Dudaklarından kalkarken boynun kurcalar beni
bir yanımı kara çıbanlara saldılar,ıslak
bir yanım hiç ayrılmamıştır,gümeçlerde saklıdır
ondan ki nefret içinde omzunu okşuyorum
ama bana şimdi gerçekten zor gelen şey
bir grevin çocuklara kazınmış izlerini hatırlamak
sözlerimi etime bastırıyorum
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Devamını Oku
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Hani şaire, şairimsinin biri bir şiirimtırak getirmiş ve şairin fikrini sormuş. Şair de demiş ya 'Vezinsiz, kafiyesiz ve manasız bir şeyler yazmak istemiş ve tam muvaffak olmuşsunuz.' diye...
Bu şeyde de öyle bir muvaffakiyet var. Saçmalamak istemiş ve madalyayı hak etmişler. Bugün süfli arzularını utanmadan insanların önüne şiir diye sunanların, yüzyıllar yaşayan şairlerin yanında kalıcılık ihtimalleri olmayacaktır çok şükür. Kaldı ki bunda kendisine şiir dedirtecek hiçbir şey de yok.
************* ŞİİRDE KALİTE SORUNUMUZ **********
bÜTÜN FİLOZOFLAR VE DÜŞÜNÜRLER
DEMİŞLERDİR Kİ İNSANOĞLU DÜNYADAYKEN
BAŞLICA İKİ UNSURUN BİLEŞKESİNDEN
OLUŞUR. 1_BEDEN 2_RUH
BEDEN TIPIN UZMANLIK ALANINA GİRER
ETTEN- KEMİKTENDİR GÖZLE GÖRÜLEN
KISIMDIR
Kİ BU BİZİ ŞU ANDA PEK FAZLA
İLGİLENDİRMİYOR
ŞAİRLER İÇİN ÖNEMLİ OLAN BU
İKİNCİSİ ' '''RUH '''TUR
GÖZLE GÖRÜLEMEYEN AMA ASIL BEDENİ
DOLDURAN KISIMDIR
İÇİNDE RUH OLMAYAN BİR BEDENİN İKİ YERİ
VARDIR
BİRİNCİSİ GECE UYKUDA YATAĞA YAKIŞIR
İKİNCİDE MEZARDA BOŞ BİR TABUTA
Kİ
ŞAİRLERİ İLGİLENDİREN KISIM DA BUDUR
''' RUH ''
HERKES BİLİR Kİ ŞİİR DUYGULARLA
YÜREKTEN YAZILIR GÖRÜNÜŞTE KALEM
KAĞIT, DİL VS.GÖRÜNÜR
AMA ONA HÜKMEDEN İNCELİK
ŞAİRLİK RUHUDUR
ŞAİRLİK RUHU İNSANLARIN KESİNLİKLE
DOĞUŞTAN GETİRDİĞİ BİR ÖZELLİKTİR
YA VARDIR YA YOKTUR
LAKİN BAZI ŞAİRLERİN KENDİLERİNDEKİ
ŞAİRLİK RUHUNU DAHA SONRA
FARKETTİKLERİ,
BUNU HİSSETMELERİNİN
BİRAZ ZAMAN ALDIĞI DA GÖRÜLMÜŞTÜR
KALİTELİ BİR ŞAİR OLABİLMEK İÇİN EN ÖNEMLİ
ŞEY BUDUR
YALNIZ PEK TABİİKİ TEK BAŞINA BU ŞAİRLİK
RUHUNUN, BU YETENEĞİN İŞLENMEDEN
YOĞUN BİR ÇABA SIKI BİR ÇALIŞMADAN
OLGUNLAŞMASI DA AKIL KARI BİR ŞEY
