Şeyler ve Hiçbir Şeyler Arasındaki İnsan - Garib Çoban
Bazen de beklemek düşer.
Öyle sessiz öyle alfabesiz.
Bazılarımız o kadar çok sevdiği için acının tüm damarlarında dolaşmasına, tüm umudunu kaybetmesine, küle dönüşmesine ihtiyaç duyar.
İşte o zaman Huu’da yeniden doğabiliriz.
Dosta gidenin yolu gönül içinden geçer.
Ve bir kez yeniden doğduğunuzda.
Artık sizi yakabilecek hiçbir aşk ateşinin olmayacağını bilirsiniz.
Kalp sahibi çoktur, gönül sahibi azdır.
Garibin hikayesini dinlemek için, yine bir garip kulağı gerekir.
İnsanı çoktur, kâmil olanı azdır.
Kırdım mı diyen yok herkes kırıldığının peşinde.
İyi görüneni çoktur, iyi olanı azdır.
Okuyanı çoktur, anlayanı azdır.
Nasipse münasiptir, münasipse nasiptir.
Birini dinlemek; beyin işidir.
Fakat onunla empati kurabilmek kalbin işidir.
Kendi bildiğine doğrudur deme.
Var iki kâmile sor deli gönül.
Teheccüt vakti siyah zülfun ucuna uyalıdan beri, gizli ummân oldum aşka.
Şems vakti zaman geçmiyor, kime gönül kazayım.
Garibin hikayesini dinlemek için, yine bir garip kulağı gerekir.
Sevgi, iki insanın birbirlerine varlıklarının özünden bağlanması,her birinin kendisini varlığının özünde yaşamasıyla mümkün olabilir.
Hayat ileriye bakarak yaşanır, geriye bakarak anlaşılır.
Sevilenin yokluğunda zaman kanar.
Kişinin değeri aradığı şeydir.
Kendine en ağır yükü aradın, bulduğun, kendindi.
Kendini yenen yenilmezdir.
Bize gözün değil, gönlün gördüğü yürek gerek.
Kimisi der deli, kimi der uslu.
Garibin hikayesini dinlemek için, yine bir garip kulağı gerekir.
Teheccüt vakti yaptığım tek şey sessizliğin sesini açmak.
Cümlenin rızkını veren ol gani settar iken.
Yeryüzünün halifesi hünkara minnet eylemem.
İnsan başkasının gönlünde, kendi gönlü gibi sevmiyor.
Rabbim, beni bizden sonrakiler arasında doğru sözlü olarak bildirilenlerden eyle. Şuara , 84)
Olgunlaşmak aynı zamanda kalbinizle barışmaktır.
Sevdiği şeyin ancak kendisinin bırakabileceğini kabul edin.
Garibin hikayesini dinlemek için, yine bir garip kulağı gerekir.
Bir daha asla geri dönmeyeceğini bile bile, olmuş olana ait olmak da bir sevme biçimidir.
En kötüsü ama kırılmaz.
Her şeyi zamana bıraktık, zamanımız var mı bilmeden.
Tevekkül et ki Rabbini bulasın.
Tefekkür et ki kendine gelesin.
Tebessüm et ki dost olasın.
Vakti şerifler hayr olsun Muhabbetle
Aşk hep vardı da , biz o’nu insanlarda aradık.
Garibin hikayesini dinlemek için, yine bir garip kulağı gerekir.
İyilik yaptık da ne oldu?..
İyilik mi bulduk, deme!.
Ağaç dikilir dikilmez meyve vermez.
Sureti görmüşsün ama haberin yok mânâdan.
Her şeyin bir zamanı var, bekle!..
İyilik yapanlara ihsanımızı ilerde daha da artıracağız. A'râf-161)
İyilik yapanlar herkesin oturacağı bir gönül sofrası kurmuş teheccüt vakti, sadece karnı değil, kalbi de acıkanları da bekliyor şems vakti.
Garibin hikayesini dinlemek için, yine bir garip kulağı gerekir.
Sevende, sevilende de sessizliği birbirinde umutları öldürmek için bıçak gibi kullanıyoruz.
Ama diğerini öldürmeden önce her biri kendini öldürür geceler suskunsa.
İnsanların acıyı ne kadar sevdiğini görmek çok tuhaf!..
Ve yine de diğerine olan sevgi varlığını sürdürür her güneş doğduğunda.
Ben O'nu affetmedim, kalbim de beni affetmedi.
İkimiz de kanıyoruz, bir belki’nin yenilgisini kabulleniyoruz.
Garibin hikayesini dinlemek için, yine bir garip kulağı gerekir.
Şems vakti çok konuşup cümleyi yorma, yoksa cümle alem yorulur, Teheccüt vakti Ha deyince olmaz, Aşk ile Hû deyince olur!..
Sonra Allah seni bir gün, hiç üzülmemişsin gibi râzı eder.
Yeryüzünde böbürlenerek dolaşma!..
Çünkü ne yeri yarabilir ne de dağlarla boy ölçüşebilirsin. İsra, 37)
Kim seni duasında taşıyorsa, işte o muhabbetinde sadıktır.
Ancak kendine inancı olan kişi başkasına karşı sadık olabilir.
Garibin hikayesini dinlemek için, yine bir garip kulağı gerekir.
Y.ed - Bu Bir Demdir, Gelir Geçer Albümü)
Kayıt Tarihi : 9.6.2024 14:52:00





© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Dediler sen kimsin?.. Kul demeye utandım!.. Yunus Emre
Sonsuz sevgi ve saygılarımla
Tasavvuf, insan fıtratında mevcut olan
ulvîliklere âit temâyülleri, sohbet, zikir,
riyâzât ve ihlâs ile geliştirerek ham insandan
“insan-ı kâmil” hüviyetini ortaya çıkarmaktır.
İnsanlarda istîdâd ve iktidarlar muhtelif olduğundan,
tasavvufun metodlarını kullanarak insanı eşyâ ve
hâdisâtın esrârından haberdâr etme, her fertte aynı
derecede netîce vermez. Ancak bazı temâyüllerde
bütün insanlık, -aralarında derece farkı olsa da-
müştereklik arz eder. Bunlardan biri de, her ferdin,
geldiği yere, yâni vatan-ı aslîsine dönme temâyülüdür.
Bundan dolayı tasavvufun bir gâyesi de, insanı
“elest bezmi’nde Rabbiyle beraber olduğu vuslat
iklîmine dönme husûsundaki arzu, arayış, temâyül ve
istîdâdını zikirle tekâmül ettirerek şuuraltından şuurüstüne
yükseltmektir. Kullukta kemâli ifâde eden bu hâle
ermenin yolu, âyet-i kerîmede şu şekilde îzâh edilir:
“…Bilesiniz ki kalbler, ancak Allâh’ın zikriyle mutmain olur
(er-Ra’d, 28)
Bunun en uygun zamanı da teheccüt vaktidir.
Evet buyurduğunuz gibi garipbin halinden ancak
garipler anlar.
Tefekkür dersi için teşekkürler
TEBRİKLER SAYIN DEMİRCİ
Eskiler...
O denklik şimdilerde "zengin zengine"
Fakirin nasibi yine garibe!
Öyle gönlü zengin de kalmadı
"Anlama fakirliği" yaygın bir hastalık
Herkes kendi dediğinin,bildiğinin doğruluğundan emin!
O yüzden "verimsiz",
Nekes bir döneme girdik,
"Şeyin peşindeyiz" ama neyin olduğunu bilmeden,
Boşuna!
Tebrikler Engin Bey.
TÜM YORUMLAR (4)