Sevginin destanı Şiiri - Yorumlar

Mustafa Zincirkiran
425

ŞİİR


9

TAKİPÇİ

(Fasl-ı Muhabbet şiiri)

Gönüllerde yer alan günler hep beklenirken
Tatlı söz için dili, büke büke gelmeli.
Sevgi taşıyan yele sevgiler eklenirken
Aşk deryasına sevgi döke döke gelmeli.

Tamamını Oku
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 18.01.2021 - 11:47

    Şiiriniz manalı ve akıcı Mustafa bey kardeşim lakin kitap ve sünnetle bağdaşmayan bir iki hususa temas etmeden geçemeyeceğim şöyle ki;

    1) Aşk, tabiri kitap ve sünnette geçmeyen sonradan ihdas edilmiş bir tabirdir. Kitap ve sünnette vasat , meşru ve fıtri sevgi olan muhabbet tabiri geçer. Aşkın manası ise, sevgide haddi aşıp sınır tanımamak demektir ki bu Allah'ın kitabi kıstaslarına muhaliftir.

    2) "EL-HUBBU LİLLAH VEL-BUĞZU FİLLAH- SEVGİ VE BUĞUZ ALLAH İÇİN OLMALIDIR-" Kaide- kudsiyesince ki, bu Fetih suresinin ahirinde geçen"ONLARA KENDİ ARALARINDA BİRBİRLERİNE KARŞI MERHAMETLİDİRLER AMA DÜŞMANA KARŞI PEK ŞİDDETLİDİRLER." tarzında geçer. Sevgimiz Mü'minlere yani Allah-cc-ın dostlarına karşı olmalıdır. Bunu hak etmiyen Allah ve din düşmanlarına ise gereken tavır gösterilmelidir.

    3)Resulullah-sav- her daima ve her kese tebessüm etmezdi. Kişi eğer tebessüme layık davranışlar sergilerse ona tebessüm eder ama gazabı hak edecek tavırlar sergilerse ki- bunlara hukukullah'ın ve hukuku ibadullahın ihlal edilmesi gibi şeylerdir- karşı son derece sert davranır onları acayip azarlardı.

    4) "Kalp kırmayla kabeyi yıkmak kıyas edilmiş" diyorsunuz ama biz şu ana kadar böyle bir sahih hadis görmedik. Bu hadisin hangi kaynakta geçtiğini de belirtirseniz memnun oluruz.

    5) Hoşgörü ancak hoş davranışlar sergileyen ya da bunları öğrenmek azminde olanlara gösterilir. Bilerek na-hoşluklar sergileyen yani Allah'ın kitabına muhalif tavırlar ortaya koyanlara karşı hoş görü gösterilmez. Çünkü böyle kişilere ne Allah-cc- ne de onun resulü hoşgörülü davranmamışlardır.

    6)Rahmet ve şefaate kimlerin layık kimlerin de layık olmadıklarını en doğru şekilde açıklayan Kur'andaki bu mevzuyla alakalı ayetlerdir. Bu ayetlerin manasına muhalif olarak ihdas edilmiş bir sürü uydurma rivayet vardır ki bunlara asla iltifat edilmemelidir.

    7)"" BELİ" tabirinin geçtiği ve "ELEST BEZMİ" diye tarif edilen olayın gerçek manası A'RAF suresinin 172. ayetinde münderiçtir ve piyasada anlatılanları yalanlamaktadır. Lütfen oraya bakınız!

    8) Allah'ın her kulu Allah için sevilmez kardeşim. Allah'ın dostlarım dediği Müslüman, Mü'min, Muttaki, Muhlis, Muhsin, Muslih ve müstakim kulları sevilir. Zira rabbimiz bize bunları dost edinip bunları sevmemizi salık veriyor. Diğer kullarını yani fasık, facir, kafir ve münafık kullarını ise sevmemizi yasaklıyor.

    Hayırlı çalışmalar.

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 1 tane yorum bulunmakta