DEĞİLDİR
BAZILARI BU OLGUNLAŞMAYI DİREK
YAŞAMDAN ALIR
HAYATIN GERÇEKLERİYLE OLGUNLAŞIR
BAZILARI DA ÜSTATLARIN ELİNDE EĞİTİM
ALARAK BU AÇIĞINI KAĞATIR
İŞTE ALAYLI_MI MEKTEPLİ Mİ
TARTIŞMALARI BURADA DA MAALESEF ŞİİRDE
DE MEVCUTTUR
BİR ŞAİRİN GELİŞİMİNDE İZLEMESŞİ GEREKEN 4 YOL VARDIR
İLKİ Kİ BU EN ÖNEMLİSİDİR
OKUMAK= ÇOK OKUMAK
BIKMADAN USANMADAN SIKILMADAN
OKUMAK KELİME HAZNESİNİ KELİMELERDEKİ
KULLANIŞ BİÇİMLERİNİ
SÖZCÜK VE ANLAM HAZNESİNİ OLABİLDİĞİNCE
GENİŞLETMEK
2_ DİNLEMEK KENDİSİNİNİ BİLDİĞİ ŞEYLERDEN
DAHİ BAHSEDİLSE OLA Kİ ONUN İÇİNDE
BİLMEDİĞİ TEK BİR NOKTA VARDIR DA O
ANDA YA DA İLERİDE ONUN İŞİNE
YARAYACAKTIR NİYETİYLE DİNLEMEK
KENDİSİNE YAPILAN OLUMLU YA DA OLUMSUZ
ŞİİRİN ERBABI TARAFINDAN YAPILAN BÜTÜN
ELEŞTİRİLERİ GEREKEN NEZAKETLE
EDEB VE ADAB KURALLARI İÇERİSİNDE
DİNLEMEK
3- KONUŞMAK_ KENDİ BİLDİĞİNİ DİĞER
MESLEKTEŞ(!!) LARIYLA USULÜNE
UYGUNTARTIŞMAK, FİKİR ALIŞVERİŞİNDE
BULUNMAKBU YOLLA MERAK ETME,
SORGULAMA VE DÜŞÜNME YETENEĞİNİ
GELİŞTİRMEK
4- VE İŞİN EN ZOR VE EN ÖNEMLİ KISMI BUDUR Kİ
PEKÇOK BÜYÜK ŞAİRİN KALİTELİ PROBLEMİNİ
ÇIKARAN SEBEP
HER NE KADAR BİR İNSAAN NE ÇOK ŞEY
ÖĞRENİRSE ÖĞRENSİN
BU BAŞKA BİR OLAYDIR
ÖĞRENEBİLME YETENEĞİ BAŞKA BİR OLAYDIR
ÖĞRENDİKLERİNİ KARŞI ATRAFA
AKTARABİLME BAŞKA BİR OLAYDIR
İKİSİ DE FARKLI KAABİLİYETLER GEREKTİRİR
Kİ BU SON YAZMA BÖLÜMÜNÜ İYİ
AYARLAYABİKMEK GEREKİR
ŞİİR ARTIK BEN GELDİM DEMELİDİR
ŞİİR ARTIK BENİ YAZ DEMELİ, O İLHAM DIŞARI
ÇIKMAK İSTEMELİ ŞİİR KENDİ KENDİNİ YAZDIRMALI
İŞTE O ZAMAN ÇOK İYİ BEKLENMELİ
BU YÜZDENDİR Kİ PEK ÇOK ÜSTAT
PEKÇOĞUNA KOMİK GELECEK AMA
HER NEREYE GİDERSE GİTSİN
YANINDA DEVAMLI BİR KAĞIT-KALEMLE
GEZMİŞTİR
SİPARİŞ ŞİİR YAZILMAZ ZORAKİ ŞAİR OLUNMAZ
BU AŞAMALAR TIPKI BİR BEBEĞİN BÜYÜYÜP
KONUŞMAYA BAŞLAMASI GİBİDİR
BİR BEBEK DENEY VE KANITLARLA Kİ ANA RAHMİNDEN İTİBAREN ETRAFINDAKİ OLAYLARI ALGILAR
ONLARA HAREKET MİMİK ,JEST
DAVRANIŞ ŞEKLİ GİBİ YOLLARLA KELİMELERE
ANLAM VERMEYE ÇALIŞIR
HİÇKİMSENİN BİR BEBEĞE ÖĞRETMENLİK
YAPMASINA İHTİYAÇ YOKTUR
O KENDİ KENDİNE SEVGİ KELİMESİNİN
ANLAMINI
