saçlarından sağdığım umudu
dudakları çatlamış ömrüme içirdim
kahır yumağı zamanın ortasına
mayaladım çay rengi gözlerini...
toprakları kurak yüreğime ektim
sesindeki taze yeşili...
sakın susma!
Neden halâ gelmedi, yoksa
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama
En azından birine sorar.
Cebimde bir lira desen yok,
Devamını Oku
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama
En azından birine sorar.
Cebimde bir lira desen yok,
sen aşkı biriktirdikçe azalanım
gün/eşin uzağına düştüğünden mi
kanatlarını kendin koparışın...
neden güneşe yaklaşmadın
İkar gibi kanatlarının yanmağından mı korktun
ama o korkmadı güneşi çok sevdiği için
feda etti kendini
yüreğinize sağlık çok güzel devamını dilerim
baslik sanik tamamlanmis bir siir tebrikler cok harika
anlat bana...
usulca gökyüzümden kayarken
ıssız topraklarını üstüne çekişini
gecenin rengini giyinirken
ölmeden az evvel serçelere
bağışladığın şiirlerini...
Yüreğinize sağlık dilerim...
İ.Topyan
anlat bana...
gölgeni çalan martıları
intihar düşkünü gözlerinde
doğan öksüz çocukları
tenhalaşmış yüreğinde
kalabalıklaşmış sesini...
çürümüş kentlerde
kamburlaşmış düşlerinle
kazandığın zafersiz savaşları...
Şiirlerinizden müthiş bir keyif ve harika bir tat alıyorum. yüreğinizden coşkular eksilmesin.
sese yaslanılırmı şair..ya da bir düşe..ses kısılınca,düş uyanınca şiir kendine hesap sormazmı?
sen yazgısına ağıtlar yakanım
kanserleşmiş keşkelerine dayanamazken mi
denize döktün bunca mevsimi...
bu güne kadar yorumlarımda ses diye bir şeyden bahsettim..ama sesin ayrıntısına insanları sıkmamak için fazla girmedim..şirirn ses yapısı genelde seslilerin yapısına ve dizlişine göre kritik edilir..örneğin u ve o sesleri dar kalın yuvarlak dediğimiz dudak hareketinde bir zorlamayla çıkarken a ve ı sesleri düz rahat özgür seslerdir.e ve i sesleride ağzımızdaki dilin durumuna göre ince seslerdir..bir şarkıdaki çıkış yerlerindeki vuruculuk gibi buradaki seslerin kullanımıda sözcükteki anlamı daha üste çıkarır.haberiniz olsun gibi bir duyurma derinliği verir..
bu şiirin ses yapısına bu öğretiler ışığında baktığınızda bir dağınıklık iniş çıkış görürsünüz..Genelde şiire ses anlamında yaklaşanlar bu sesten şairin yada şiirin ruhuna ulaşırlar..o zaman bu şiir hakkında şunları söyleyebilirmiyiz;
şair olanla olması gereken yerde bir sıkışma yaşıyor..sevginin dinginliği ile, çaresizliğin öfkesi arasında..hayatı küçük parçalara kırıyor..kendi kırgınlıkları şiirin ruhunada sesinede yansıyor..kısacası kırık bir şiir ..yada kırılgan hüzünlü bir dile getiriliş..
tenhalaşmış yüreğinde
kalabalıklaşmış sesini...
şairin genelde bir çok şiirinde rasladığımız bir durum zıtlıklardan tüme varım..yada zıtların arasında kesişen doğru diyebiliriz..Bu genelde mizahın konusu gibi görünsede şiirde de çokça kullanılan bir tekniktir.benim görüşüme göre bütün sanatların ortak alanları vardır..bu kara mizah tekniği yada anlatımı bütün yazınsal sanatların ortak kullanımında olan bir enstrumandır diye düşünüyorum..
sen öldükçe güzelleşenim
yaralarını gün ışığı yakmasın diye mi
sıkı sıkı kapalı perdelerin...
