da şu dört vasfı taşıyan şairleri bunlardan ayırmıştır.
Peki bunlar kimlerdir:
1. İman sahibi olanlar.
2. Salih amel sahipleri.
3. Şiirlerinde tevhid, nübüvvet ve insanları Hakk’a davet edenler. Yani Allah’ı çokça zikredenler.
4. Dinlerini, mukaddesatlarını, şahsiyetlerini, manevi değerlerini hicvedenlere karşılık vermeleri dışında, hiç kimseyi hicvetmeyen-kötülemeyenler.
Yani, zulme uğradıktan sonra öclerini alanlar da kötü şairler değildir. “Allah, çirkin sözün alenen söylenmesini sevmez; zulme uğrayanlardan olursa bu müstesna...” (Nisa sûresi, 148) buyurmuştur.
Bu hususu teyit eden bir ayet-i celile de şöyledir: “Kim size karşı haddi aşarsa, siz de tıpkı onların haddi aşmaları kadar ona karşı koyun.” (Bakara sûresi, 194)
Ayetteki bu istisna ile Abdullah b. Revaha, Hassan b. Sabit, Ka’b b. Malik, Ka’b b. Züheyr (r.anhüm) gibi şairlerin kastedildiği tefsirlerde ifade edilmiştir.
Çünkü bunlar şiirleriyle Kureyş kafirlerini hicvediyorlardı. Ka’b b. Malik’in şöyle dediği rivayet edilmiştir:
“Resûlüllah (s.a.v.) bana, ‘Kureyş’i hicvedin. Hayatım kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki, sizin onlara bu hicviniz, ok yağdırmadan daha çetindir.’ Hassan b. Sabite de hep, “Söyle, Ruhu’l-Kuds seninledir' derdi.' (Tefsir-i Kebir, (Terc.), 17, 391)
Cinniler de mensûrdan çok manzûmdan (düz yazıdan değil şiirden) hoşlanırlar.
Nitekim Abdülvehhab Şa’râni hazretleri, “Keşfü’l-Hicabi ve’r-Rân an Vechi Es’ileti’l-Cân” isimli eserlerinde, meseleleri kısaca nesir olarak ifade ettikten sonra nazım olarak daha geniş ve uzunca ele almışlardır.
İmam Gazali ve İmam Rabbani’nin (k. esrarahüma) görüşleri olarak ise mevzuyu şöyle özetleyebiliriz:
Onlara göre, eğer şiir;
Allah’ı ve ahireti hatırlatıyorsa makbul, nefsani duyguları-arzuları kamçılıyorsa reddolunur.
Mesela daha çok kavlî kerametleriyle meşhur olan Yunus Emre, Mevlana Celaleddin-i Rumi ve emsallerinin şiirleri gibi…
Şiire bakışta başkaca İslam Büyükleri tarafından yapılan değerlendirmeler de mevcuttur.Yazıp uzatmak istemem...
Anlatmak istediğimiz,sadece ve sadece şudur:
KALEM TUTAN MUHASEBESİNİ KENDİSİ TUTMALIDIR...VE ÖYLE YAZMALIDIR...
Saygılarımızla...
.
Vesselam
Sayin dostum!Genellikle siirlerini begenirim ve zevklede okuyorum,Ama bu sefer bu konuda ayni fikri tasimiyorum!Daha dogrusu konuyla igili düsüncelerin bana fazla dogru gelmiyor!Sanki yazanlar sanki kasti yaziyorlar ve bunlari okuyanlar sanki kendi düsünce kabiliyetlerini kaybetmisler (dogruyu ve yanlisi ayirt edemiyorlar) ve tek dogruyu ve hakikati yanliz sen biliyormussun gibi yazilmis geliyor bana.Ve bu degilmidir ki kendi aramizdaki toleransi ,hos görüyü,degisik fikir ve inanclara saygiyi esirgeyen ve hatte kaybettiren ve bunun devami insanlarin arasina iste senin seytan dedigin seyin daha neler ektiginin farkindamisin?Hatta insanlara iftira atmak, yukardan bakip,cok bilmislik taslamak aslinda senin inancinada ters geldigine inanmaktayim! Tabiiki bir cok güzel eserinin yaninda böyle bir eserin olmasida sasilacak bir durum degil!Kim hata yapmiyor ki?Sevgi ve saygilar!Talat Özgen
Güzel çalışmanızı ve bayramınızı kutluyorum.
BİR ŞEY ANLATMASANDA OLUR YAZ İŞTE ÇALA KALEM YALAN YANLIŞ ...AH ERCAN KARDEŞİM AH NİCE SALLAYANLAR VAR GERÇEĞİ SAPTIRANLAR VAR ...ANLIYACAĞIN ŞEYTAN İYİ ÇALIŞIYOR ...SERİNİN SONU DEMİŞSİN NİYE Kİ BENCE DAHA BİTMEDİ BU KONU DİNLEN AMA DÖN ...BAYRAMININ HAYIRLARA VESİLE OLMASINI DİLERİM KARDEŞİM EŞİNE DE SELAMLARIMLA
Bu şiir ile ilgili 20 tane yorum bulunmakta