KIZMAK KELİMESİNİN ANLAMINI VS VS. BULUR
SONRA UFAK UFAK YARIM YAMALAK KONUŞMAYA BAŞLAR
SONRA BAKAR Kİ KONUŞTUKÇA YANLIŞ DA
OLSA DOĞRU DA OLSA HERKES
TARAFINDANİLGİ GÖRÜYOR KABUL EDİLİYOR
DAHA BİR HEVESLENİR
BİRKAÇ SENE İÇERİSİNDE KENDİSİNE YARAYAN BÜTÜN KEL,MELERİ ÖĞRENDİĞİ GİBİ
DAHA BİR SORGULAMAYA BAŞLAR
VE İŞİN EN SON KISMIDIR YAZMAK
TAA Kİİ 6-7 YAŞLARINDA
O YAŞA KADAR ZATEN TEMEL KALIPLARI
ÖĞRENMİŞTİR TEK İHTİYACI VARDIR
KELİME HAZNESİNİ GENİŞLETMEK VE DOĞRU
YAZABİLMEYİ ÖĞRENMEK
******** KALİTELİ BİR ŞİİRDE OLMASI GEREKEN
ÖZELLİKLER
1_ bEŞDUYUYA HİTAB EDEBİLMELİDİR
OKUYUCUYA ANLATTIĞPI ŞEYLERİ
KULLANDIĞI YARDIMCI ÖĞELERLE
OKUYUCUNUN ZİHNİNDE SANKİ O ŞEY
OKUYUCUNUN KARŞISINDAYMIŞ GİBİ
O ÇAĞRIŞIMI YAPTIRABİLMELİDİR
E TABİİ Kİ DİLİN KULANILAN VE ZENGİNBİR DİL
OLMASI DA BUNU KOLAYLAŞTIRAN
BELLİ BAŞLI ETKENLERDENDİR
HİSSİNEKULAĞA HOŞÇA HİTAB EDEBİLMELİDİR
YANİ BUNU AÇIKTAN AÇIĞA HECE ÖLÇÜSÜYLE
YA DA GİZLİ HECE ÖLÇÜSÜYLE ,KAFİYEYLE
VEYA BUNLARIN HİÇBİRİSİYLE OLMASA BİLE
KULLANDIĞI YARDIMCI ÖĞELERLE KARŞI
TARAFA KONUYU SANKİ KONUŞUYORMUŞ GİBİ
İLGİYİ ALAKAYI KAYBETTİRMEDEN
OKUYUCUYU ŞİİRDEN KOPARMADAN
ANLATABİLMELİDİR
DİĞER TAT ALMA VE DOKUNMA HİSLERİNİ
ZATEN ŞİİRDE İŞEMEK ZORDUR
AMA YİNE DE PEKÇOK BÜYÜK ŞAİRİN BUNU
ÇOK RAHATLIKLA İŞLEYEBİLDİĞİ DE
GÖRÜLMÜŞTÜR
E TABİİKİ BU KADAR ŞEYİ DÜZGÜN
YAPABİLMEK İÇİN UYGUN BİR KOMPOZİSYON
GEREKİR
BİR ŞİİRİN BAŞLIĞI BİLE ÇOK ÖNEMLİDİR
OKUYUCUYA ACABA BU ŞİİRDE NE OLABİLİR
MERAKINI UYANDIRABİLMELİ
OKUYUCUYU DAHA BAŞLIKTA ŞİİRE
BAĞLAYABİLMELİDİR
DAHA SONRA
GİRİŞ-GELİŞME -SONUÇ BÖLÜMLERİ GELİR
BİR ŞİİRDE GİRİŞ BÖLÜMÜ VE SIRASI ÇOK
ÖNEMLİDİR
nE ÇOK SERTOLMALIDIR ,YANİ NE BİRDEN
KONUYA GİRMELİ NE DE KONUYU GEREKSİZ
YERE UZATACAK ŞEKİLDE UZUN OLMALIDIR
GELİŞME BÇLÜMÜNDE OLAYLARA DAHA BİR ZANGİNLİK KATILMALI
YARDIMCI ÖĞELERLE YENİ YENİ EK VE
YARDIMCI KONULARLA OKUYUCUNUN
DİKKATİNİ ZİNDE TUTMALI
ONU FİNALE DOĞRU HAZIRLAMALIDIR
VE TABİİ Kİ EN SON BÖLÜM ŞAİRİN İSTEĞİNE
BIRAKILMIŞTIR
BİR FİLM SEYRETMEK GİBİDİR
BAZEN UMDUĞUNUZ ŞEKİLDE SONLANIR
BAZEN DE HİÇ UMMADIĞINIZ TAHMİN