buradan da şiirin içeriğine saptamalar gönderebiliriz belki..sevgiliye söylenen söz öldükçe güzelleşme..metafizik bir söyleme..sürrealist de diyebiliriz..ölüm herkesçe bilinen bir sondur..ama güzellik görecelidir..ilk sözcük net spesifik ve somuttur..ölüm..normalde etkin sözcüğün bu olması gerekirken şair şaşırtarak ölümü durağan ve statiklikten çıkarıp sürdürürlebilir yada süren bir devam eden bir fiille bütün anlamını ve kelimeye yüklenen görevi değiştiriyor..yine zıtlıktan sondan güzelliğe gidiyor..bunu rahat söylüyorum diğer şiir ve yazılarındada buna sıkça raslıyorum çünkü..bir yazımda şairi küçük prense benzetmiştim..istediği şeyi kapalı kutu içinde sunar..ne istiyorsa aslında kapalı bir kutudadır ama siz kutudaki şeyi kendi dünyanıza ve kendi algınıza göre şekillendirebilirsiniz..yani 'bir' içinde her okuyana göre çokluklar oluşur..buradada benzer bir ifadeyle sevgiliyi yaralı olduğunu bildiğimiz sevgiliyi perdelerin arkasına saklar..kendisi ise burada gün/eş olur..ve kendisinden sakınır sevgiliyi..inanılmaz bir hayal gücü ve kurgu dünyası var bu şairin..
sen aşkı biriktirdikçe azalanım
gün/eşin uzağına düştüğünden mi
kanatlarını kendin koparışın...
bu durumu daha sonra yazdığı bu bölümde kendisi izah etmekte yar'a itiraf ederken biriktirdikçe azalanım zıtlığından yakaladığı kara mizahi tarzla birazda kendini suçlamaya başlamaktadır..ve bu suçlamayı zıddının sorusu üzerinden sürdürür..toparlayacak olursak ben sana zarar vermemek için uzaktayım..aramıza bu engelleri koydum..kendinde bana gelemedin der kanatlarını koparmasını sorarken gizli bir suçlamada vardır..biz buna eski şiir sanatlarında 'lugaz' diyoruz..yani bir şeyden obje veya eylem olarak hiç bahsetmeden aslında başka bir şeyi anlatmak diye izah edebiliriz.'Lugaz' ı çok kullanır şairimiz..
anlat bana...
usulca gökyüzümden kayarken
ıssız topraklarını üstüne çekişini
gecenin rengini giyinirken
ölmeden az evvel serçelere
bağışladığın şiirlerini...
toprakları üstüne çekiş,gecenin rengini giyinmek gibi kurgularda şairin aynı hissiyatla kendini ve kendine özeli saklamasını ve bir niyetle finallediğini görüyoruz..yalnızca şiirlerin kalacak gibi..burada güneş likten çıkmış...serçe imgesine bürünmüştür..yani masum..yakınınızda ama asla elde edilemez kafese konulamaz..oysa güneş yakıcıydı ve etrafında dönülendi..yine bir zıtlıkla sonlanıyor aslında şiir
sevgili şair,birikimim kadar ve uzunca bir süreden sonra ilk kez bir şiir analizi yaptım..burada muhtemelen kendi algı ve anlamalarımın etkisi büyük olmuştur..dolayısıyla sizin şiirle yapmak istediğinizle benim kritiğim arasında ciddi mesafeler olabilir..bunu yaparken bu yorumun diğer okuyan arkadaşlarada hasbel kader örnek olmasını istedim..aslında şiirlerin altında neler nasıl yazılabilir diye..fazla yer kapladıysam özr dilerim..
sizin çalışmalarınızı büyük bir zevkle izlemeye devam edeceğim.
selam saygımla
anlat bana...
usulca gökyüzümden kayarken
ıssız topraklarını üstüne çekişini
gecenin rengini giyinirken
ölmeden az evvel serçelere
bağışladığın şiirlerini...
dizeleriniz günüm düştü çok güzledi çok...
anlatsa da gökyüzünden kayarken toprağına değeceği sonsuza susacağı gerçeği değişmeyecek ...
tebrikler...
imge ve isim tamlamaları karışımı olmuş şiir yazmak istenmiş şiir kendisi çıkar oysa. emeğe saygı
şiir serçe ve ezherce.. güzeldi ..tebrikler
Bu şiir ile ilgili 13 tane yorum bulunmakta