ETMEDİĞİNİZ ŞEKİLDE OLAYLAR NETİCELENİR
nASIL Kİ BAZI FİLMLER VARDIR KOMEDİDİR
SADECE İÇİNDE KOMEDİ VARDIR SANKİ
HAYAT SADECE KOMEDİDEN İBARETMİŞ GİBİ
VEYA SADECE KORKU FİLMİDİR DE OLAYLAR
HEP O ŞEKİLDE GELİŞER
HALBUKİ GERÇEK HAYATTA HİÇBİR ZAMAN
BÖYLE OLMAZ
PEŞPEŞE BİLE AYNI ANIN İÇERİSİNDE BİLE BU
İKİ DUYGU AYNI GÜN İÇERİSİNDE PEKÇOK
FAZLASI YAŞANABİLMEKTEDİR
BEN GENE SÖZÜMDEYİM
DİYORUM Kİ
******************DÜŞÜK KALİTE BİR ŞİİR **********
İŞTE KALİTELİ BİR ŞİİR ÖRNEĞİ
****************** KİBRİTÇİ KIZ***********************
Küçük bir kibritçi kızı anlatıyordu şiir
Kimsesiz, yalnız, küçük bir kızı
Sokaklarda kibrit satıyordu
Bir kış vakti yine böyle dışarıdaydı
Çok üşümüştü
Dolaşırken bir güvercin gördü
Yarlıtdı ve titriyordu
O an kendi acısını unuttu
Sarıldı güvercine ve onu minicik elleriyle ısıttı
Sabah oldu
Çöp temizlikçileri farkettiler
Minik bir kızın soğuktan donmuş cesedi
Yered yatıyordu
Cesedi kaldırmak için yanına geldiler
Bir de baktılar ki elinde minik bir güvercin
Güvercin hala yaşıyordu
Ey üstteki gibi şiirlere fevkaladenin fevki diyen
arkadaşlarım
O zaman bir yorum da bu şire yapın hadi
O zaman bu şir ne ???
Kusura bakmyın eleştiri bölümü biraz acele oldu
yetiştiremedim ancak bu kadar yazabildim
Saygılarımla
**********************************************************
************* ŞİİRDE KALİTE SORUNUMUZ **********
bÜTÜN FİLOZOFLAR VE DÜŞÜNÜRLER
DEMİŞLERDİR Kİ İNSANOĞLU DÜNYADAYKEN
BAŞLICA İKİ UNSURUN BİLEŞKESİNDEN
OLUŞUR. 1_BEDEN 2_RUH
BEDEN TIPIN UZMANLIK ALANINA GİRER
ETTEN- KEMİKTENDİR GÖZLE GÖRÜLEN
KISIMDIR
Kİ BU BİZİ ŞU ANDA PEK FAZLA
İLGİLENDİRMİYOR
ŞAİRLER İÇİN ÖNEMLİ OLAN BU
İKİNCİSİ ' '''RUH '''TUR
GÖZLE GÖRÜLEMEYEN AMA ASIL BEDENİ
DOLDURAN KISIMDIR
İÇİNDE RUH OLMAYAN BİR BEDENİN İKİ YERİ
VARDIR
BİRİNCİSİ GECE UYKUDA YATAĞA YAKIŞIR
İKİNCİDE MEZARDA BOŞ BİR TABUTA
Kİ
ŞAİRLERİ İLGİLENDİREN KISIM DA BUDUR
''' RUH ''
HERKES BİLİR Kİ ŞİİR DUYGULARLA
YÜREKTEN YAZILIR GÖRÜNÜŞTE KALEM
KAĞIT, DİL VS.GÖRÜNÜR
AMA ONA HÜKMEDEN İNCELİK
ŞAİRLİK RUHUDUR
ŞAİRLİK RUHU İNSANLARIN KESİNLİKLE
DOĞUŞTAN GETİRDİĞİ BİR ÖZELLİKTİR
YA VARDIR YA YOKTUR
LAKİN BAZI ŞAİRLERİN KENDİLERİNDEKİ
ŞAİRLİK RUHUNU DAHA SONRA
FARKETTİKLERİ,
BUNU HİSSETMELERİNİN
BİRAZ ZAMAN ALDIĞI DA GÖRÜLMÜŞTÜR
KALİTELİ BİR ŞAİR OLABİLMEK İÇİN EN ÖNEMLİ
ŞEY BUDUR
YALNIZ PEK TABİİKİ TEK BAŞINA BU ŞAİRLİK
RUHUNUN, BU YETENEĞİN İŞLENMEDEN
YOĞUN BİR ÇABA SIKI BİR ÇALIŞMADAN
OLGUNLAŞMASI DA AKIL KARI BİR ŞEY
DEĞİLDİR
BAZILARI BU OLGUNLAŞMAYI DİREK
YAŞAMDAN ALIR
HAYATIN GERÇEKLERİYLE OLGUNLAŞIR
BAZILARI DA ÜSTATLARIN ELİNDE EĞİTİM
ALARAK BU AÇIĞINI KAĞATIR
İŞTE ALAYLI_MI MEKTEPLİ Mİ
TARTIŞMALARI BURADA DA MAALESEF ŞİİRDE
DE MEVCUTTUR
BİR ŞAİRİN GELİŞİMİNDE İZLEMESŞİ GEREKEN 4 YOL VARDIR
İLKİ Kİ BU EN ÖNEMLİSİDİR
OKUMAK= ÇOK OKUMAK
BIKMADAN USANMADAN SIKILMADAN
OKUMAK KELİME HAZNESİNİ KELİMELERDEKİ
KULLANIŞ BİÇİMLERİNİ
SÖZCÜK VE ANLAM HAZNESİNİ OLABİLDİĞİNCE
GENİŞLETMEK
2_ DİNLEMEK KENDİSİNİNİ BİLDİĞİ ŞEYLERDEN
DAHİ BAHSEDİLSE OLA Kİ ONUN İÇİNDE
BİLMEDİĞİ TEK BİR NOKTA VARDIR DA O
ANDA YA DA İLERİDE ONUN İŞİNE
YARAYACAKTIR NİYETİYLE DİNLEMEK
KENDİSİNE YAPILAN OLUMLU YA DA OLUMSUZ
ŞİİRİN ERBABI TARAFINDAN YAPILAN BÜTÜN
ELEŞTİRİLERİ GEREKEN NEZAKETLE
EDEB VE ADAB KURALLARI İÇERİSİNDE
DİNLEMEK
3- KONUŞMAK_ KENDİ BİLDİĞİNİ DİĞER
MESLEKTEŞ(!!) LARIYLA USULÜNE
UYGUNTARTIŞMAK, FİKİR ALIŞVERİŞİNDE
BULUNMAKBU YOLLA MERAK ETME,
SORGULAMA VE DÜŞÜNME YETENEĞİNİ
GELİŞTİRMEK
4- VE İŞİN EN ZOR VE EN ÖNEMLİ KISMI BUDUR Kİ
PEKÇOK BÜYÜK ŞAİRİN KALİTELİ PROBLEMİNİ
ÇIKARAN SEBEP
HER NE KADAR BİR İNSAAN NE ÇOK ŞEY
ÖĞRENİRSE ÖĞRENSİN
BU BAŞKA BİR OLAYDIR
ÖĞRENEBİLME YETENEĞİ BAŞKA BİR OLAYDIR
ÖĞRENDİKLERİNİ KARŞI ATRAFA
AKTARABİLME BAŞKA BİR OLAYDIR
İKİSİ DE FARKLI KAABİLİYETLER GEREKTİRİR
Kİ BU SON YAZMA BÖLÜMÜNÜ İYİ
AYARLAYABİKMEK GEREKİR
ŞİİR ARTIK BEN GELDİM DEMELİDİR
ŞİİR ARTIK BENİ YAZ DEMELİ, O İLHAM DIŞARI
ÇIKMAK İSTEMELİ ŞİİR KENDİ KENDİNİ YAZDIRMALI
İŞTE O ZAMAN ÇOK İYİ BEKLENMELİ
BU YÜZDENDİR Kİ PEK ÇOK ÜSTAT
PEKÇOĞUNA KOMİK GELECEK AMA
HER NEREYE GİDERSE GİTSİN
YANINDA DEVAMLI BİR KAĞIT-KALEMLE
GEZMİŞTİR
SİPARİŞ ŞİİR YAZILMAZ ZORAKİ ŞAİR OLUNMAZ
BU AŞAMALAR TIPKI BİR BEBEĞİN BÜYÜYÜP
KONUŞMAYA BAŞLAMASI GİBİDİR
BİR BEBEK DENEY VE KANITLARLA Kİ ANA RAHMİNDEN İTİBAREN ETRAFINDAKİ OLAYLARI ALGILAR
ONLARA HAREKET MİMİK ,JEST
DAVRANIŞ ŞEKLİ GİBİ YOLLARLA KELİMELERE
ANLAM VERMEYE ÇALIŞIR
HİÇKİMSENİN BİR BEBEĞE ÖĞRETMENLİK
YAPMASINA İHTİYAÇ YOKTUR
O KENDİ KENDİNE SEVGİ KELİMESİNİN
ANLAMINI
KIZMAK KELİMESİNİN ANLAMINI VS VS. BULUR
SONRA UFAK UFAK YARIM YAMALAK KONUŞMAYA BAŞLAR
SONRA BAKAR Kİ KONUŞTUKÇA YANLIŞ DA
OLSA DOĞRU DA OLSA HERKES
TARAFINDANİLGİ GÖRÜYOR KABUL EDİLİYOR
DAHA BİR HEVESLENİR
BİRKAÇ SENE İÇERİSİNDE KENDİSİNE YARAYAN BÜTÜN KEL,MELERİ ÖĞRENDİĞİ GİBİ
DAHA BİR SORGULAMAYA BAŞLAR
VE İŞİN EN SON KISMIDIR YAZMAK
TAA Kİİ 6-7 YAŞLARINDA
O YAŞA KADAR ZATEN TEMEL KALIPLARI
ÖĞRENMİŞTİR TEK İHTİYACI VARDIR
KELİME HAZNESİNİ GENİŞLETMEK VE DOĞRU
YAZABİLMEYİ ÖĞRENMEK
******** KALİTELİ BİR ŞİİRDE OLMASI GEREKEN
ÖZELLİKLER
1_ bEŞDUYUYA HİTAB EDEBİLMELİDİR
OKUYUCUYA ANLATTIĞPI ŞEYLERİ
KULLANDIĞI YARDIMCI ÖĞELERLE
OKUYUCUNUN ZİHNİNDE SANKİ O ŞEY
OKUYUCUNUN KARŞISINDAYMIŞ GİBİ
O ÇAĞRIŞIMI YAPTIRABİLMELİDİR
E TABİİ Kİ DİLİN KULANILAN VE ZENGİNBİR DİL
OLMASI DA BUNU KOLAYLAŞTIRAN
BELLİ BAŞLI ETKENLERDENDİR
HİSSİNEKULAĞA HOŞÇA HİTAB EDEBİLMELİDİR
YANİ BUNU AÇIKTAN AÇIĞA HECE ÖLÇÜSÜYLE
YA DA GİZLİ HECE ÖLÇÜSÜYLE ,KAFİYEYLE
VEYA BUNLARIN HİÇBİRİSİYLE OLMASA BİLE
KULLANDIĞI YARDIMCI ÖĞELERLE KARŞI
TARAFA KONUYU SANKİ KONUŞUYORMUŞ GİBİ
İLGİYİ ALAKAYI KAYBETTİRMEDEN
OKUYUCUYU ŞİİRDEN KOPARMADAN
ANLATABİLMELİDİR
DİĞER TAT ALMA VE DOKUNMA HİSLERİNİ
ZATEN ŞİİRDE İŞEMEK ZORDUR
AMA YİNE DE PEKÇOK BÜYÜK ŞAİRİN BUNU
ÇOK RAHATLIKLA İŞLEYEBİLDİĞİ DE
GÖRÜLMÜŞTÜR
E TABİİKİ BU KADAR ŞEYİ DÜZGÜN
YAPABİLMEK İÇİN UYGUN BİR KOMPOZİSYON
GEREKİR
BİR ŞİİRİN BAŞLIĞI BİLE ÇOK ÖNEMLİDİR
OKUYUCUYA ACABA BU ŞİİRDE NE OLABİLİR
MERAKINI UYANDIRABİLMELİ
OKUYUCUYU DAHA BAŞLIKTA ŞİİRE
BAĞLAYABİLMELİDİR
DAHA SONRA
GİRİŞ-GELİŞME -SONUÇ BÖLÜMLERİ GELİR
BİR ŞİİRDE GİRİŞ BÖLÜMÜ VE SIRASI ÇOK
ÖNEMLİDİR
nE ÇOK SERTOLMALIDIR ,YANİ NE BİRDEN
KONUYA GİRMELİ NE DE KONUYU GEREKSİZ
YERE UZATACAK ŞEKİLDE UZUN OLMALIDIR
GELİŞME BÇLÜMÜNDE OLAYLARA DAHA BİR ZANGİNLİK KATILMALI
YARDIMCI ÖĞELERLE YENİ YENİ EK VE
YARDIMCI KONULARLA OKUYUCUNUN
DİKKATİNİ ZİNDE TUTMALI
ONU FİNALE DOĞRU HAZIRLAMALIDIR
VE TABİİ Kİ EN SON BÖLÜM ŞAİRİN İSTEĞİNE
BIRAKILMIŞTIR
BİR FİLM SEYRETMEK GİBİDİR
BAZEN UMDUĞUNUZ ŞEKİLDE SONLANIR
BAZEN DE HİÇ UMMADIĞINIZ TAHMİN
ETMEDİĞİNİZ ŞEKİLDE OLAYLAR NETİCELENİR
nASIL Kİ BAZI FİLMLER VARDIR KOMEDİDİR
SADECE İÇİNDE KOMEDİ VARDIR SANKİ
HAYAT SADECE KOMEDİDEN İBARETMİŞ GİBİ
VEYA SADECE KORKU FİLMİDİR DE OLAYLAR
HEP O ŞEKİLDE GELİŞER
HALBUKİ GERÇEK HAYATTA HİÇBİR ZAMAN
BÖYLE OLMAZ
PEŞPEŞE BİLE AYNI ANIN İÇERİSİNDE BİLE BU
İKİ DUYGU AYNI GÜN İÇERİSİNDE PEKÇOK
FAZLASI YAŞANABİLMEKTEDİR
BEN GENE SÖZÜMDEYİM
DİYORUM Kİ
******************DÜŞÜK KALİTE BİR ŞİİR **********
İŞTE KALİTELİ BİR ŞİİR ÖRNEĞİ
****************** KİBRİTÇİ KIZ***********************
Küçük bir kibritçi kızı anlatıyordu şiir
Kimsesiz, yalnız, küçük bir kızı
Sokaklarda kibrit satıyordu
Bir kış vakti yine böyle dışarıdaydı
Çok üşümüştü
Dolaşırken bir güvercin gördü
Yarlıtdı ve titriyordu
O an kendi acısını unuttu
Sarıldı güvercine ve onu minicik elleriyle ısıttı
Sabah oldu
Çöp temizlikçileri farkettiler
Minik bir kızın soğuktan donmuş cesedi
Yered yatıyordu
Cesedi kaldırmak için yanına geldiler
Bir de baktılar ki elinde minik bir güvercin
Güvercin hala yaşıyordu
Ey üstteki gibi şiirlere fevkaladenin fevki diyen
arkadaşlarım
O zaman bir yorum da bu şire yapın hadi
O zaman bu şir ne ???
Kusura bakmyın eleştiri bölümü biraz acele oldu
yetiştiremedim ancak bu kadar yazabildim
Saygılarımla
**********************************************************
Biz neden böyleyiz,neden hiç bi şeyi tam olarak yapmıyoruz? Yapamıyoruz,neden neden neden? Çünkü rastgele yaşıyoruz bu hayatı ve karşımıza çıkanın ne olduğunu anlayamıyoruz! ! ! Aklımıza gelenin şiir olmadığını da...
Elbette emek saygı ister,buna bi sözüm yok ama; neden ortada bi emek yok_?
İnsanları sadece olumsuz eleştirilerle yola getirme mantığı var bir de bizde! Beğenmemişsek basıyoruz feryadı, bu yaptığımız da doğru değil bence.
Ancak unutmayalım ki saygı hakedenindir! ! !
//saygılarımla//
Remzi Bey,sizin bahsettiğiniz şiir çok öncelerde kaldı;çağa dönün derim size.
Şiir fevkaladenin fevkinde..
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? *********** ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
.................................................................................
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Şiirin cılkı çıktı
Yorumun cılkı çıktı
Edebin cılkı çıktı
Cılkı çıktı insanın!
DÜNYANIN CILKI CIKTI! ! !
******************************************************************
DÜŞÜK KALİTE (ŞİİR)
ŞİİR OLUP OLMADIĞI BİLE TARTIŞILIR
(DÜZYAZIYLA ŞİİR ARASINDA O KADAR ÇOK GİDİP
GELMİŞ Kİ...)))
yahu benim bildiğim şiir başkadır
düzyazı başka
At başkadır, eşek başka
At ile eşeği birleştirirseniz katır doğar
Düzyazı ile şiiri birleştirirseniz işte ancak böyle tuhaf bir
şey çıkar
Şu şiir denilen şeyde en az 30 tane hata bulurum var ya
Boşuna dememşler hatasız şiir de olmaz, şair de
Tıpkı hatasız insan olamayacağı gibi
Ş.İ.İ.R.D.E -K.A.L.İ.T.E -S.O.R.U.N.U.M.U.Z-V.A.R
BİRŞEY DAHA DİKKATİMİ ÇEKTİ
''' 05.05.2003 TE YAYINLANMIŞ
(YORUMCULARDAN ÖYLE ANLAŞILIYOR]
fIRTINALAR KOPARMIŞ
(ÇOK DA DOĞRU OLMUŞ ÇÜNKÜ
BU ŞAİR İN DİĞER ŞİİRLERİNE DE BAKTIM
BENİM ŞAHS, F,KRİM
GÖRDÜĞÜ ÇİRKİNLİKLERİ ÇİRKİNLİKLE
DÜZELTMEYE ÇALIŞMIŞ
MAALESEF BU ŞAİRİ KARŞISINDAKİLER KENDİ
SEVİYESİNE DÜŞÜRMEYE ÇALIŞMIŞ
VE GÖRÜNEN O Kİ MAALESEF DE BAŞARMIŞ
ÇOK KABA VE ÇİRKİN BİR ŞİİR DİLİ KULLANMIŞ
BÜTÜN ŞİİRLERİNİ OKUDUĞUNUZDA GÖRECEKSİNİZ
YER YER FRANSIZCALARI BİLE ŞİİRİNDE TÜRKÇEYİ
AŞMIŞ
05.05.2004'TE YAYNINLANMIŞ
aYNI TARTIŞMAYI AÇMIŞ
05.05.2005'TE YAYINLANMIŞ
yİNE ÖYLE...
VE BUGÜN GÜNLERDEN NE BİLİYOR MUSUNUZ?
****05.05.2006****
GALİBA YENİ BİR TARTIŞMA AÇILMAK İSTENİYOR
BUGÜN ŞAİRİN DOĞUMGÜNÜ MÜ NE?
YORUM YOK! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
'''' 05.05.2003
çok akıcı ne zamandır böylesine şiirlerle karşılaşmyordum duygulandım...tüylerimi diken diken eden şiirleri seviyorum selam olsun üstada...
şiir bana biraz fazla geldi.sanırım daha anlayabildiğim şiirleri seviyorum.insan uyku ile uyanıklık arasında bir çok şeyi düşünür de aralarında hiç bağlantı olmaz hani...sonra ben ne saçmalıyorum diye kendine gelir.şiiri okurken birkaç kere o hale düştüm.
'anlayana sivri sinek saz, anlamayana davul zurna az! ..'
şiir gibi şiir işte! ..
ha! ..
bir de üzüm meselesi var hani! ..
şu 'koruk' meselesi yani ;)
İsmet Özel üstad boşuna bu noktaya gelmedi işte...
bu bir şiir beyler!
Vaktiyle kızılca kıyamet kopan bir yorum bölümü olmuş...
Bu şiir ile ilgili 33 tane yorum bulunmakta